Kan inte connecta dator via kabel, bara Wifi.

Permalänk
Medlem

Kan inte connecta dator via kabel, bara Wifi.

Halloj SweC!

Har ett mindre (hoppas jag) problem.

Har kunnat köra min dator på WiFi då jag inte hade en extra kabel, nu har jag skaffat en och trodde bara att det skulle vara Plug and Play. Men den fortsätter connecta via WiFi och lyckas inte ändra det.

Anledningen till att jag vill köra Kabel är då signalen inte är fantastiskt stark och får mycket packet loss över trådlösa.

Har ett http://www.inet.se/produkt/1902505/msi-z87-i-mitx och routern är http://www.inet.se/produkt/5404468/asus-rt-n56u-n600-dual-ban....

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Har du aktiverat det trådbundna nätverket då? Och har du avaktiverat det trådlösa? Tror nämligen inte att det går att köra kabel och trådlöst till samma router. Då blir det pannkaka. Om du högerklickar på ikonen för trådlöst nätverk nere i högra hörnet, och väljer Nätverk- och delningscenter. På höger sida har du sedan en meny där det står Ändra inställningar för nätverkskort. Tryck på de och välj sedan att inaktivera trådlösa genom att högerklicka och välj Inaktivera. Kontrollera då samtidigt att det trådbundna är aktiverat.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Har du aktiverat det trådbundna nätverket då? Och har du avaktiverat det trådlösa? Tror nämligen inte att det går att köra kabel och trådlöst till samma router. Då blir det pannkaka. Om du högerklickar på ikonen för trådlöst nätverk nere i högra hörnet, och väljer Nätverk- och delningscenter. På höger sida har du sedan en meny där det står Ändra inställningar för nätverkskort. Tryck på de och välj sedan att inaktivera trådlösa genom att högerklicka och välj Inaktivera. Kontrollera då samtidigt att det trådbundna är aktiverat.

Ska testa direkt

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Har du aktiverat det trådbundna nätverket då? Och har du avaktiverat det trådlösa? Tror nämligen inte att det går att köra kabel och trådlöst till samma router. Då blir det pannkaka. Om du högerklickar på ikonen för trådlöst nätverk nere i högra hörnet, och väljer Nätverk- och delningscenter. På höger sida har du sedan en meny där det står Ändra inställningar för nätverkskort. Tryck på de och välj sedan att inaktivera trådlösa genom att högerklicka och välj Inaktivera. Kontrollera då samtidigt att det trådbundna är aktiverat.

Går att inaktivera trådlösa, men hittar ingenting för att aktivera trådbundet, och den verkar inte auto aktivera det.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Finns det trådbundna nätverkskortet ens där då? Är det bara grått eller är hela ikonen helt borta?

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Finns det trådbundna nätverkskortet ens där då? Är det bara grått eller är hela ikonen helt borta?

Hela ikonen är borta, finns bara 1 Ikon där nu och de är för trådlöst och den är grå (inaktiverad).

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Du måste aktivera LAN controller i BIOS då, antar jag. Har det fungerart tidigare med kabel?

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Du måste aktivera LAN controller i BIOS då, antar jag. Har det fungerart tidigare med kabel?

Har inte provat att använda kabel innan då jag saknade en.

Under "Onboard LAN Configuration" fliken står de följande -
"Onboard LAN Controller Enabled"
"LAN Option ROM Disabled"
"Network stack Disabled"

Ändrade inget.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hm, de var mystiskt! Har du installerat driversarna till LAN kortet då?

Länk till drivisar: http://www.msi.com/product/mb/Z87I.html#/?div=Driver&os=Win8....

Välj vilet OS du har. Sedan heter det något med LAN controller eller likande.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Windows hittar säkert inte nätverkskortet för att moderkortet är så nytt. Fick installera drivrutin med skiva först och sen ladda ner nyaste. Då funkade det.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Hm, de var mystiskt! Har du installerat driversarna till LAN kortet då?

Länk till drivisar: http://www.msi.com/product/mb/Z87I.html#/?div=Driver&os=Win8....

Välj vilet OS du har. Sedan heter det något med LAN controller eller likande.

Mjo men titta... Skäms nästan.

Tackar för hjälpen, var säker på att jag hade fixat allt sånt när jag installerade datorn.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [Fractal Design Newton R3, 600W 80+Platinum] [EVGA 780 SC ACX] [Intel Core i5 4670K 3.4GHz] [2x8GB Corsair Dominator Platinum 1600MHz] [MSI Z87-G45] [Samsung Basic SSD 250GB] Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swaap:

Mjo men titta... Skäms nästan.

Tackar för hjälpen, var säker på att jag hade fixat allt sånt när jag installerade datorn.

Glad att hjälpa till!

Det kan hända den bästa.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har samma problem!
I egenskaper för nätverkskortet står det: "Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)"

När jag försöker uppdatera drivrutinerna står det "Enheten använder den senaste versionen av drivrutinen".

(Nätverket fungerar som det ska på andra datorer)

Jag har en Acer Aspire V3-571G, det är en laptop. Den är ca 1 månad gammal och har endast använt trådlöst internet hittills.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova att först tanka ner de drivrutiner som ges ut via tillverkarens webbplats. Sedan går du till enhetshanteraren och avinstallerar enheten (högerklicka på nätverkskortet, LAN kortet alltså, och sedan välj avinstallera eller någe liknande, inte inaktivera). Sedan installerar du de drivrutiner som du tankade ner från webbplatsen. Då kan du vara säker på att du har rätt drivisar iallafall.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är för okunnig i ämnet men hittar inte ens drivrutinen för nätverkskortet, har du lust att kika?

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Permalänk