Datorn bootar konstigt med Asus GTX780 DCU2.

Permalänk
Medlem

Datorn bootar konstigt med Asus GTX780 DCU2.

Hej, har precis skaffat ett nytt GTX780 som fungerar bra förutom att datorn inte bootar som den ska. När jag startar datorn så kommer det upp en svart ruta som det står B2 nere i högra hörnet på som varar i ca 30 sec - 1 min. Sen så bootar den in i windows som vanligt. Jag slipper inte heller åt bios pga detta problem. Hade ett 680 innan som inte betedde sig såhär. Någon som vet vad felet kan vara? Resten av datorspecs står i signaturen.

Kör Windows 8.1

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

Hej, har precis skaffat ett nytt GTX780 som fungerar bra förutom att datorn inte bootar som den ska. När jag startar datorn så kommer det upp en svart ruta som det står B2 nere i högra hörnet på som varar i ca 30 sec - 1 min. Sen så bootar den in i windows som vanligt. Jag slipper inte heller åt bios pga detta problem. Hade ett 680 innan som inte betedde sig såhär. Någon som vet vad felet kan vara? Resten av datorspecs står i signaturen.

Kör Windows 8.1

Jag vet faktiskt inte ,är nyfiken på svar för jag har nämligen beställt ett sånt kort. hoppas någon annan vet ditt problem.

Permalänk
Medlem

Har du nyaste bios för ditt moderkort? det verkar vara ett måste för nya kort att just uppdatera biosen för dessa nya kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Har du nyaste bios för ditt moderkort? det verkar vara ett måste för nya kort att just uppdatera biosen för dessa nya kort!

Måste iväg till jobbet nu, ska testa uppdatera bios imorgon. återkommer med svar på hur det gick.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ok gör så lycka till... hoppas att det löser sig för dig.

Permalänk
Medlem

Hur gick det för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Hur gick det för dig?

Flashade nyss bios, fungerar som det ska nu

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Kanon kul för dig att det var ett sån enkel lösning på problemet