Förbokningarna igång av den vapenliknande spelkontrollen Delta Six

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blupparen:

Varför skulle den ha det? Trådlösa kontroller har ju funnits länge. Visst ger de lite inputlag men knappast 500ms+.

Never mind, tittade bara på videon och såg där att det var ett tydligt input lag men läste nu att man styr via en stick på kontrollen och inte som på Kinect till exempel.

För på Kinect kan man verkligen snacka om "input lag"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Håller med riktigt dåligt.
Dom borde ha släppt den i 2 varianter i början eller flera.

typ standard plattform som AR eller AK

Ja eller i princip vad som helst. Inga p12or kommer ju känna igen sin Ak47 med M4-kolv på från mw2 xD

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Då "on rails" shooters brukar suga ganska hårt så ser jag ingen mening med denna produkt. Ser inte hur det skulle fungera i t.ex BF4 och dylikt med att sikta och springa heller

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Snart blir det många falskalarm ^^

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Många kommer nog att borsta av sig det här som barnsligt och tramsigt, men jag tror att det finns en reell risk att förädla och glorifiera krig och vapen till något som gör spelaren till en odödlig actionhjälte som inte gör något fel etiskt sett. Den yngre skaran kommer underskatta vapen, soldater, krig, och effekten den har både på den stridande parten och civilbefolkningen. Det känns som att de går för långt och om de ska insistera på att släppa sånt här borde de åtminstone påminna sin publik om att krig verkligen är helvete och att vapen kräver enorm respekt och att de (egentligen) inte är leksaker.

Permalänk
Medlem

Alltså... nej. Nej är det enda jag kan säga om den där produkten. Blä.

Permalänk
Medlem

Okej... P12an i mig fnittrar som en skolflicka men den fullvuxna mannen som betalar räkningar och är riktigt tråkig annars undrar vad fan jag skulle med en sådan till... Man måste dock lyfta på hatten för alla dom som kickstarta det här, det är den löjligaste biten plast jag sett på länge, tror inte den kommer funka så bra även om man använder virtuix omni, ARAIG och oculus rift samtidigt. Det finns en nivå där man bör sluta försöka bli ett med spelet och det är när man har saker som tar upp ett helt rum för att spela ett FPS...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer la vara kul i cirka en halvtimme innan man får "vapen-arm" och tar fram mus/tbord eller kontroll istället haha

Permalänk
Medlem

Ser skitkul ut på film, kommer suga pung och stödjas i ett par spel. Typ som kinect

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Många kommer nog att borsta av sig det här som barnsligt och tramsigt, men jag tror att det finns en reell risk att förädla och glorifiera krig och vapen till något som gör spelaren till en odödlig actionhjälte som inte gör något fel etiskt sett. Den yngre skaran kommer underskatta vapen, soldater, krig, och effekten den har både på den stridande parten och civilbefolkningen. Det känns som att de går för långt och om de ska insistera på att släppa sånt här borde de åtminstone påminna sin publik om att krig verkligen är helvete och att vapen kräver enorm respekt och att de (egentligen) inte är leksaker.

Skillnad mellan spel och verklighet....
Att folk inte ser skillnad på detta....

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Verkar som en onödig pryl, särskilt om man vill spela bilspel...

Permalänk
Medlem

Sjuuuukt tveksam. Tror detta kommer floppa hårt.

Permalänk
Medlem

Pinsamt.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett jäkla liv när någon är tilllräckligt dum att försöka ta med den som handbagage på ett plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Skillnad mellan spel och verklighet....
Att folk inte ser skillnad på detta....

Frågan är om den mindre mentalt stabila skaran människor skulle förstå det när de står där med en ny ARAIG dräkt, en Virtuiz Omni, Oculus Rift och den här gemensamt... kan med säkerhet säga att det kan ha psykologisk påverkan att överdriva det till en sådan nivå som det här kan bli nu med VR osv. Det kan lätt bli för mycket då. Att separera på spel och verklighet är ju just precis dessa sakerna gemensamt vill försöka göra sig av med... man vill sudda gränserna där verkligheten och spelet börjar och tar slut.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Är det jag som är dum eller?

Hur vänder man siktet 90 grader åt endera sida? Med styrspaken? Hur rör man i så fall karaktären i olika riktningar? Med samma styrspak eller?

Eller har man någon form av "mouse acelleration" i förhållande till hur långt ut åt sidorna på skärmen man siktar? Om så är fallet kan inte styrningen bli användbar...

Näe, den här prylen passar bättre ihop med spel som duck hunt eller virtua cop i arkadhallar från 90-talet där spelarvyn var en förbestämd slinga ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Verkar som en onödig pryl, särskilt om man vill spela bilspel...

Skrattade mer än vad jag borde gjort.

Iaf, tror nog man blir rätt så trött i armarna efter ett tag

Permalänk
Medlem

Hur lyckas dom alltid göra dessa trailers till grejerna så jävla löjliga.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Vill inte riva upp gamla sår men efter GTA 5 tortyr Tråden undrar jag hur många som nu blir för rädda för att lämna sina hem nu när detta är en spel kontrol

Permalänk
Inaktiv

Been there, done that:

Permalänk
Medlem

Även om jag spelar mycket BF3+4 m.m. så bara jag skakar på huvudet åt den här prylen. NES-zappern är en charmig odödlig klassiker, det här ser jag som en amerikansk vapenlobbyists julklapp till ungarna.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 93Clocker:

Hur lyckas dom alltid göra dessa trailers till grejerna så jävla löjliga.

Håller med. Förklarar ingenting om hur den faktiskt funkar eller ger några som helst tekniska detaljer om haptisk feedback, input latency, om den också har accelerometer (och inte bara gyrometer).

Påminner om sånna där amerikanska budgetreklamer om toaborstar.

Permalänk
Inaktiv

Finns bara ett sätt att spela pc spel på och det är än så länge mus och tangentbord inget slår den kombon

Permalänk

Rätt töntig video imo

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Hahaha jag dööör!.. och sen har folk(gamers) mage till att gnälla på Kinect, Wii och Dildo by Sony.

Permalänk
Medlem

Ja man kanske skulle ju syfta på en större tv/projektor så kanske detta skulle vara riktigt kul grej att syssla med, men ner med persiennerna. Fast ja tro jag skulle köpa mig ett riktigt gevär o skjuta ute i skogen istället. #manligare

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ju lika gärna förboka att få dörren insparkad av nationella insatsstyrkan direkt istället.

Permalänk
Skrivet av Semenra:

Kan ju lika gärna förboka att få dörren insparkad av nationella insatsstyrkan direkt istället.

knappast, tänk dig att sån här blir standard i boundles med spel i tex battlefield om några år^^ fan va coolt att spela då

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Löjligaste videon på länge.
Och vilken värdelös pryl....sitta med den framför datorn. Nej tack skulle inte tro det.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Kan ju lika gärna förboka att få dörren insparkad av nationella insatsstyrkan direkt istället.

då skulle alla airsoftare ligga risigt till inkl jag hahaha

Visa signatur