Misshandlad CPU-sockel

Permalänk
Medlem

Misshandlad CPU-sockel

Tja.

Köpte ett moderkort av butik X, som demo/fynd/begagnad. Till ett väldigt bra pris.

CPU-sockel
Bilden är fullt inzoomningsbar.

1. Mina funderingar är framförallt hur ett sådant här moderkort kan passera en seriös returavdelning?
2. OM jag nu vore amatör/nybörjare och tryckt dit min CPU utan att veta bättre. Vilka konsekvenser hade det kunnat få?
3. Jag har varit i kontakt med butiken och de godkänner att jag returnerar varan. (wow vad hyggligt)

Permalänk
Medlem

Förstår inte meningen med den här tråden, du vill att vi skall komma med kvalificerade gissningar på dina två första punkter och klappa dig på axeln för den tredje...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Förstår inte meningen med den här tråden, du vill att vi skall komma med kvalificerade gissningar på dina två första punkter och klappa dig på axeln för den tredje...

Precis så.

Permalänk
Medlem

Det är pga detta jag personligen tyvärr alltid drar mig för att köpa från fyndavdelningar på Inet (Ringön), Komplett mm.
Ibland till priset kan man göra grymma fynd, men det verkar allt för vanligt att folk råkar ut för moderkort med böjda pins som för dig,
grafikkort med coilwhine etc.

Väldigt synd, för hela grejen med fyndavdelningen fallerar.

Jag tror att i många fall när det är småsaker, så "råkar" det slinka igenom kontrollerna, då
företagen hoppas på att kunden inte märker något, eller bryr sig.

I ditt fall verkar du bara dock haft enorm otur, får man hoppas iaf.

Sen vad jag förstått händer detta mkt pga. ångerrätten som folk utnyttjar, istället för att skapa ett
RMA-ärende.
Men frågan är då, har butikerna i regel någon sorts kontroll på returnerade varor, eller lägger de oftast bara den energin
på när det blivit RMA tro?

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz