Förbokningarna igång av den vapenliknande spelkontrollen Delta Six

Permalänk
Medlem

Ganska löjligt? ja, onödigt? ja... Kul som satan? JA haha jag skulle vilja ha den o leka med bara som en kul grejj... det är ju inget jag skulle spela hardcore gaming med men som casual gamer som mest tycker att det är skojj och gärna är lite löjlig och fjantig av mig om det gör att jag har roligare när jag spelar random FPS så tycker jag det verkar jättekul, eftersom jag inte kan ett dyft om vapen egentligen så bryr jag mig inte heller om delarna hade passat i verkligheten då den ser ganska cool ut

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Den här och Occulus Rift plus ett löpband skulle förvandla alla nördar till rippade hunkar på 6 månader

Permalänk
Avstängd

För dyr.
Vad kostar en riktig?

Nån borde göra en ritning och släppa physible som man kan ladda ner och skriva ut med en 3D skrivare som RepRap, MakerBot, etc.

Tänkte den var cool, sen såg jag videon och tänkte shit vad muppig man skulle se ut med en sån.

Permalänk
Medlem

G U D VA FJANTIGT

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

Detta är ju p12.

Kan dock säga att jag nog hade haft kul den första halvtimmen, för att sen inte använda den mer.

Rätt onödigt för 2,3 tusen.

Permalänk
Medlem

Nejfan, Jag nöjjer mig med min paintballmarkör...

BILD

Dold text
Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Nej det är absolut inte orimligt.
Det är bara det att stöd för "free look/aim" endast finns på ett fåtal titlar.
Och det är där det behöver bli ändring för att VR någonsin ska slå igenom.
För VR utan "free look/Aim" är ingen höjdare.
Utan, blir det så att siktet alltid är centrerat och du måste styra siktet med huvudet, vilket är totalt värdelöst.
Man behöver koppla isär vart kameran är riktat och vart siktet är riktat för att det ska kunna bli någon effekt av det hela.
Annars blir det som ett par skärm glasögon bara, eller att man siktar med huvud rörelser.
Båda dom scenariona är värdelösa.

Jo, jag får nog ta och hålla med dig. Nu när jag satt mig in i det hela, så har du helt rätt. Men det kändes väldigt avigt i tankarna, men jag är ju man nog att erkänna att jag har fel, som man skall göra.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köpa en airsoft och puffra ute med den på sommaren istället?

Permalänk
Medlem

Finns det någon seriös spelare som vill ha den? De som tycker den är häftig har säkert inte själv råd att köpa den.

-Min egen åsikt, vill inte göra någon förnärmad eller så, men... nej... jag har svårt att förstå detta!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Fånigt på något sätt...

Permalänk

Nej, spela gör man i soffan och stolen. Inget viftande!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Detta blir bra på min 125" bioduk i vardagsrummet!!! Left 2 Dead 2..usch vad detta blir spännande!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

En bit på vägen! Säkert dålig kontroll på siktet och precisionen men en kul ide ändå. Med projje och bra ljud skulle det vara roligt att prova. Tycker inte alls reklamen är så dålig som vissa vill påskina. Känns påkostad och innovativ.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Fy helvete vad B!
Vapen som riktar sig till 11 åringar?! Vem skulle vilja att sitt barn blev en barnsoldat btw? x) Inget ingame alls. Ingen över 12 kan digga det där konceptet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hade dom fått till detta på nått riktigt nice sätt med riktig interaktion (gå, sikta, skjuta, snurra runt etc) hade det varit så jävla mycket coolare än att sitta halvt nersjunken i stolen.
Men det är en lång väg dit så hoppar detta.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Detta blir bra på min 125" bioduk i vardagsrummet!!! Left 2 Dead 2..usch vad detta blir spännande!

Jo en stor duk blir nog bra mycket bättre än nån liten skärm iaf, fast Oculus el annan VR är kanske ändå bästa lösningen eller?

Tänkte precis på rekyl innan jag läste att det fanns, ändå inget för mig iaf men kan säkert bli roligt för en och annan gamer skulle jag tro?

Fånigt så nån ? Ja det är det säkert fast är ju fånig själv också som sitter hemma och sliter i en ratt framför min duk och låtsas att det är en racer, lol Fånigt men ack så kul, vilken tur så att jag inte bryr mig ett dugg om vad andra tycker för kan knappt föreställa mig hur jag måste se ut i sätet när det är full action hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

då skulle alla airsoftare ligga risigt till inkl jag hahaha

Ja än har det inte hänt mig något! Så köp kontrollen om ni vill haha xD. Verkar vara en sjukt onödig pryl som man tröttnar på. Nja passar nog bäst till terminator på liseberg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Varför gör pojken duckface? Inte ens p12'or lär väl tycka att det ser särskilt coolt ut?

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

jag hade fan skämts om jag hade en sån, speciellt efter att man sett den reklamfilmen.

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Som någorlunda vapenintresserad så står det mig något sjukt att den inte är baserad på en riktig design..

fatta va häftigt att ha en kontroll i utstansad plåt (ak47, ak74, ak4, dragunov ) metall mot metall att det flyttars på massa metall fram & tillbaks & inte nån liten rumble pack. man ska ha svårt att hålla den still på auto, lite förbannad rekyl. då hade ja köpt den direkt

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ser ut som en plast-leksak ifrån ÖB för 50:- (bild 4 är verkligen inte charmig). Sicket skräp

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett något mer ergonomiskt likt Tavor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Hade dom fått till detta på nått riktigt nice sätt med riktig interaktion (gå, sikta, skjuta, snurra runt etc) hade det varit så jävla mycket coolare än att sitta halvt nersjunken i stolen.
Men det är en lång väg dit så hoppar detta.

Jepp, håller med. Det krävs:

Omni (gå, snurra runt)
Delta Six (sikta, skjuta)
Oculus (se sig omkring)
STEM (ducka, 6DoF på huvudet)

+ ett skräddarsytt spel där alla 4 momenten är frånkopplade från varandra så du kan se till höger, sikta till vänster och gå rakt fram / luta dig runt hörn samtidigt.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte kunna motstå att beställa denna. Har redan Occulus Rift, så jag måste bara testa combon.

Troligtvis kommer det kännas väldigt krångligt och man ledsnar väll efter en vecka.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Som någorlunda vapenintresserad så står det mig något sjukt att den inte är baserad på en riktig design..

ganska lik SA58OSW men ja inte helt 100. Antagligen på grund av licenskostnader. http://img97.exs.cx/img97/4228/sa58osw.jpg

Permalänk
Medlem

Så jävla ostig trailer att jag gråter...

Permalänk
Medlem

Hm... En kontroller med en design som *aldrig någonsin fungerat i praktiken* eller gå ut och köpa en realistisk gasdriven airsoft bössa?

... Ja det är ju ett jävligt svårt val.

Och vad fan är kickstartern för nån falsk reklam? När dom demonstrerar för dom som tycker att det "ändrar hela spelplanen" så kör dom en G36:a som ser riktigt bra ut (replika klass), på kickstarter bilden så är det en variant med en konstig G36:a som ser lite halvtaskig ut.

Sen kommer denna leksak som inte ens är i närheten av en G36?

Öh, va, har jag missat nåt?! Falsk marknadsföring är knappast nåt att jubla över.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Delta Six och Oculus Rift tillsammans? Hur tänker ni nu?

Den bindningen funkar verkligen dåligt om man tänker efter.

Ehh.... Va? Skulle funka hur bra som helst om det gick att lösa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak
Av amerikanare för amerikanare

För övrigt samma företag som gör "the Avenger controller" vilken är lika p12 inriktad den

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Avstängd

Inte för att sannolikheten är så stor, men någon risk finns fortfarande att detta skulle kunna användas vid ett väpnat rån, exempelvis. Det är nog så att just denna bössa inte är en replika av ett existerande vapen men det är inget som en vanlig samhällsmedborgare skulle märka av, ens på kortare avstånd. Denna produkt för tankarna till ett "gevärsliknande föremål" och även om det är till för att spela spel med så tror jag mycket väl att polisen ogillar denna typ av produkt. Att den skulle kunna förstärka spelupplevelsen kan den säkert också göra.