Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Hey, Hey!!

Glance Background

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-glance-background-bet...

Nu har min lur blivit riktigt ball.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Hände för mig en gång, även min sambo har råkat ut för det. Vi båda var tvungna och starta om telefonen för att den skulle återställa sig.

Det fungerade däremot!

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Fy fan vad less man blir när man får tillbaka telefonen från Telecare Service och det är samma fel på den!! Finns det ingen annan som varit med om trasig samtalshögtalare?!

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag, och för mig var det inte en trasig samtalshögtalare utan att telefonen inbillade sig att det satt ett headset i jacket hela tiden. Testa att ladda ner denna app, där finns ett par diagnostiseringsverktyg, där ett av dem kollar om luren upptäcker ditt headset, vilket också fungerar bra om man ska kolla om luren upptäcker det icke existerande headsetet:)

Ps: Telecare lagade min, det behövs bara en tydlig beskrivning på problemet. Med all sannolikhet bytte de din samtalshögtalare medans de bytte mitt headsetjack.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Hey, Hey!!

Glance Background

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-glance-background-bet...

Nu har min lur blivit riktigt ball.

Yay!
Den tar vi sa polisen!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikssonown:

Det har jag, och för mig var det inte en trasig samtalshögtalare utan att telefonen inbillade sig att det satt ett headset i jacket hela tiden. Testa att ladda ner denna app, där finns ett par diagnostiseringsverktyg, där ett av dem kollar om luren upptäcker ditt headset, vilket också fungerar bra om man ska kolla om luren upptäcker det icke existerande headsetet:)

Ps: Telecare lagade min, det behövs bara en tydlig beskrivning på problemet. Med all sannolikhet bytte de din samtalshögtalare medans de bytte mitt headsetjack.

Tack, men vi har inte riktigt samma problem. Min är inte helt tyst, utan det skrapar och låter illa. Som en sprängd högtalare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Tack, men vi har inte riktigt samma problem. Min är inte helt tyst, utan det skrapar och låter illa. Som en sprängd högtalare.

Skickades från m.sweclockers.com

Min högtalare sluta att fungera. Lämna in telefonen, den skickades på rep. och högtalaren byttes ut. Fick tillbaka den idag och nu funkar den fint igen.
Kanske sitter måndags-ex av högtalare i vissa mobiler.

Så skicka in den på rep så löser det sig nog. mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alsus:

Min högtalare sluta att fungera. Lämna in telefonen, den skickades på rep. och högtalaren byttes ut. Fick tillbaka den idag och nu funkar den fint igen.
Kanske sitter måndags-ex av högtalare i vissa mobiler.

Så skicka in den på rep så löser det sig nog. mvh

Den är bytt..

Edit: Skickade iväg den igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snakedad:

Det fungerade däremot!

Det där har diskuterats tidigare. Det är en känd bugg och kommer antagligen att vara åtgärdad i GDR3. Omstart av telefonen är lösningen tillsvidare.

Permalänk
Medlem

Byta konto

Är det fortfarande så att man måste återställa telefonen för att byta användare eller har MS/nokia fixat detta på sistone ? Anledningen att jag frågar är för att jag köpt en 1020 och frugan nu ska ta över min 920.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Hey, Hey!!

Glance Background

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-glance-background-bet...

Nu har min lur blivit riktigt ball.

I love you man!

Installerar och ska testa de nu :D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

I love you man!

Installerar och ska testa de nu :D:D:D

Glöm inte att vara med på tävlingen om att tillverka den häftigase Glance-Screen:en
Man måste regga sig på forumet för att se på bilderna.
14 sidor på mindre än ett dygn.
http://forums.wpcentral.com/nokia-glance-backgrounds/244847-w...

Bara att titta är ju också kul.

Permalänk
Medlem

Hur lägger man upp en bild?
Det verkar bara gå att lägga upp bildlänkar?

Permalänk

Hejsan

Jag äger ingen smartphone och har aldrig gjort. Tänkte köpa en iphone 5s, men klarar ej av att lägga ut över 7000 för 32gb.

Hur bra är fortfarande 920, kommer den hålla sig ett tag till? För 2,5k verkar den prisvärd, förutsatt att den inte ligger allt för mycket efter.

Enda dåliga jag hört med windows är att det finns få appar.

Permalänk
Skrivet av kalle12345:

Hejsan

Jag äger ingen smartphone och har aldrig gjort. Tänkte köpa en iphone 5s, men klarar ej av att lägga ut över 7000 för 32gb.

Hur bra är fortfarande 920, kommer den hålla sig ett tag till? För 2,5k verkar den prisvärd, förutsatt att den inte ligger allt för mycket efter.

Enda dåliga jag hört med windows är att det finns få appar.

Om du inte ägt en smartphone innan, hur vet du vilka appar du vill ha? Det finns gott om appar, men likväl som iOS och Android finns det mycket skit också.....

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle12345:

Enda dåliga jag hört med windows är att det finns få appar.

Så dåligt är det faktiskt inte, många appar som jag använda på iphonen finns på wp

om du kan välj 925an men båda kommer hålla sig "hur länge som helst" om microsoft inte byter riktning med OSet.
Och nej den ligger inte efter alls. förutom 1020 så är 920/925 fortfarande toppmodellerna

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

Jag köpte en 920 för tre veckor sedan. Den var uppgraderad till senaste versionen. Jag har optimerat den så
batteritiden är väldigt bra. Det är en väldigt bra telefon för de 2500 som jag betalade. Den har kostat 5800.
Jag äger också en Samsung galaxy note 2, men den kommer bara användas som semestertelefon då jag behöver
lite extra batteritid och skärmyta.
Nokian är en extremt bra vardagstelefon, den kan allt man behöver, väldigt välbyggd, kommer att uppgraderas
till wp 8.1 i början av våren och få GDR3 från Nokia snart. Man behöver inte betala 6000 för en bra telefon.
Wp 8 är ett rappt och trevligt operativsystem, har haft IOS och Android, vilka är bra på olika sätt, men det här
enkelt, snyggt och lätt att använda, inget krångel alls.

/Pastorius

Permalänk
Skrivet av djaxxo:

Så dåligt är det faktiskt inte, många appar som jag använda på iphonen finns på wp

om du kan välj 925an men båda kommer hålla sig "hur länge som helst" om microsoft inte byter riktning med OSet.
Och nej den ligger inte efter alls. förutom 1020 så är 920/925 fortfarande toppmodellerna

925an är nästan 1000kr dyrare än 920, 925an är visst snyggare och lite "upp-piffad" men annars samma innehåll, svår motiverat att köpa en 925 tycker jag.

Tänkte mer med tanke på att den snart är ett år gammal, och om ett tag så kommer väll den att börja halka efter.

Ang appar så vet jag inte ens vad jag vill ha för appar, vanliga spel, musik och övrigt trix.

Går det att "jail-breaka" en windows phone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle12345:

925an är nästan 1000kr dyrare än 920, 925an är visst snyggare och lite "upp-piffad" men annars samma innehåll, svår motiverat att köpa en 925 tycker jag.

Tänkte mer med tanke på att den snart är ett år gammal, och om ett tag så kommer väll den att börja halka efter.

Ang appar så vet jag inte ens vad jag vill ha för appar, vanliga spel, musik och övrigt trix.

Går det att "jail-breaka" en windows phone?

givetvis är det så. Tänkte om det är mindre fel på 925 än 920 dock är det nu ett år sedan första batchen kom så

"jailbreaka" wp8 vet jag inte, tror ej det.

finns ju annars denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1206379-va...

eller denna

http://aligonemobile.blogspot.se/2013/01/how-to-jailbreakside...

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Hey, Hey!!

Glance Background

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-glance-background-bet...

Nu har min lur blivit riktigt ball.

Hur hittar man appen via telefonen? Hittar den inte.

Edit: Hade otur när jag tänkte

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

För er som eventuellt fortfarande har problem med snurrande kugghjul i evighet vid en reset, finns nu en fix för detta.

http://www.wpcentral.com/suffering-spinning-cogs-issue-nokia-...

Permalänk
Medlem

Var tvungen att flasha om min telefon igår pga kugghjulsproblemet.... NU kan jag inte ta del av de extra "fördelarna" med att ha en olåst lumia 920.

Någon som skulle kunna ge mig produktkoden och firmwareversionen för en olåst Lumia 920?

Permalänk
Medlem

GDR3 kommer enligt uppgifter börja rullas de närmaste månaderna..!

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLayer:

Var tvungen att flasha om min telefon igår pga kugghjulsproblemet.... NU kan jag inte ta del av de extra "fördelarna" med att ha en olåst lumia 920.

Någon som skulle kunna ge mig produktkoden och firmwareversionen för en olåst Lumia 920?

I min olåsta 920 står det:
"Revisionsnummer för inbyggd programvara: 3047.0000.1326.2020" - är det denna du söker?

Osäker på vad du menar med produktkod... "Manufacturer Name"? Isf är den RM-821_eu_sweden_235 i min telefon.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Tjolahopp, Tjolahej
Någon som är sugen på att prova?

http://www.wpcentral.com/get-gdr3-today-windows-phone-preview...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickman:

Tjolahopp, Tjolahej
Någon som är sugen på att prova?

http://www.wpcentral.com/get-gdr3-today-windows-phone-preview...

Har provat sen i middags men den dyker inte upp i Store den rackaren.

Enligt denna: http://www.wpcentral.com/download-preview-developers-and-get-gdr3-right-now

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Returburk:

Har provat sen i middags men den dyker inte upp i Store den rackaren.

Enligt denna: http://www.wpcentral.com/download-preview-developers-and-get-gdr3-right-now

EDIT: Nu uppdaterar den!
EDIT 2: Dubbelpost?
EDIT 3: Tar en bra stund att migrera data... Nice att där är progress bar vid kugghjulen nu.
EDIT 4: Startskärm identisk efter uppdatering. Skärmrotation finns i menyn. Jippie! Nu ska jag utforska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Tjolahopp, Tjolahej
Någon som är sugen på att prova?

http://www.wpcentral.com/get-gdr3-today-windows-phone-preview...

Är strax klar, skall bli kul att se vad som händer, om det nu händer något.

edit: sådär, nu vart det klart. Tog längre tid än någon annan update, men ändå var alla appar och startskärmen intakt.

*Stöd för 1080p-skärm för nya enheter som Lumia 1520 (vet ej, än)

*Stöd för nya processorer inklusive Qualcomms Snapdragon MSM8974 quad-core CPU (se ovan)

*Stäng appar genom att trycka på X högst upp till höger i multitasking vy. (japp)

*Anpassade toner för text eller snabbmeddelanden, röstmeddelanden, e-post och påminnelser (japp)

*Bättre lagerhantering: Nya lagring inställningar gör det lättare att frigöra utrymme på telefonen och hantera tillfälliga filer. En ny kategori vy visar vad som tar upp plats på ett ögonblick.(inte märkt, än)

Screen Rotation lock: När automatiskt rotera skärmen är avstängd, kommer skärmen stanna i den aktuella orientering när du roterar telefonen. (japp, skönt)

*Körläge: Slår av alla anmälningar utom texter och telefonsamtal när du kör. Du kan också vända samtal och texter av helt eller ställa körläge till text och automatiskt svar som "Hej, jag kör just nu. Jag ska svara dig senare." Körläge kan starta automatiskt när telefonen ansluter till en Bluetooth-enhet.(japp)

*Anslut till Wi-Fi i OOBE vid inkoppling nya telefonen för första gången eller efter att du din återställa telefonen, så att du kan återställa dina data även innan du ansluter till ett mobilnät.(japp)

*Bifoga Office-filer (. Doc,. Xls,. Ppt) och. Pdf-filer i e-post.(japp)

http://www.wpcentral.com/microsoft-officially-announces-windo...

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Är strax klar, skall bli kul att se vad som händer, om det nu händer något.

edit: sådär, nu vart det klart. Tog längre tid än någon annan update, men ändå var alla appar och startskärmen intakt.

*Stöd för 1080p-skärm för nya enheter som Lumia 1520 (vet ej, än)

*Stöd för nya processorer inklusive Qualcomms Snapdragon MSM8974 quad-core CPU (se ovan)

*Stäng appar genom att trycka på X högst upp till höger i multitasking vy. (japp)

*Anpassade toner för text eller snabbmeddelanden, röstmeddelanden, e-post och påminnelser (japp)

*Bättre lagerhantering: Nya lagring inställningar gör det lättare att frigöra utrymme på telefonen och hantera tillfälliga filer. En ny kategori vy visar vad som tar upp plats på ett ögonblick.(inte märkt, än)

Screen Rotation lock: När automatiskt rotera skärmen är avstängd, kommer skärmen stanna i den aktuella orientering när du roterar telefonen. (japp, skönt)

*Körläge: Slår av alla anmälningar utom texter och telefonsamtal när du kör. Du kan också vända samtal och texter av helt eller ställa körläge till text och automatiskt svar som "Hej, jag kör just nu. Jag ska svara dig senare." Körläge kan starta automatiskt när telefonen ansluter till en Bluetooth-enhet.(japp)

*Anslut till Wi-Fi i OOBE vid inkoppling nya telefonen för första gången eller efter att du din återställa telefonen, så att du kan återställa dina data även innan du ansluter till ett mobilnät.(japp)

*Bifoga Office-filer (. Doc,. Xls,. Ppt) och. Pdf-filer i e-post.(japp)

http://www.wpcentral.com/microsoft-officially-announces-windo...

Så ingen tredje rad med live tiles på startskärmen? Damn! Läste något nyhetsinlägg någonstans var de felaktigt påstod att även 920:n ska få det så och nu har jag varit jävligt pepp på det i några dagar... Krysset för att stänga ner appar är dock välkommet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Så ingen tredje rad med live tiles på startskärmen? Damn! Läste något nyhetsinlägg någonstans var de felaktigt påstod att även 920:n ska få det så och nu har jag varit jävligt pepp på det i några dagar... Krysset för att stänga ner appar är dock välkommet.

En tredje rad? Tilesen har fortfarande tre olika storlekar man kan välja emellan, så därför rymmer startskärmen 4x6, om man väljer minsta storlek.

Jag har även läst att det ska komma fler finesser, men detta är ju GDR3, MS egna, som kanske inte ens är fullgjord. Till detta skall vi lägga Nokias egna modifieringar och då har vi Bittersweet Shimmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Så ingen tredje rad med live tiles på startskärmen? Damn! Läste något nyhetsinlägg någonstans var de felaktigt påstod att även 920:n ska få det så och nu har jag varit jävligt pepp på det i några dagar... Krysset för att stänga ner appar är dock välkommet.

Läste att det kommer till alla enheter med 1280x720 och högre på WP central. Men kan inte säga om det är sant eller påhitt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb