Märkliga kunder & tabbar, frågor, vad göra?

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Då lär den inte vara av metall..

Om den vore av metall hade det blixtrat och du förstört micaplattan/plattorna i ugnen. Dessa plattor skyddar mot strålningen.. och brukar sitta i ovan/underkant inne i ugnen, på den sida knappar/reglage är.

Rostfritt brukar väl inte vara så farligt, mest aluminium som sprakar (och säkert flera andra också).

Är väl ett "husmorsknep" att ha en rostfri tesked i när man värmer mjölk för att förhindra den från att skumma över.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Rostfritt brukar väl inte vara så farligt, mest aluminium som sprakar (och säkert flera andra också).

Är väl ett "husmorsknep" att ha en rostfri tesked i när man värmer mjölk för att förhindra den från att skumma över.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok. Bara att erkänna att man lärde sig något nytt ikväll.

Rostfritt ska tydligen gå bra, så länge det är av bra kvalité och det finns mat/vätska i ugnen.

Vanlig metall däremot ska man undvika..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

om du någonsin jobbar innom IT-suport, reparationer av mobiler/datorer, så märker man snabbt att man måste kunna vara helt :-I inte visa en min att det personen har gjort är så uppåt väggarna fel att dom hamnar innom darwin awards.

sen har vi förnekarna... har dom satt processorn åt fel håll böjt var ända pinne så har dom fortfarande inte gjort det utan det var så när den köptes

*förklara inte för mig på ett sätt så ja inte tror att ja inte kan* här får ja brainfreeze. (kan ha att göra med min Aspergers) men fick inte förklara hur man gör i *Ccleaner för att rensa cookies* eftersom X inte viste men samtidigt inte ville framstå inför mig som X inte viste hur man gör... va F-a gör du här då ! höll ja på att fråga ?

Skulle aldrig stå ut med något sådant, utan skulle bara bli irriterad..
Varför ska jag anstränga min hjärna till det yttersta för spela med när någon idiot inte klarar av att erkänna för sig själv att det finns saker han/hon faktiskt inte behärskar ?
Om folk är totalt okunniga om något, fine, jag liksom de flesta är okunniga inom de flesta områden med några få undantag. Det är helt normalt.
Men folk som inte kan erkänna sina tillkortakommanden, utan lever i någon sorts vanföreställning om att de egentligen kan en massa de inte har en susning om stör jag mig oerhört på. Sådana människor är dessvärre inte ens ovanliga, vilket man kanske kunde tro.
Det är bara så oerhört respektlöst mot alla som faktiskt är kunniga inom de områden de så självsäkert inbillar sig vara kunniga i (om de nu inte behåller sina självgrandiosa fantasier för sig själva vill säga, men så brukar det inte vara..)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

http://www.reddit.com/r/talesfromtechsupport

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av NidoKing:

Jag har alltid en sked i koppen då jag värmer den i micron, har funkat i 23 år.

om det är bra kvalitet på micron så når inte urladdningen tillbaks till magnetronen. (ialla fall vad ja hört)

om nån har nån trasig micro +-2000W eller mer så PM mig ska bygga en punkt svets. behöver en stor transformator.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

om det är bra kvalitet på micron så når inte urladdningen tillbaks till magnetronen. (ialla fall vad ja hört)

om nån har nån trasig micro +-2000W eller mer så PM mig ska bygga en punkt svets. behöver en stor transformator.

Min bror har en trasig micro som jag tror han inte slängt än, vet dock inte Watt antalet, kan ta reda på de.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Min bror har en trasig micro som jag tror han inte slängt än, vet dock inte Watt antalet, kan ta reda på de.

hade du nån mikro ? kan ta det på väg till jobbet. bor brorsan i närheten av Upplands Väsby?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

hade du nån mikro ? kan ta det på väg till jobbet. bor brorsan i närheten av Upplands Väsby?

