Permalänk
Medlem

Bästa maskindiskmedel?

Vilket är det bästa maskindiskmedel du känner till? Har provat med diverse olika men är inte helt nöjd trots allt. Brukar tyvärr sluta med åtminstone någon liten fläck som är kvar. Har provat Yes och Sun. Tycker Yes har presterat bäst hittills. Det är sådana tabletter jag efterfrågar tips på. Pris spelar ingen roll.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Finish Quantum är väldigt bra. Det blir rent och fint och väldigt blankt.
Mitt favoritdiskmedel är dock ICA Basic diskmedelstabletter, de är väldigt billiga och det blir väldigt rent. En stor fördel är att de lämnar nästan inga diskmedelrester efter sig. Eftersom det bara är diskmedel i tabletterna så kompletterar jag med salt och spolglans som maskinen själv hanterar. Enligt manualen till min diskmaskin så ger separat diskmedel, salt och spolglans det bästa resultatet.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem

Har den alltid "fuskdiskat" kan du ju kanske höja tempen eller ändra så att programet går längre tid.

Har den blivit så med tiden så kan det vara dags att rengöra hålen i spolarmarna och silarna.

Testa Finish maskinrengöring kanske?

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Ica basic och en droppe yes handdiskmedel, inte för mycket yes.
Första gången jag fick användning av våtdammsugare efter den missen.
Rent varje gång.

Annars blötlägga i diskhon om det är riktigt intorkat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Grumme maskintabletter.Bra för miljön, och i mina ögon bra diskresultat.

Bäst resultat oavsett medel får man om man skrapar av tallrikar, bestick och annat man stoppar i ordentligt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för program på din diskmaskin? Temperatur?

Om man har normal disk med tallrikar och bestick med lite matrester som inte är helt färska (kanske från igår) så tycker jag alltid det krävs att man kör rätt hög temperatur. Ekonomiska sparlägen fungerar nästan inte på någon disk oavsett diskmedel imo.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk