Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Dahle86:

Ser ju fint ut men min första tanke är att den är uppochner, jag hade velat att fläktarna blåser på GPU.
Se till att man kan montera ODD vanligt och uppochner.
Sätt liknade mesh i botten som på toppen så man kan vända.

Tack så mycket för din feedback! Har vidarebefordrat detta.

Skrivet av Murloc:

Ser trevligt ut, ni har utnyttjat utrymmet till max. Dock ser jag inget fläktfilter till den bakre fläkten.

Jätteroligt att du tycker det! Har vidarebefordrat din kommentar om fläktfilter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Jätteroligt att du tycker det! Har vidarebefordrat din kommentar om fläktfilter.

Fläktar för utblås brukar väl inte ha filter vad jag vet, men tydligen tänkte jag inte på det när jag skrev kommentaren.

Permalänk
Medlem

Undrar om ni har något release datum på colossus m, eller om den ens kommer tillverkas?

Permalänk
Medlem

Hej BitFenix!

Undrar vem man ska kontakta för sponsring till ett LAN på runt 80 pers?
Såg inget i kontaktformuläret på er hemsida där de passade in.

MVH
Andreas Haugen

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Hej!
Har förbeställt den nya Phenom för mITX. Kommer man att kunna få in ett 160mm långt/djupt modulärt nätagg i den?

Mvh
Kenny

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk

Hej!

Har också förbeställt nya Phenom för mITX och har två frågor:

1) Kommer jag att få plats med mitt grafikkort MSI GeForce GTX 760 OC 4G med dimensionerna: 260x126x38 mm? Eller behöver jag ändra min beställning till mATX varianten?

2) Kommer avsaknaden av ventilationshål på sidorna på chassit innebära att min gpu inte är tillräckligt ventilerad?

Mvh
Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av socialconstruct:

Hej!

Har också förbeställt nya Phenom för mITX och har två frågor:

1) Kommer jag att få plats med mitt grafikkort MSI GeForce GTX 760 OC 4G med dimensionerna: 260x126x38 mm? Eller behöver jag ändra min beställning till mATX varianten?

2) Kommer avsaknaden av ventilationshål på sidorna på chassit innebära att min gpu inte är tillräckligt ventilerad?

Mvh
Jonas

Kanske inte tänkt att jag ska svara i denna tråden... men:

"Tiny but mighty, Phenom Mini-ITX delivers an exceedingly flexible interior. Remove the included FlexCage™ and install a long graphics card up to 330mm in length." - Taget från deras hemsida.

Ett GTX 760 är väl runt 26 cm om jag inte minns fel så det ska få plats om man offrar någon av HDD-platserna vilket det finns gott om i övrigt.

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Avstängd

Hej Hur lång kan psun vara till Phenom mATX? Min är 18cm, funkar det med ett 7970?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Kan ni dela med preliminärt datum för Bitfenix Recon 2?

Permalänk
Skrivet av BitFenix Sverige:

Har ett par frågor om två av era chassin.

Bitfenix Shadow:
Har kollat på detta chassi då det är väldigt stilrent och inte helt enormt!

Det jag undrar är:
a) Hur mycket utrymme finns det bakom moderkortsplåten, det ser inte ut att vara många millimeter enligt bilden?
b) Hur stora är hålen i baksidan för extern vattenkylning. Kommer använda mig av detta och hade varit trevligt om normala fittings passade!

Bitfenix Ghost:
Detta chassi hade kunnat vara riktigt lockande men har tyvärr ett stort galler i toppen, då detta är löstagbart så undrar jag om det även finns någon form av ljuddämpande lock att lägga i denna lucka om man inte är intresserad av att använda takfläktarna?
Överlag hade jag gärna sett en modell av detta chassi helt utan den förhöjda toppen, alltså utan hålet för en 240 radiator och för hotswap så att chassit hade blivit lite lägre och cleanare utseendemässigt samtidigt som det hade behållit sina övriga fördelar över Shadow chassit invändigt. Då hade det faktiskt också hade haft potential att bli en tyst låda på riktigt vilket ni lanserat det som!

Permalänk
Bitfenix

Hejsan!

Vill börja med att ursäkta för sena svar här, det har blivit lite förändringar på grund av byte av representant här i Sverige. Jag heter Johan Nyman och jag är nu Bitfenix nya svenska representant. Är de något ni undrar över angående Bitfenix produkter eller annat så skriv ett PM till mig här eller skriv direkt här i tråden.

Jag hoppas jag ska kunna svara på alla era frågor så snabbt som möjligt och hjälpa er så gott det går.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Bitfenix Sverige

Skrivet av garreet:

Undrar om ni har något release datum på colossus m, eller om den ens kommer tillverkas?

Det kommer bli ett Colossus mITX och ett för mATX. Dom har ju visats på lite mässor och det kommer släppas om 2-3 veckor.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av Sushifrukt:

Hej BitFenix!

Undrar vem man ska kontakta för sponsring till ett LAN på runt 80 pers?
Såg inget i kontaktformuläret på er hemsida där de passade in.

MVH
Andreas Haugen

Skicka PM till mig om detta tillsammans med info om själva LANet, om ni ska ha några tävlingar osv.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av kenny_85:

Hej!
Har förbeställt den nya Phenom för mITX. Kommer man att kunna få in ett 160mm långt/djupt modulärt nätagg i den?

Mvh
Kenny

Grymt val av chassi, gillar den väldigt mycket själv. Ett 160mm nätaggregat ska inte vara något problem att få in, ska även gå bra med ett modulärt, beror ju lite på hur stor kontakterna är men dom flesta ska gå bra att installera.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av socialconstruct:

Hej!

Har också förbeställt nya Phenom för mITX och har två frågor:

1) Kommer jag att få plats med mitt grafikkort MSI GeForce GTX 760 OC 4G med dimensionerna: 260x126x38 mm? Eller behöver jag ändra min beställning till mATX varianten?

2) Kommer avsaknaden av ventilationshål på sidorna på chassit innebära att min gpu inte är tillräckligt ventilerad?

Mvh
Jonas

1) Ett GTX 760 ska inte vara något problem alls att få in.
2) Finns mycket möjligheter för fläktar, i fronten, i toppen och där bak så det ska inte vara något problem alls.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av kaya:

Hej Hur lång kan psun vara till Phenom mATX? Min är 18cm, funkar det med ett 7970?

I Phenom mATX kan man få in längre nätaggregat än 160mm som är max för mITX versionen, men med långa grafikkort blir de svårare. Om du bara ska ha ett grafikkort så kan du ju kanske installera de i sista pci-e platsen, då ska du nog kunna få in ett 180mm nätaggregat.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av bl00keRs:

Kan ni dela med preliminärt datum för Bitfenix Recon 2?

Den finslipas fortfarande så kan inte lämna ut ett datum än.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Skrivet av lanbonden:

Har ett par frågor om två av era chassin.

Bitfenix Shadow:
Har kollat på detta chassi då det är väldigt stilrent och inte helt enormt!
http://www.planet3dnow.de/cms/wp-content/gallery/bitfenix-sha...

Det jag undrar är:
a) Hur mycket utrymme finns det bakom moderkortsplåten, det ser inte ut att vara många millimeter enligt bilden?
b) Hur stora är hålen i baksidan för extern vattenkylning. Kommer använda mig av detta och hade varit trevligt om normala fittings passade!

Bitfenix Ghost:
Detta chassi hade kunnat vara riktigt lockande men har tyvärr ett stort galler i toppen, då detta är löstagbart så undrar jag om det även finns någon form av ljuddämpande lock att lägga i denna lucka om man inte är intresserad av att använda takfläktarna?
Överlag hade jag gärna sett en modell av detta chassi helt utan den förhöjda toppen, alltså utan hålet för en 240 radiator och för hotswap så att chassit hade blivit lite lägre och cleanare utseendemässigt samtidigt som det hade behållit sina övriga fördelar över Shadow chassit invändigt. Då hade det faktiskt också hade haft potential att bli en tyst låda på riktigt vilket ni lanserat det som!

Tack så mycket för feedbacken. Angående Shadow:
a) Som du själv säger och som de syns på bilden så är det inte mycket plats för kablar på baksidan. Däremot så finns de en kanal mellan hårddiskburarna och moderkortsplåten där du kan gömma undan kablar.
b) Hålen är 1cm diameter men sitter ju som en tunnplåt där som går att ta bort så hålet blir ända upp till 3cm.

Angående Ghost:
Vi har inget att sätta i toppen men det finns ju ljuddämpande material lättillgängligt. Jag har själv brukat använda Bitumen för att ljuddämpa, det är bara att skära till hur stor man vill ha, så du kanske kan prova med det.

Jag ska vidarebefodra dina tankar om ett Ghost utan den förhöjda toppen.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Permalänk
Medlem

När drar ni "vinnarna" i [BitFenix]Gratis prylar till ditt nästa modding-projekt! - RELOADED! ?

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av mrbobbin:

När drar ni "vinnarna" i [BitFenix]Gratis prylar till ditt nästa modding-projekt! - RELOADED! ?

Jag kommer att posta om tävlingen på våran facebook-sida med så kommer vi att bestämma på söndag vilka tre som vinner.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

Jag kommer att posta om tävlingen på våran facebook-sida med så kommer vi att bestämma på söndag vilka tre som vinner.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman

Okey! låter bra det tack för det snabba svaret!

Permalänk

Shinobi XL, är racket för 5.25 löstagbar?, finns där möjlighet att beställa delar till chassina?.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av toxicstone:

Shinobi XL, är racket för 5.25 löstagbar?, finns där möjlighet att beställa delar till chassina?.

5.25" racket sitter med popnitar, dessa går ju ganska enkelt att borra lös om man nu vill ta bort den för att få plats med till exempel mer fläktar och radiatorer.

Vad är de för delar du tänker på till chassin isåfall?

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Bitfenix Sverige

Permalänk
Skrivet av BitFenix Sverige:

5.25" racket sitter med popnitar, dessa går ju ganska enkelt att borra lös om man nu vill ta bort den för att få plats med till exempel mer fläktar och radiatorer.

Vad är de för delar du tänker på till chassin isåfall?

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
Bitfenix Sverige

Jag tänkte på ett extra rack 3.5" att ha ovanför, letat och letat efter ett värdigt NAS chassi men verkar som majoriteten bara sitter på några hårddiskar.

Hade tänkt mig ett på 10-12 platser så länge tills jag har råd att beställa ett större.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av toxicstone:

Jag tänkte på ett extra rack 3.5" att ha ovanför, letat och letat efter ett värdigt NAS chassi men verkar som majoriteten bara sitter på några hårddiskar.

Hade tänkt mig ett på 10-12 platser så länge tills jag har råd att beställa ett större.

Nä det är ingenting vi säljer som extra tillbehör. En lösning är ju att köpa några 5.25" till 3.5" adaptrar då får du ju inte minst 5 extra hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Om man monterar hårddiskar i botten på Phenom M hur stor CPU-kylare kan man då montera utan att den slår i hårddiskarna? Är det lugnt så länge kylaren inte hänger över moderkortets kant?
Mer specifikt, om jag monterar två 3.5 hårddiskar i botten kan jag då använda en Noctua NH-D14 utan problem?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av Cruentusa:

Om man monterar hårddiskar i botten på Phenom M hur stor CPU-kylare kan man då montera utan att den slår i hårddiskarna? Är det lugnt så länge kylaren inte hänger över moderkortets kant?
Mer specifikt, om jag monterar två 3.5 hårddiskar i botten kan jag då använda en Noctua NH-D14 utan problem?

Svårt att säga något specifikt mått på det eftersom olika moderkort är designad på lite olika vis. NH-D14 är ju en väldigt stor kylare så det kan nog bli lite tight. Jag återkommer med ett bättre svar så fort jag kan.

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
BitFenix Sverige

Permalänk
Bitfenix

Hallå!

Har vi väntat på Colossus Mini? Här är den!

Mera bilder och information hittar ni på våran facebook-sida.

Vad tycker ni?

Med vänliga hälsningar
Johan Nyman
BitFenix Sverige

Permalänk

(Nästan) inget fel på era produkter men nu har jag jagat eran RMA-avdelning i över tre månader (sen 21 augusti). Har försökt kontakta andra anställda men det var inte särskilt mycket till hjälp. Med denna kundsupporten vill jag spy, orkar inte maila mer pga. en defekt frontpanel. Jag är oerhört besviken.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av HElephant:

(Nästan) inget fel på era produkter men nu har jag jagat eran RMA-avdelning i över tre månader (sen 21 augusti). Har försökt kontakta andra anställda men det var inte särskilt mycket till hjälp. Med denna kundsupporten vill jag spy, orkar inte maila mer pga. en defekt frontpanel. Jag är oerhört besviken.

Hej där!

Detta var inte roligt att läsa. Jag är ny här så har inte sett något om detta men jag ska ta itu med det direkt. Skicka mig ett PM här med mer info så tar vi det därifrån. Detta ska vi lösa!

Permalänk
Medlem

Tjena BitFenix, jag älskar verkligen eran Prodigy chassi serie, både M och vanliga, min fråga lyder.

Kommer ni ge Chassi serien Prodigy M orange paint ? För jag är på gränsen att köpa ett mITX chassi bara för just färgen att ha i framtiden, kommer garanterat göra likadant om Prodigy M serien får ett orange chassi också. Rättare sagt blir ett självklart av 2 chassi

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Bitfenix

Vad roligt att höra!

Just nu erbjuder vi bara svarta och vita Prodigy M. Vi pratar om att köra med fler färger, beror lite på hur mycket feedback på det vi får. Så posta gärna på våra facebook-grupper vilken färg du vill ha.

Skrivet av Heineken89:

Tjena BitFenix, jag älskar verkligen eran Prodigy chassi serie, både M och vanliga, min fråga lyder.

Kommer ni ge Chassi serien Prodigy M orange paint ? För jag är på gränsen att köpa ett mITX chassi bara för just färgen att ha i framtiden, kommer garanterat göra likadant om Prodigy M serien får ett orange chassi också. Rättare sagt blir ett självklart av 2 chassi

Permalänk
Bitfenix

Dom flesta vet nog om att vi gör chassin, men nu har vi lanserat en ny produkt, ett headset med namnet FLO. För mer info kan ni kolla in produkt sidan och press releasen.

Vi uppskattar verkligen feedback, åsikter och kommentarer angående våra produkter, så vad tycker ni?

Permalänk

fett! fixa så sweclockers testar?

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Snygga lurar! När kommer dem till sverige?

Permalänk
Bitfenix
Skrivet av NinjaMartin:

fett! fixa så sweclockers testar?

Det ska vi försöka ordna!

Skrivet av sander00se:

Snygga lurar! När kommer dem till sverige?

Slutet av december, början av januari, runt den tiden någonstans satsar vi på!

Permalänk
Bitfenix

BitFenix Comrade

I torsdags så lanserade vi vårat nyaste chassi, Comrade. Ett chassi som är riktat till dom som bygger med en liten budget men som ändå vill ha ett chassi med bra funktioner och kvalité.

Mer info på våran produktsida och pressrelease.