Permalänk
Skrivet av €lysian:

Om inte Evo får plats i chassiet så gör förmodligen inte Noctua det heller. Enda skillnaden mellan dem (förutom olika märken då) är att Noctuas fläktar är lite mindre, men själva kylartornen är lika stora på dem.

Evon är 158,5 mm hög. Enligt min manual till 200r kan man ha cp. Kylare upp till 160mm. Så a... Beror på hur de räkna och hur mycket marginaler de olika producentern ger. Noctuan är 125mm, så den passar garanterat!

Permalänk

Så min fråga är, passar evon? Ja eller nej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaperPlanes:

Evon är 158,5 mm hög. Enligt min manual till 200r kan man ha cp. Kylare upp till 160mm. Så a... Beror på hur de räkna och hur mycket marginaler de olika producentern ger. Noctuan är 125mm, så den passar garanterat!

Skrivet av PaperPlanes:

Så min fråga är, passar evon? Ja eller nej?

Då är det jag som minns fel helt enkelt. Då borde det inte vara några större bekymmer att få plats med den, nej.
Edit: tänk bara på att båda dessa kylare går över den närmaste RAM-slotten, så du får inte ha för höga minnen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Då är det jag som minns fel helt enkelt. Då borde det inte vara några större bekymmer att få plats med den, nej.
Edit: tänk bara på att båda dessa kylare går över den närmaste RAM-slotten, så du får inte ha för höga minnen.

Har ingen ram på första, så då blir det evon!! )

Permalänk
Medlem

Nu kollade jag inte om du skulle överklocka, men ska du det inte så prova att sänka spänningen en del. Kunde sänka rätt mycket på min 5800k, STOR skillnad i värmeutveckling. Meda samma kylare pratar vi ca 10 grader lägre maxtemp för mig.

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Nu kollade jag inte om du skulle överklocka, men ska du det inte så prova att sänka spänningen en del. Kunde sänka rätt mycket på min 5800k, STOR skillnad i värmeutveckling. Meda samma kylare pratar vi ca 10 grader lägre maxtemp för mig.

Tack för tipset! Köpte precis en evo 212, om inte den gör saken bättre, så kan man ju testa det..

Permalänk

Evon är nu monterad och installerad. Det fanns marginal om ni undrar. Sänkte temperaturen från 63 grader till 43 grader... Så att ja.... Amds CPU kylnings designers och tillverkare måste få sin skit tillsammans så att säga.