Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Bordsvatten:

Vad är det som är så dåligt med att medic revivar då?

att dom gör det och den dom helar dör strax effter det är inte bra för laget

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Lirade en kort stund för att testa prestandan med Q6600 @ 3.6ghz, 4gb ram och HD 5770 OC. Även om det inte flöt skulle jag nog kunna säga att det inte var speciellt kul.
Saknar bajsa-på-sig-av-glädjekänslan man fick av BF 1942

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Måste säga att gunplay i BF4 är mycket bättre än 3:an.

Hoppat lite mellan 3:an och 4:an för att lira med polare och man märker snabbt att sikta & skjuta är så mycket enklare i 3:an. Extremt mycket lättare att hålla bössen på target och få in alla skatt osv.

Har inte sagt att det är lättare eller svårare, det jag syftar på att det känns astrist att skjuta imo, ingen som helst tillfredsställelse i att träffa rätt längre, vet inte riktigt vad det är, vapnen (iaf de jag provat hittills) känns bara väldigt tråkiga, både på ljudeffekter och hur de beter sig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Satakarnak:

att dom gör det och den dom helar dör strax effter det är inte bra för laget

Bättre än att de inte revivar någon alls...förstår inte hur systemet är trasigt för att man måste ha en hjärna för att kunna använda klasserna.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Men då spelar det ingen roll vad du (eller någon annan här) tycker heller, visst? I sådana fall är denna tråden helt meningslös enligt dig.

var inte dum, det är inte bara alltingen eller.

Jag är missnöjd med vad som hittills visats och upplevts i bf4 betan, jag gjorde tråden av 2 anledningar: 1. Behövde skriva av mig, kan ju inte vara den enda som tycker såhär... 2. Det är sådana som är dåligt som påpekas här, skulle dåliga saker aldrig påpekas med ett spel skulle det aldrig bli ett bra spel.

Det finns en poäng med att göra en tråd med kritik, däremot att nämna de sakerna som är bara är bra med bf4 för dice/Ea kommer inte göra spelet bättre om det redan är det

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av chrisragnar:

Latancy är något som uppstår pga att det tar tid att skicka data, samt att man använder client side hit detection. http://www.youtube.com/watch?v=n3fUok2AoaU <-- bättre förklarat, och med lite tips på hur man kan utnyttja det.

Jag spelar det inte på playstation 2, Jag spelar helldre "planet side 2" tills BF4 är mycket mycket mycket billigare. Samt att jag tycker latancy verkar vara värre än i bf3 och planetside 2, vilket är konstigt för planetside 2 har många tusen spelare per server. Men det kan vara pga att det är beta som latancy är så hemsk i bf4.

Latency, ja men latancy visste jag inte var det var

Det sista missuppfattade jag på något konstigt sätt... :/

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Uzor:

BF3 sög från första början så varför BF4?
Även om jag kommer se väldigt ignorant ut just nu så håller jag med dig.
Det är en flopp

Du ÄR väldigt ignorant.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Latency, ja men latancy visste jag inte var det var

Det sista missuppfattade jag på något konstigt sätt... :/

Det är lungt ^^ sånt händer.
Håller på att öva på det där han förklarar i videon ^^ funkar ganska bra.

Permalänk
Medlem

Måste säga att de säljer in spelet förjävla dåligt. Tråkig bana, kass fps, dålig känsla osv... Visst det är en beta, men det ger inget köpsug direkt, iaf inte för mig som ändå tyckte BF3 var rätt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

tycker det är duktigt svårt att döda nån i bf4 jämfört med team deathmatch i bf3 pga den usla prestandan, lagget och all camping på hustak... eller ja, inte om man spelar assault med ak-12 eller använder rpg mot infanteri lol

Nu med mer dödliga vapen så är det ju mer av en utmaning att överleva. => Man måste bli bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Ge mig ett 290X utan BF4 bundlat för 5K så äter jag nudlar ett par månader med ett smile större än grinchens.
BF3 vid release var ju Alpha stadiet tror det är samma visa igen så nej tack till BF4.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag var besviken på BF3, är lite mindre besviken på BF4, men det är mest för att det till en början var svårare att hipfire:a. Sen upptäckte jag att så inte var fallet med laserpekaren, och vips så var det dåligt igen. Lite svårare att spraya dock, tycks det, men fortfarande alldeles för lätt. BF2 är till dags dato det överlägset bästa FPS:et jag spelat, bra mix av vapendynamik, balans och snabbhet. Sen hör jag till det fåtal som tycker att unlocks är totalt värdelöst, vägrade använda det i BF2 då det tack och lov var avstängt i klansammanhang. Jag är dessutom av det slag som inte får någon kick av att jaga nya unlocks hela tiden, tvärtom. Det blir med största sannolikhet inget köp av BF4, håller mig till Arma2/3 med moddar.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Nja, jag tror nog vi blir för hypade.

Tycker att BF2 , 2142 samt BC2 var de bästa BF spelen. Sen kan de vara nostalgia som pratar också, jag har mycket goda minnen med minna vänner och bror när de gäller dessa spel.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Hoppas för g*ds skull att de ökar all destruction x10 minst, är riktigt besviken på den som finns just nu
I övrigt tycker jag det är roligt, men ogillar starkt den "killer cam" som finns.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller ändrade senaste patchen så att det blev mycket mer destruction?
Det första jag gjorde i closed-betan var att springa runt och skjuta på saker för att se fpsen, men även hur mycket som gick sönder.
Lyktstolpar var då odödliga mer snipern.

Nu igår provade jag igen, alla lyktstolparna föll på ett skott. Allt pajjar ju.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Dåligt att medic healar för att den healade personen kan dö igen?

Eller dåligt att sen bf3 så verkar max…

1 av 100 spelare slänga ut ammo pack eller medic pack
1 av 100 spelare lasermarkera mål
1 av 100 spelare skjuta ner lasermarkerade mål
1 av 100 squad leaders markera vilken flagga som är target
1 av 100 spelare följa squad leaderns order
och minst 99 av 100 spelare vill spela på servrar med Metro, fast respawn och high tickets.

Jag vet vilket jag tycker är värst

Ang flopp eller ej så har jag ingen åsikt. Vissa saker upplever jag som förbättringar, tex spawn-cam. Vissa saker saknar jag fortfarande, tex möjlighet att som squad leader sätta way points, och "normal" med regen health etc borde fortfarande byta namn till "arcade"...

Permalänk
Skrivet av tobababy:

Dåligt att medic healar för att den healade personen kan dö igen?

Eller dåligt att sen bf3 så verkar max…

1 av 100 spelare slänga ut ammo pack eller medic pack
1 av 100 spelare lasermarkera mål
1 av 100 spelare skjuta ner lasermarkerade mål
1 av 100 squad leaders markera vilken flagga som är target
1 av 100 spelare följa squad leaderns order
och minst 99 av 100 spelare vill spela på servrar med Metro, fast respawn och high tickets.

Jag vet vilket jag tycker är värst

Ang flopp eller ej så har jag ingen åsikt. Vissa saker upplever jag som förbättringar, tex spawn-cam. Vissa saker saknar jag fortfarande, tex möjlighet att som squad leader sätta way points, och "normal" med regen health etc borde fortfarande byta namn till "arcade"...

Jag håller med i princip.
Fast det där är ju inte i nån större grad egenskaper hos spelet utan hur man spelar , indirekt iofs genom vilken typ av spelare spelet drar till sig. Nu i betan är det många som testar utan att samla ihop och lira med folk de känner, det är många nyfikna som inte kan alla finesserna du räknar upp och som kanske struntar i det just nu för att de är mer intresserade att lära sig nyheterna och känslan i vapnen etc

Permalänk
Medlem

Tycker spelkänslan är mycket goare i BF4. Sen tycker jag kartan är ganska värdelös. Bara folk som campar på taken och base rapear med fallskärm.

Permalänk

Det blir förmodligen ett köp för min del, även om jag var mer imponerad av BF3-betan när den kom. Jag kan dock inte fatta varför hardcore är avstängt under betan; om något så är det normal-läget som pajar känslan för min del. 3D-spotting och att alla tål 5-6 kulor... usch.

Permalänk
Avstängd

Hm

Har spilt en del Arma 2 og i og med at jeg omsider syntes dét spillet er for dårlig (samt Arma 3, som er for dårlig imo), så var det en skikkelig kontrast å prøve Battlefield 4 beta.

Det var moro å spille Battlefield 3 da det kom tidligere, men da hadde jeg ikke vært innom Arma 2. Det som jeg til nød aksepterte med Battlefield 3 er vanskelig å like med Battlefield 4 nå.

Kartet i BF4 beta'en virker moro å spille på. Likner på Karkand i BF3, hvor det er høyt og lavt, noe som jeg husker at jeg likte spesielt.
Det å titte opp og over en obstruksjon med å holde nede høyre museknapp er flott.
Det å ha fienden spawne rett på deg i BF4 er ræva.
Artig at det er mulig å bruke voice comms i BF4. Tror ikke dette var med i BF3, men jeg kan ta feil der.
Har inntrykk av at tankgranater synes å kollidere med alskens geometri uten å treffe målet man sikter på, selv om det synes å ha vært klar siktlinje fram til målet.

Bullet drop for tanks og våpen er vanskelig å akseptere nå for meg.

Åja, jeg husker at prisen for BF3 var hyggelig, mens prisen for BF4 virker i overkant av hva jeg kunne tenkte meg å betale.

Permalänk
Medlem

Ju mer jag har spelat betan nu efter att de fixat laggproblemen destu mer gillar jag den jämfört med BF3. Mycket bättre spelkänsla än i BF3 fast kartan är lite tråkig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Decoman:

Det å titte opp og over en obstruksjon med å holde nede høyre museknapp er flott.

Cover/peek-systemet tycker jag är helt skit, skulle mycket hellre haft två keybinds för att luta höger respektive vänster när jag själv vill det. Att titta upp över cover skulle man kunna lösa genom att man gör det om man håller inne ctrl och höger musknapp samtidigt.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Julgransfoten:

Det blir förmodligen ett köp för min del, även om jag var mer imponerad av BF3-betan när den kom. Jag kan dock inte fatta varför hardcore är avstängt under betan; om något så är det normal-läget som pajar känslan för min del. 3D-spotting och att alla tål 5-6 kulor... usch.

Jag tycker mer det är synd att det inte är en fullskalig beta, d v s fulla spelet med alla kartor coh funktioner, som en beta-version borde vara. Commander-läget skulle säkert behöva testas också.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Ja tråkigt nog kan bf3.5 floppa obs jag menar BF4

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk

Battlefield 2 är det bästa battlefield någonsin!

Permalänk

Roligaste BF3 tiden hade jag med er Swecare på Swec servern klart roligaste BF tiden ever.tycker BF4 är si så där inget jippiie känsla direkt tyckte jag det svårt att se Fi i BF3 är BF4 snäppet värre på den fronten
Innan man ser att det är fi ärm an död inte så kul

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte direkt någon som spelat Battlefield en längre stund, började när BF:BC2 kom och älskade det, sedan kom BF3 och det kändes 'meh' dessutom så var man tvungen att ha Origin & Battlelog.. nu har man testat BF4 betan och kan säga att jag har gett upp om Battlefield, går i en riktning jag inte gillar, fast nu är det ju inte mig spel utvecklas utefter så det är väl bara att hoppas att ni andra gillar det.

Permalänk
Avstängd

Ser verkligen ingen skillnad på BF3 och BF4, och tycker att BF4-betan är hemsk. Jag såg fram emot detta spel och har haft det förbokat under en väldigt lång tid. Men har nu avbokat det och ser faktiskt fram emot Call of Duty: Ghost! Och jag har verkligen avskytt CoD sedan MW3 släpptes!

Visst, nu har man ju bara spelat en karta, men det varken känns eller spelar som Battlefield... Så det enda man nu får hoppas på är väl isf att SP är bättre än i trean.

Men jag ser verkligen fram emot att Dice kommer ta tag i Bad Company serien snart igen!

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är tråkigt på beta banan är att man kan flyga in i fiendebasen hur som helst och sno deras heli. Att man inte lärt sig något från BF3, FUCK FOR BASERAPE.

Hur svårt kan det vara att slänga in någon typ av Close-in weapon system (Sitter normalt på båtar) som försvarar basen.
Efter som det finns i verkligheten så borde det inte vara något konstigt att slänga in det i BF4.

Exempel:
A close-in weapon system (CIWS), often pronounced sea-whiz, is point-defense weapon for detecting and destroying short-range incoming missiles and enemy aircraft which have penetrated the outer defenses, typically mounted shipboard in a naval capacity.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Jag vänder lätt kappan efter vinden och dessutom har jag bara lirat bf3 open beta och bf4 open beta så ...

Men! Jag hör flertalet bf3 spelare berömma bf4 för visserligen enstaka saker, men jag har inte hört någon vara besviken på det än.
Däremot märker jag att spelare fortfarande självhelar vilket BF2 veteranerna inte gillar misstänker jag, och att fordon helt magiskt reparerar sig själva ibland (var det så i bf3? jag har ingen aning)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself