RMA till Komplet, kommer de ta emot det?

Permalänk
Medlem

RMA till Komplet, kommer de ta emot det?

Hej! Jag har haft otaliga problem med mitt hyfsat nya Nvidia 780 från Gainward. Om ni inte har läst mina tidigare trådar kan jag kort sammanfatta problemen:
*Jag får konstiga artifakter i spel, t.ex pixliga rutor
*Spel kraschar och ljudet slutar fungera

Jag har från detta gissat att det var ett mjukvaro baserat problem och har installerat om drivrutiner säkert 4 gånger utan framgång(Jag har även installerat om Windows 7). Det jag troligtvis tänker göra nu är att skicka tillbaka kortet men jag undrar om man kan få retur på sådant och vad de testar. Jag har själv testat olika benchmarks och de har fungerat utan några problem så om det är något sådant de testar med kommer de troligtvis inte hitta något fel på kortet. Jag frågar er nu om hur jag ska gå tillväga med detta troligtvis defekta kort.

Tack för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

Artefakter i spel kan du ju enkelt print screena och maila in.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1245357-problem-...

Läs min tråd.

Köpte ett Gainward GTX 780 demokort från komplett. Precis samma problem fast värre för mig.

Fick min faktura makulerad och köpte mig ett Twin Frozr GTX 780 för 3990kr på inet idag

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Inaktiv

Hade problem med grafiken i en latop för ett år sedan, pröva BurnInTest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacob.90:

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1245357-problem-...

Läs min tråd.

Köpte ett Gainward GTX 780 demokort från komplett. Precis samma problem fast värre för mig.

Fick min faktura makulerad och köpte mig ett Twin Frozr GTX 780 för 3990kr på inet idag

Roligt att höra att det löste sig för dig! Hur lång tid tog det att få tillbaka pengarna?

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Artefakter i spel kan du ju enkelt print screena och maila in.

Jag har några bilder på artefakterna, tror du att det räcker med att jag skickar in bilder på dem?

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

Mitt resultat

Skrivet av El_Raspberry:

Hade problem med grafiken i en latop för ett år sedan, pröva BurnInTest.

http://i.imgur.com/MI8ZMLO.png

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/54vBfO5

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Inaktiv

Om jag kommer ihåg det rätt så kan man välja vilka test man vill köra, du verkar bara ha fått med 2D-grafiken nu, det ska finnas 3D också.
Men om du bara kör med grafikkortet så verkar det ju som sagt vara något med kortet. Om det inte löser sig så skulle jag maila screenshotet till Komplett och höra, och du kan beställa RMA från deras kontosida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Om jag kommer ihåg det rätt så kan man välja vilka test man vill köra, du verkar bara ha fått med 2D-grafiken nu, det ska finnas 3D också.
Men om du bara kör med grafikkortet så verkar det ju som sagt vara något med kortet. Om det inte löser sig så skulle jag maila screenshotet till Komplett och höra, och du kan beställa RMA från deras kontosida.

Jag gjorde ett test med 3d grafik och den hittade inga fel, det verkar som om det är Vramet som spökar

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

Roligt att höra att det löste sig för dig! Hur lång tid tog det att få tillbaka pengarna?

Jag köpte på faktura så det makulerade den trots att det ej hittade fel själva

Kör nu på ett MSI Twin Frozr 780 och det fungerar klockrent!

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB