Gick uppgraderingen till Windows 8.1 bra för dig?

Permalänk
Medlem

Gick uppgraderingen till Windows 8.1 bra för dig?

Hej!

Det vore kul att få lite statistik kring uppgraderingen från 8.0 till 8.1, så till er som har uppgraderat... Hur gick det?

Förtydligande: Alternativ 3 betyder alltså att det inte gick något vidare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Funkar icke för mig får en error of doom vid 63%

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Medlem

Men seriöst? Nu räcker det väl med trådar? Snart skapar jag en tråd med rubriken: Tror ni Ozzed egentligen tycker om Windows 8.0/8.1 men han vågar inte visa det, varav han skapar mängder av trådar?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamakika:

Funkar icke för mig får en error of doom vid 63%

Ungefär samma som för mig då. Försökte mig på att uppgradera frugans Asus laptop innan men det vill sig inte. Jag får ta det i helgen istället.

Skrivet av NoNamesWayne:

Men seriöst? Nu räcker det väl med trådar? Snart skapar jag en tråd med rubriken: Tror ni Ozzed egentligen tycker om Windows 8.0/8.1 men han vågar inte visa det, varav han skapar mängder av trådar?

Jag har skapat 2 trådar idag, och det var ett bra tag sedan jag skapade en tråd förra gången. Båda trådarna har en väldigt neutral ton och är inte menat som bashing... Om du bekymrar dig över folk som har starka åsikter om Windows 8 är det nog inte mig du ska gå efter först.

Men det där är totalt off topic.. Jag vill bara veta hur folk har upplevt uppgraderingen då jag vet att det finns många entusiaster här som var snabba med att uppgradera.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag fick ominstallera Comodo Firewall och skärminställningarna var lite konstiga (löste på 1 minut). Annars inga problem, eller var tvungen att starta om nerladdningen av Win 8.1 en gång. Inget dramatiskt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

Allt gick bra förutom att det tog mig en stund att hitta settings för att stänga av login på startskärmen:)

Om nån annan behöver den så finns den här: http://news.cnet.com/8301-10805_3-57457967-75/how-to-bypass-t...

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

gick skit smidigt tog inte mer än typ 25 min tror jag! stort plus och trots det så känns win 8.1 ännu snabbare

Permalänk

@€$#¤%#&%¤!!!!! men det gick helt OK ändå.

Bluescreen efter bluescreen innan jag bara körde "keep personal files" istället. Tydligen kan man inte uppgradera och behålla appar på en dator som tidigare uppgraderats på det sättet från windows 7?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Vilken mardröm -.-

Först error 0x80240031 när jag skulle köra uppdateringen i Store och sen fastnade den på 78% i 20min sen 79% i 20min till och sen "Genomför de sista justeringarna blabla" vid 3% i säkert 20min. Började med detta runt 20:30 och blev klar nu nästan 3 timmar senare. Not amused!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Sitter på en Thinkpad Edge. Av någon anledning så kör datorn på CPU grafiken och inte på det inbyggda 740. Någon med tips hur man ändrar?

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.

Permalänk

Error 0xC1900101. Verkar installera okej, men när jag efter omstart loggar in påstår den att det inte gick att uppdatera och återställer till 8.0.

Permalänk
Avstängd

Skiter helt i W8.1, faktiskt. Tredje alternativet.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag har inte en vågat installera W8 (eller ens köpt). Sambon har Windows 8 och jag känner mig lite som min 55-åriga morsa när jag ska använda den (förstår ingenting och tror att den stora knappen i mitten av tangentbordet ska förstöra allt om jag trycker på den).

Skämt åsido. Det är nytt och jag tycker gammalt W7 funkar bättre för mig, utan massa ''appar'' och skit som jag tycker man ska ha i en mobiltelefon och surfplatta.

Vad är den egentliga skillnaden mellan en app och ett program? Det enda jag känner är att en app är en förenklad light-version av ett program eller webbsida, typ facebook.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Jag har inte en vågat installera W8 (eller ens köpt). Sambon har Windows 8 och jag känner mig lite som min 55-åriga morsa när jag ska använda den (förstår ingenting och tror att den stora knappen i mitten av tangentbordet ska förstöra allt om jag trycker på den).