Glömt bort pga andra saker just nu. Ska hem till päronen och bror i helgen, ska fråga honom då. Jag bor i Upplands Väsby, kan ta med mig micron från Uppsala då.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

[mod] vet inte riktigt var ja ska lägga denna tråd eftersom ja inte är kund utan tvärt om. men behöver lite tips på diplomatiska svar.

försöker avpersonifiera allt. inga företag, orter, namn, eller kännetäcken, vore kul om den här tråden kunde få ett liv

Vad säger man till en kund som först tappat sin iphone 5 i vatten och sen lagt in den i micron för att få den torr.. Obs kan var bra om X inte *känner sig korkad* men samtidigt talar om för person X att där brände du ett antal tusenlappar. :S suck

En av mina tidigare kollegor hade ett bra ordspråk för att tackla sådana saker.

"- Ful får man vara, men inte dum".

I 9 fall av 10 skrattade kunderna gott och insåg sin egen klantighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Roligt med såna här historier ju. Tidigare när jag hörde dem, så kunde jag knappt tro att de var sanna. Nu när jag jobbat i kundtjänst på Telia blir jag inte längre förvånad. Som någon skrev tidigare, vissa (intelligenta) människor förstår helt enkelt ingenting när det gäller teknik.

Ett vanlig problem när folk skulle beställa bredband, var att de krävde tekniker (utan kostnad förstås) för att koppla in modem. Många (väldigt många) kan inte förstå att det är så enkelt som att t.ex. gul sladd ska sitta i gul port, även om man förklarar det + tydliga skriftliga instruktioner.

Även den här skillnaden mellan operatörens ansvar (leverera internetuppkoppling till kundens telejack/tp-port) och kundens egna utrustning. Det vanligaste är väl en trasig router från annan leverantör, och kanske inte så konstigt att folk inte förstår sig på. Men eftersom det var Telia jag jobbade på, alltså gamla Televerket, så kunde ju folk ringa om allt möjligt. Vanligt att folk ringer om ett nr de inte kommer fram på. "Jag har försökt nå Y sen i förmiddags, det kanske är något fel på hens telefon?". OK, kollar om Telia har numret, det kanske ligger en felanmälan på det. Men i säkert >90% av fallen gör det inte det, eller så är det hos en annan operatör.
Frågar om det är upptaget, kommer fram signaler eller är helt dött, "jo, det kommer fram signaler men ingen svarar". Det kan ju vara så att personen inte är hemma... "Jo, så kan det ju vara."

Jämfört med TS historia om micron är ju de kunder jag haft möjliga nobelpristagare dock.

EDIT:
Låt med temat:

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Tänker på när jag drabbades av akut hjärnsläpp och tryckte in fel kod 3ggr i min bankdosa, vilket gjorde den obrukbar.

Gick upp till banken och förklarade: "Jag har tryckt in fel kod 3 gånger, jag behöver er hjälp"

Svaret: "Ja du är nog den förste som erkänner att du gjort det, annars är det barnen eller hunden eller.."

Kändes faktiskt bra att de inte såg mig som någon lögnare som försökte få mig själv o verka bättre.

Kommer ni ihåg "macken" och han med båtmotorn ? ...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

Tänker på när jag drabbades av akut hjärnsläpp och tryckte in fel kod 3ggr i min bankdosa, vilket gjorde den obrukbar.

Gick upp till banken och förklarade: "Jag har tryckt in fel kod 3 gånger, jag behöver er hjälp"

Svaret: "Ja du är nog den förste som erkänner att du gjort det, annars är det barnen eller hunden eller.."

Kändes faktiskt bra att de inte såg mig som någon lögnare som försökte få mig själv o verka bättre.

Kommer ni ihåg "macken" och han med båtmotorn ? ...

kunderna kommer kunderna går på Roj & Rogers mack! jo har den som ringsignal i telefonen. Satt som klistrad framför TV'n för att se denna underbara serie, även fast man inte fick för Morsan. gick väl 91-92 nångång ?... min morbrors granne är som Roj 110% han har blåställ+truckerkeps & släpig bohus dialekt, han kan fixa allt som snurrar plus det med el.

kommer det mer knas på jobbet så lägger ja upp det här.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Glömt bort pga andra saker just nu. Ska hem till päronen och bror i helgen, ska fråga honom då. Jag bor i Upplands Väsby, kan ta med mig micron från Uppsala då.

är du allergisk mot något? råkar vara bagare också så kan hända att det blir nåt över. sänder över ett PM

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

är du allergisk mot något? råkar vara bagare också så kan hända att det blir nåt över. sänder över ett PM

Nope, inte mot något alls. Ååh, ja det vore ju inte fel! Gör så!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

Det finns okunskap sen finns det ren dumhet. Oftast handlar det om ren dumhet.

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

Det finns okunskap sen finns det ren dumhet. Oftast handlar det om ren dumhet.

ja är inte speciellt bra på diplomatiska svar speciellt till kunder, kan inte riktigt tänka på hundar, renovera kök, eller färgen blå, samtidigt som man ska kunna svara att ''nej dina bilder går inte att rädda pga att du stoppa den i mikron''

Diplomati är att kunna säga till nån att han är en idiot och han ser fram emot att träffa dig igen.
--- Winston Churchill

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vad var egentligen problemet med detta? Fanns inget konstigt att förklara eller undvika, bara att säga att telefonen är rökt och förmodligen bortom all räddning, tyvärr.

Skrivet av Viceroy:

Herregud. jonatan80, du skojar inte med oss nu va? Finns det verkligen människor som är SÅ korkade som lägger in sin iPhone i micron? Jag har svårt att tro det kan vara sant.

Skrivet av Aleshi:

Det är ganska grundläggande kunskaper att microvågsugn och metall är en extrem dålig idé. Alla människor som frågar sig det minsta hur saker fungerar har lärt sig detta. Men just ordet spindelled är inte något man nödvändigtvis känner till även om man förstår den övergripande fysiken bakom hur en bil fungerar.

En mer korrekt jämförelse hade väl varit att försöka tanka sin bensinbil med krut.

Det är inte så konstigt. Folk kan mer om kändisar än om sitt eget hem.

Har ni inte hört skrönan om tanten som torkade sin tax i ugnen? En tant som efter bad av sin tax brukade stoppa in taxen i ugnen på väldigt mild värme så den skulle torka helt. En dag fick hon en mikrovågsugn med upplysningen att det gick mycket fortare att värma saker i den. Då använde hon micron till taxen istället...

Skrivet av DaBone:

Dagens garv..!

Vissa microvågsugnar har ju grillfunktion.. kunde ju använt den isf. istället.

Men man ska inte bli förvånad. Finns ju folk som torkar sina husdjur i micron.

Hihi, såg detta efter jag skrivit ovanstående. Undrr hur många djur som gått åt på det sättet. Herregud, synen på människorna som gjort det utan att begripa...

Skrivet av JesperT:

Skulle aldrig stå ut med något sådant, utan skulle bara bli irriterad..
Varför ska jag anstränga min hjärna till det yttersta för spela med när någon idiot inte klarar av att erkänna för sig själv att det finns saker han/hon faktiskt inte behärskar ?
Om folk är totalt okunniga om något, fine, jag liksom de flesta är okunniga inom de flesta områden med några få undantag. Det är helt normalt.
Men folk som inte kan erkänna sina tillkortakommanden, utan lever i någon sorts vanföreställning om att de egentligen kan en massa de inte har en susning om stör jag mig oerhört på. Sådana människor är dessvärre inte ens ovanliga, vilket man kanske kunde tro.
Det är bara så oerhört respektlöst mot alla som faktiskt är kunniga inom de områden de så självsäkert inbillar sig vara kunniga i (om de nu inte behåller sina självgrandiosa fantasier för sig själva vill säga, men så brukar det inte vara..)

Narcissismen breder ut sig

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Gammalt historia om en matlåda och industri micro, typ som en härdugn om jag minns rätt.

Matlådan var av aluminium, väl klar efter 30sec så kom det en brinnande aluminium klump ut ur maskinen.. Brandkåren kom efter autolarm..
Men fanns en pizzeri i närheten.
Han som klanta sig fick oplanerat och lite längre semester än tänkt.

Själv har jag jobbat vid en mycket klenare induktions härd och en stål axel med 30mm diameter blir illröd på några sekunder, blir lätt bländad av ljuset om skyddskärmen inte hinner ner i tid.
Men skön värme på vintern

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Så då var det dags igen ny Uppdatering.

från chatten på jobbet.

Kund: hej lagar ni skärmar på SNSV & hur mycket skulle det kosta?

3pers inklusive jag själv börjar gå igenom vad F-n är SNSV? är det en förkortning som SG3 eller nått nytt märke eller? telefon/dator. efter en kort googling så är svaret uppenbart, nu gäller det bara luska ut modell

Support: har du hela modellnumret ?

Kund: B1N2AS689335

Kund: ASUS

Så produktnumret på datorn ger ingenting,
lite på måfå så ber vi X att fota av undersidan av snsv så kan man läsa själv mitt i allt så skrivs det ett som passar var en Asus T100

X får pris på byta glas tackar för jätte bra Support & ska troligtvis komma in senare.

hittills har vi inte fått in nån dator av märket "dy" men kanske kommer snart

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fått in en telefonen på verkstad med felbeskrivningen:

"Kund vet inte vad som är fel med telefonen"

Nähe? Va i helvete lämna han då in den för och varför tar butiken emot den?..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Värsta jag varit med om, en kund kom in med sin nya workstation och ville ha den lagad. Den hade börjat lukta bränt så kunden hade då tagigt ett glas vatten och kastat in mellan komponenterna... medans datorn var påslagen, efter mycket om och men så beslut jag och två av mina kollegor att ta med oss datorn ut till vårt fika/matrum och se ifall vi kunde få liv i något / ifall något gick att rädda, dock så va de kört, efter detta fick vi stå och försöka förklarar att han förstört ett system värt runt 70 - 80k, efter ett tag fick vi även sällskap av hans chef, så då fick vi förklara vad kunden hade gjort, det värsta jag varit med om i mitt liv....

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Värsta jag varit med om, en kund kom in med sin nya workstation och ville ha den lagad. Den hade börjat lukta bränt så kunden hade då tagigt ett glas vatten och kastat in mellan komponenterna... medans datorn var påslagen, efter mycket om och men så beslut jag och två av mina kollegor att ta med oss datorn ut till vårt fika/matrum och se ifall vi kunde få liv i något / ifall något gick att rädda, dock så va de kört, efter detta fick vi stå och försöka förklarar att han förstört ett system värt runt 70 - 80k, efter ett tag fick vi även sällskap av hans chef, så då fick vi förklara vad kunden hade gjort, det värsta jag varit med om i mitt liv....

90:talet eller ? när kostade en företagsdator så mycket? var nog ännu värre för kunden gissar att X fick sparken.

Skrivet av Zippeer:

Fått in en telefonen på verkstad med felbeskrivningen:

"Kund vet inte vad som är fel med telefonen"

Nähe? Va i helvete lämna han då in den för och varför tar butiken emot den?..

är värre när det står. "datorn startar inte" så startar man den å allt funkar.. första frågan är SBS, pebkac, relaterat.
vad ska göras om det är problem fast det inte kommer upp just nu. hur testar jag nånting där jag inte vet varför den är inne på service.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

90:talet eller ? när kostade en företagsdator så mycket? var nog ännu värre för kunden gissar att X fick sparken.

Nej det var... 3 - 4 månader sen, oh ja han fick ett jävla helvete en cad station kostar väldigt mycket, med en pny grid k2 på 37k styck osv går priset iväg. Jobbigaste var att vi fem som jobbade + min chef funderade över hur i hevlete man kan anställa en sån jubel idiot... vissa människor borde ej få ha moderna mobiltelefoner ens

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

är värre när det står. "datorn startar inte" så startar man den å allt funkar.. första frågan är SBS, pebkac, relaterat.
vad ska göras om det är problem fast det inte kommer upp just nu. hur testar jag nånting där jag inte vet varför den är inne på service.

Är mycket sådant också kan jag lova Speciellt Tab 3, SM-T210 "startar inte/laddare inte" Kopplar in laddaren och allt fungerar. Testar kundens laddare och den är fel fri.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

90:talet eller ? när kostade en företagsdator så mycket? var nog ännu värre för kunden gissar att X fick sparken.

är värre när det står. "datorn startar inte" så startar man den å allt funkar.. första frågan är SBS, pebkac, relaterat.
vad ska göras om det är problem fast det inte kommer upp just nu. hur testar jag nånting där jag inte vet varför den är inne på service.

Jag har dock 90% av tiden hand om komponenter som krånglar, dock har man ju lite insyn, hade startat datorn/startat om tills problemet uppstår eller börja göra en genomsökning av systemet/OS, dock skulle jag tagigt dit den som tagigt in datorn och frågat vad i helvete dom har hållit på med, *datorn start ej* är ju ingen liten sak att fixa ifall de inte är windows startup filer som är skadade, destå mer info destå lättare jobb

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem

Värsta är när man får in en arg medelfamiljs farsa som står och skriker en rakt i ansiktet om dåliga produkter mm när man inte ens har sålt varan, gå till butiken / tillverkaren och klaga istället för att stå o skrika en service tekniker i ansiktet?...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Värsta är när man får in en arg medelfamiljs farsa som står och skriker en rakt i ansiktet om dåliga produkter mm när man inte ens har sålt varan, gå till butiken / tillverkaren och klaga istället för att stå o skrika en service tekniker i ansiktet?...

haft nästan samma. sur på att hennes HP "DV" serien (känd modell som alltid går sönder) hon hade bytt moderkort 5ggr.
försökte faktisk få henne gå köpa ny dator på nån el-kedja elgiganten, onoff, expert, dom hade inte gått i konka änn.

haft kund som ville att jag skulle göra jobb gratis, hon stod gjorde (duckface & silikon opererad så in i helvete) va fan säger man ??

Skrivet av teanox:

Jag har dock 90% av tiden hand om komponenter som krånglar, dock har man ju lite insyn, hade startat datorn/startat om tills problemet uppstår eller börja göra en genomsökning av systemet/OS, dock skulle jag tagigt dit den som tagigt in datorn och frågat vad i helvete dom har hållit på med, *datorn start ej* är ju ingen liten sak att fixa ifall de inte är windows startup filer som är skadade, destå mer info destå lättare jobb

Var vissa kollegor som inte orkade skriva bättre felbeskrivning.

eller ominstallation av Windows utan backup då Virus har kraschat windows sen ringer kund och ångrar sig, "glömde att det fanns bilder ja ville spara"
tack men redan klart.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Mjo varit med om samma saker de med gratis jobb får jag nästan dagligen, brukar bara kolla rakt in i ögonen och svara, det tar tre timmar, betala eller gå!, mjo vanligaste felet med windows / mac problem är just sparandet av alla jävla foton / filmer, vafan extern hårdisk... kostar runt 700 - 1000kr och är guld värt -.- min syrra har en tendsen att krasha hårdiskarna på sin laptop, tror hon är öppe på sin 6 - 7 hårdisk nu? hur de nu kan komma sig.... -.- ville inte vara okänslig, men har ett par kollegor som skriver några få ord på ordrarna, lite irriterande när dom har information men inte orkar lägga fem till tio sekunder på att skriva de.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

Nej det var... 3 - 4 månader sen, oh ja han fick ett jävla helvete en cad station kostar väldigt mycket, med en pny grid k2 på 37k styck osv går priset iväg. Jobbigaste var att vi fem som jobbade + min chef funderade över hur i hevlete man kan anställa en sån jubel idiot... vissa människor borde ej få ha moderna mobiltelefoner ens

jobbar man med CAD så är man väl oftast rätt bra påläst.. ingenjör eller tekniker ?
slänga vatten på elektronik gör "blåsta bimbos på gymnasiet" vet en som ställde värmeljus på klockradio sen när radion brann så på med vatten.
huvudproppen för hela skolan gick.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644