Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

R9 280X beställt, så snart kan man dra upp inställningarna lite när man truckar

Är inte det samma kort som 7970 Ghz edition?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Är inte det samma kort som 7970 Ghz edition?

Nej, då skulle det heta 7970 GHz Edition. Med det är en remake med i princip samma hårdvara.

Och eftersom jag sitter på ett gammalt 6870 så kommer jag kunna dra upp inställningarna, vet inte riktigt var du ville komma med det där svaret.

Edit: Om du vill diskutera kortet i sig så finns det andra trådar för det : P

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Är det bara jag som kör med promods scandinavian map, och trucken har blivit rosa? Helt plötsligt när jag körde i Köpenhamn blev både min och min anställdas truckar rosa... Sedan lackade jag om den och körde en stund, men samma sak hände igen i finnland...

Bara jag?

Permalänk
Skrivet av (P)Resident Emil:

Är det bara jag som kör med promods scandinavian map, och trucken har blivit rosa? Helt plötsligt när jag körde i Köpenhamn blev både min och min anställdas truckar rosa... Sedan lackade jag om den och körde en stund, men samma sak hände igen i finnland...

Bara jag?

Så du har inte betalat för spelet alltså?

Edit: Lösning är nog att installera om spelet och inte uppdatera till de senare versionerna. Har för mig att jag läst att det är något som utvecklarna har lagt in i senare versioner för att motverka piratkopiering. Det eller att köpa spelet såklart.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Så du har inte betalat för spelet alltså?

Edit: Lösning är nog att installera om spelet och inte uppdatera till de senare versionerna. Har för mig att jag läst att det är något som utvecklarna har lagt in i senare versioner för att motverka piratkopiering. Det eller att köpa spelet såklart.

Ah, jävlar vad smart vill bara testa spelet lite innan jag köper, blir att köpa snart

Permalänk

http://imageshack.us/photo/my-images/34/hxsi.jpg/ Mitt första skin gjort ganska nöjd..

Permalänk
Medlem

För alla oss som köpt ETS2, så kan vi få alphan av World Of Trucks, som verkar vara som ett Addon till ets2? Inte hunnit testa än, och ni kan läsa mer på länken
http://blog.scssoft.com/2013/10/world-of-trucks-v001.html

EDIT: www.worldoftrucks.com kommer bli aktiv någon gång i veckan, och då har vi möjlighet till alpha-test. Multiplayer verkar inte ingå nu, utan det kommer bli en "mjukstart" för att få alltihopa att fungera från början. MP kommer nog till betan däremot.

Citat:

1. Custom license plates

Using a selection of templates from countries featured in ETS2, you would be able to design your own plate. This new plate, after setting in up on the website, will automagically appear on your truck in the game.

2. Game avatar

You will be able to upload custom image serving as your in-game avatar. This avatar image will also be your representative on the World of Trucks portal.

3. Photomode

We have a new more advanced tool available if you want to grab cool screenshots from the game. You can pan the camera freely in the vicinity of the truck, play with DOF and change FOV. There is a also a management screen to work with your screenshots collection.

4. Publish the best shots using Screenshot Manager on your WoTr profile

Would you like to share your truck design with others, or maybe you want to share a particularly interesting route? Now you will be able to publish up to six screenshots using the built-in Screenshot Manager and share them with the others through your Profile screen.

5. User gallery

The place where your shots are visible for everybody. The other drivers can rate or share the images. The gallery will be accessible for unregistered users as well.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Skrivet av razeer:

För alla oss som köpt ETS2, så kan vi få alphan av World Of Trucks, som verkar vara som ett Addon till ets2? Inte hunnit testa än, och ni kan läsa mer på länken
http://blog.scssoft.com/2013/10/world-of-trucks-v001.html

EDIT: www.worldoftrucks.com kommer bli aktiv någon gång i veckan, och då har vi möjlighet till alpha-test. Multiplayer verkar inte ingå nu, utan det kommer bli en "mjukstart" för att få alltihopa att fungera från början. MP kommer nog till betan däremot.

Doh.. "World of.." lät ju först som att det skulle vara typ multiplayer körning, men det är alltså bara ett verktyg för att visa upp sig och grejerna?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Doh.. "World of.." lät ju först som att det skulle vara typ multiplayer körning, men det är alltså bara ett verktyg för att visa upp sig och grejerna?

Kommer nog bli multiplayer när det kommer till beta, men alphan som släpps nu innehåller det inte än

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Kommer nog bli multiplayer när det kommer till beta, men alphan som släpps nu innehåller det inte än

Som jag har förstått, så finns det inga som helst planer på att göra MP. Chefen för SCS sa i intervjun att det är en möjligt att MP introduceras någon gång i framtiden, men absolut inte snart. Inte ens under 2014 skulle jag våga påstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Som jag har förstått, så finns det inga som helst planer på att göra MP. Chefen för SCS sa i intervjun att det är en möjligt att MP introduceras någon gång i framtiden, men absolut inte snart. Inte ens under 2014 skulle jag våga påstå.

Kan du då förklara för mig vad World Of trucks skulle innebära då?

Citat:

You can see that with the initial set of features, we do not yet attempt to add any gameplay depth. The goal is to start carefully, getting the infrastructure up and running first.

We hope to see you soon in the World of Trucks! It will be a quite a journey, we will be taking it step by step. Stay tuned for more!

Jag tolkar det som att World of Trucks är ett online-spel baserat på ETS2. Läs deras blogg jag länka till.

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk

World of Trucks är inte ett multiplayer spel.
Kolla här för lite blandat info om SCS software. http://www.youtube.com/watch?v=TTkh5Vijxqg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

World of Trucks är inte ett multiplayer spel.
Kolla här för lite blandat info om SCS software. http://www.youtube.com/watch?v=TTkh5Vijxqg

Har tyvärr inte en timme till att sitta och lyssna, så du får mer än gärna berätta vad det innebär för att bespara oss övriga medlemmar den tiden

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Skrivet av razeer:

Har tyvärr inte en timme till att sitta och lyssna, så du får mer än gärna berätta vad det innebär för att bespara oss övriga medlemmar den tiden

Istället för att jag ska sitta och skriva något som redan här skrivet skulle jag rekommendera denna, han har fått med det mesta. http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=60&t=45933

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

World of Trucks är inte ett multiplayer spel.
Kolla här för lite blandat info om SCS software. http://www.youtube.com/watch?v=TTkh5Vijxqg

Vad är skillnaden mellan detta och ETS2?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Vad är skillnaden mellan detta och ETS2?

World of trucks är en hemsida. https://www.worldoftrucks.com/en/index.php

Permalänk

Dock finns det en stor mod som ska skapa det som många trodde att World of trucks var. Ett online spel med stora servrar. Det byggs dock från grunden med SCS motorn och kommer ta lång tid att slutföra

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Hej, hoppar bara in här, i ETS2 finns det möjlighet att köra med släp också? Jag kan inget om lastbilar alls men kul att lira iaf.

Bara lirat ett litet tag, så undrar ifall det kommer senare in i spelet eller inte

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av xamber:

Hej, hoppar bara in här, i ETS2 finns det möjlighet att köra med släp också? Jag kan inget om lastbilar alls men kul att lira iaf.
http://leklagret.se/images/75400850.JPG

Bara lirat ett litet tag, så undrar ifall det kommer senare in i spelet eller inte

Det är ju släp man kör från första till sista leveransen?

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av RobinEdquist:

Det är ju släp man kör från första till sista leveransen?

Tror mer han syftar på tandem konfiguration och svaret är NEJ det finns inte även att alla nordingar önskar det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det skulle va fett med en Timmerbil simmulator eller typ Shackt/grus bils simulator?

Tänk att få krypa runt i skogarna på smala utmanade vägar både sommar som vinter och lasta timmer med kranen.

Eller varför inte... Tänk att få snirkla sig ut på ett bygg till en väntande grävmaskin och bli lastad eller köra material från en kross till ett vägbygge och backa ut mot en brant för att tippa.

Jösses va skoj det skulle va.

Sen så kan man ju faktiskt köra med släp.

Men det krävs moddar och lite pill.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Är det bara jag som tycker att det skulle va fett med en Timmerbil simmulator eller typ Shackt/grus bils simulator?

Tänk att få krypa runt i skogarna på smala utmanade vägar både sommar som vinter och lasta timmer med kranen.

Eller varför inte... Tänk att få snirkla sig ut på ett bygg till en väntande grävmaskin och bli lastad eller köra material från en kross till ett vägbygge och backa ut mot en brant för att tippa.

Jösses va skoj det skulle va.

Sen så kan man ju faktiskt köra med släp.

http://ladda-upp.se/files/2013/b73628.png

http://ladda-upp.se/files/2013/b73629.png

Men det krävs moddar och lite pill.

Håller definitivt med och visst det finns moddar men jag tycker inte att de fungerar tillräckligt bra

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Är det bara jag som tycker att det skulle va fett med en Timmerbil simmulator eller typ Shackt/grus bils simulator?

Tänk att få krypa runt i skogarna på smala utmanade vägar både sommar som vinter och lasta timmer med kranen.

Eller varför inte... Tänk att få snirkla sig ut på ett bygg till en väntande grävmaskin och bli lastad eller köra material från en kross till ett vägbygge och backa ut mot en brant för att tippa.

Jösses va skoj det skulle va.

One Up på det : )

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Är det bara jag som tycker att det skulle va fett med en Timmerbil simmulator eller typ Shackt/grus bils simulator?

Tänk att få krypa runt i skogarna på smala utmanade vägar både sommar som vinter och lasta timmer med kranen.

Eller varför inte... Tänk att få snirkla sig ut på ett bygg till en väntande grävmaskin och bli lastad eller köra material från en kross till ett vägbygge och backa ut mot en brant för att tippa.

Jösses va skoj det skulle va.

Sen så kan man ju faktiskt köra med släp.

http://ladda-upp.se/files/2013/b73628.png

http://ladda-upp.se/files/2013/b73629.png

Men det krävs moddar och lite pill.

Är det scania megamod du använder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shysstkille:

Är det scania megamod du använder?

Det är EN av alla mega mods ja...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av razeer:

Kan du då förklara för mig vad World Of trucks skulle innebära då?
Jag tolkar det som att World of Trucks är ett online-spel baserat på ETS2. Läs deras blogg jag länka till.

Det blir inget renodlat onlinespel, där man ansluter till en server med 20+ andra truckers och kan köra tillsammans i spelet, tyvärr inte.
Inte i nuläget, men som sagt, långsiktigt så är det dit SCS vill.

Vad det handlar om är att man ska kunna börja köra för en "arbetsgivare" eller själv bli en arbetsgivare och dra in folk till den "arbetsplatsen"
eller vad man ska kalla det.
På hemsidan kommer man sedan kunna plocka upp jobb som man sedan utför i spelet, men det är fortfarande singleplayer.

Hur roligt detta kan bli är i stort sett upp till användarna själva;
jag ser framför mig någon form av "ladder"
veckans trucker, veckans arbetsgivare, månadens screenshot etc etc

Communityn för ETS2 är i varje fall väldigt mogen och supportar SCS i väldigt hög utsträckning.

Om du registrerat ditt köp av ETS2 på World of trucks-sidan och skapar ett konto där så förstår du vad jag menar.
Du kan bl.a ändra registreringsskylt på hemsidan och detta synkas sedan direkt till spelet.
Samma sak gäller med de nya fotograferingsmöjligheterna, det du gör i spelet kan du ladda upp direkt i spelet till hemsidan och ditt konto.
Och givetvis kan du sedan dela detta till alla möjliga sociala nätverk.

Övrig info:
Enligt rykten kommer patch 1.7 innan Halloween och den kommer ha en ny Volvo.
Patch 1.8 ryktas komma sent 2013 / tidigt 2014 och ha avsevärt förbättrad AI, vilket är oerhört välkommet.

Permalänk
Medlem

Hoppas att den nya Volvon kommer snart. Då ska här bytas från Scania. btw, patch 1.6 är riktigt nice. Längtar tills 1.7 och 1.8

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Det är EN av alla mega mods ja...

använder du så många?

Permalänk
Skrivet av Falcon:

Vad det handlar om är att man ska kunna börja köra för en "arbetsgivare" eller själv bli en arbetsgivare och dra in folk till den "arbetsplatsen" eller vad man ska kalla det. På hemsidan kommer man sedan kunna plocka upp jobb som man sedan utför i spelet, men det är fortfarande singleplayer.

Hur roligt detta kan bli är i stort sett upp till användarna själva;
jag ser framför mig någon form av "ladder", veckans trucker, veckans arbetsgivare, månadens screenshot etc etc

Det låter riktigt intressant ger en hel extra dimension till körandet.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/1oxwf9/euro_truck_sim...

Första jag ska testa när jag kommer hem iaf!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W