Skämt åsido. Det är nytt och jag tycker gammalt W7 funkar bättre för mig, utan massa ''appar'' och skit som jag tycker man ska ha i en mobiltelefon och surfplatta.

Vad är den egentliga skillnaden mellan en app och ett program? Det enda jag känner är att en app är en förenklad light-version av ett program eller webbsida, typ facebook.

Skulle man kunna säga. Den enda appen jag använder är pdf appen för jag orkar inte med adobe. När jag köpte start8 så köpte jag modernmix samtidigt. Det gör så man kan köra appar som ett fönster. Funkar bra men de flesta appar är bara skit.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

jotack flyter på som en sten, inte flyter
började installera vid 22 och det pågår en. fast i bootscreen för tillfället

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Avstängd

Flawless victory så att säga.

Permalänk
Medlem

Installerat och klart utan något som helst problem på 3 datorer igår.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

1. Den startade om utan att jag bad om det när nedladdning och installation hade dragit igång. Hade tänkt dra igång installationen vid arbetsdagens slut, men nu tog den 1.5 timmar av min arbetsdag och jag fick sitta på sunkig lånedator..
2. Den gjorde om massa program till appar. Appar är värdelöst på desktop.
3. Den tappade alla IP-inställningar vilket gjorde att jag från början inte kunde nå den..

Kass uppdatering

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Allt gick bra förutom att det tog mig en stund att hitta settings för att stänga av login på startskärmen:)

Om nån annan behöver den så finns den här: http://news.cnet.com/8301-10805_3-57457967-75/how-to-bypass-t...

Tack, detta ska provas ikväll !

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Nu så, rätt tråd också.
För mig gick det Flawless x 3 datorer

Permalänk
Medlem

Sket sig totalt fick börja om från skiva. Tror problemet låg i steelaeries engine... Suck

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Gick felfritt för mig, allt fungerar och fungerade som det ska

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Inga som helst problem.
Har uppdaterat både på datorn jag har på jobb och datorn där hemma. Fungerade kanon på bägge två. Visst, det tog väldigt lång tid på datorn där hemma, misstänker starkt att det beror på att jag installerade de strax efter att det blev tillgängligt. Var nog fler än jag som försökte ladda hem det då så gick inte fort trotts man sitter på 100 lina.

Permalänk
Medlem

Allt gick bra.Tog ungefär 1 timme sen var jag igång igen.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Gick smidigt, allt som allt tog det väl mellan 20 - 30 minuter inkluderat nedladdning tills dess att man gjort diverse inställningar efter installationen. Ordentligt tilltagna pilar för hur hotcorners fungerar, den biten var lite komisk.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Gick smidigt, allt som allt tog det väl mellan 20 - 30 minuter inkluderat nedladdning tills dess att man gjort diverse inställningar efter installationen. Ordentligt tilltagna pilar för hur hotcorners fungerar, den biten var lite komisk.

Jag tycker det känns mer tragiskt. Man får känslan av att Microsoft tycker att de vet att de har rätt, och att de anser att användarna är dumma i huvudet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det gick hyffsat smidigt. Enda "felet" var att när jag uppdaterade från 8.1 prewiev via store vill den installera om helt och skapa "windows.old". Men halvvägs kom den på att hårddisken blev full och konverterade tillbaka till 8.1 prewiev. Efter lite rensning gick det dock som förväntat andra gången.

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 gick galant no problemas här. Klart man kör med det senaste OS:et om man nu måste köra Windows.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem

20 minuter från det att jag tryckt på ladda ned tills jag var igång igen, helt utan bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det känns mer tragiskt. Man får känslan av att Microsoft tycker att de vet att de har rätt, och att de anser att användarna är dumma i huvudet.

Vill minnas att man läst en del tidigare annars om att folk var irriterade över att det inte visades hur vissa element fungerade över huvudtaget... Detta rör sig om två-tre pilar som visas ett par sekunder, ser inte riktigt tragiken i det. Oavsett så spelar det ju ingen roll, vill man inte använda hotcornes så är det ju bara att stänga av.

Edit: Stavfel och grammatik.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |