Permalänk
Medlem

Hur mycket liv för den om man spelar t.ex. Civ 5 på den?

Permalänk
Medlem

Fan så fult så gäller ju 256 gb konstandsfritt nu ju, men annulera den beställningen jag hade och ska försöka uppgradera till 256. EDIT nu är beställningen gjord och så glad att den nya kampanjen dök upp igen med 256 gb. Hoppas får den 16 eller 18okt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Desplow:

Nu undrar jag om det finns det något sätt att höja hastigheten på muspekaren när man använder trackpaden ? Jag kunde inte få till det när jag testat enheten hos MediaMarkt. Samt om någon hunnit testa i3-varianten och kan uttala sig om prestandan, är i5:n verkligen värt nästan 600 kr extra ?

Vad jag kan hitta så är skillnaden mellan i3 och i5 turbo-läget, som förmodligen ändå inte är aktivt så mycket om man belastar datorn länge då den har så låg temperaturgräns innan den börjar throttla. Vet dock inte, gissar.

Ni som har fått era, hur lång tid tog leveransen från det att ni fick ett tracking-nummer/ det stod att den har skeppats på kontot?
Ska få min nästa vecka och den har fortfarande inte börjat skeppas, antar att det är lugnt dock.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

Hur mycket liv för den om man spelar t.ex. Civ 5 på den?

4payer-kartor i 720p funkar med hyfsat låg ljudnivå, brukar dock gå ner till plan vy så det knappt låter något alls. Då funkar det att köra 8player.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vad jag kan hitta så är skillnaden mellan i3 och i5 turbo-läget, som förmodligen ändå inte är aktivt så mycket om man belastar datorn länge då den har så låg temperaturgräns innan den börjar throttla. Vet dock inte, gissar.

Ni som har fått era, hur lång tid tog leveransen från det att ni fick ett tracking-nummer/ det stod att den har skeppats på kontot?
Ska få min nästa vecka och den har fortfarande inte börjat skeppas, antar att det är lugnt dock.

Leverans processen var lite skum tycker jag. På min sida stod det som levererar väldigt länge men inget trackingnummer. När den däremot hamnade i Frakt (tror jag där stod) och jag fick ett tracking nummer så var den framme i Malmö terminalen innan den ens skickades från Shanghai, jag skämtar inte men det har väl med tidzoner att göra haha...
Väl i Malmö så tog det en dag (möjligen 2) typ att går genom tullen och sedan var det leverans en dag senare, jag var dock inte hemma den dagen och jag har svårt att vara hemma en hel dag så jag ändrade leverans adress till mitt jobb och då var den här ytterligare en dag senare.

Fick min i onsdags, känner mig allt mer nöjd med den och är även glad jag tog touch panel på den, känns som det kan vara en bra komplement även om man inte använder det hela tiden.
McAffee kan jag rekommendera att avinstallera snarast, vilken resurs tjuv det där programmet är.

/Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaffis:

Leverans processen var lite skum tycker jag. På min sida stod det som levererar väldigt länge men inget trackingnummer. När den däremot hamnade i Frakt (tror jag där stod) och jag fick ett tracking nummer så var den framme i Malmö terminalen innan den ens skickades från Shanghai, jag skämtar inte men det har väl med tidzoner att göra haha...
Väl i Malmö så tog det en dag (möjligen 2) typ att går genom tullen och sedan var det leverans en dag senare, jag var dock inte hemma den dagen och jag har svårt att vara hemma en hel dag så jag ändrade leverans adress till mitt jobb och då var den här ytterligare en dag senare.

Fick min i onsdags, känner mig allt mer nöjd med den och är även glad jag tog touch panel på den, känns som det kan vara en bra komplement även om man inte använder det hela tiden.
McAffee kan jag rekommendera att avinstallera snarast, vilken resurs tjuv det där programmet är.

/Fredrik

Alright!
Beställde min den 23e, varav det på sidan står beräknad leverans mellan 02-04 oktober. Får nästa dag ett mail där det står 29e september - 4e oktober. Dagen efter det får jag ännu ett mail där det står uppskjutet till 7-12e oktober. Nu står datorn fortfarande som "Tillverkningen har påbörjats" och datorn borde levereras nästa vecka, får väl se om de hinner då! Leveransdatumet på hemsidan står för övrigt fortfarande som 2-4 oktober, haha.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Sony sidan e nere så nu e de en 10% voucher som går att använda tills 7e oktober.

Enjoy!

Bästa kund,
Sony store online är tyvärr nere för tillfället. På grund av ett viktigt underhåll. Vi kommer att vara tillbaka online söndag kl 7:00 (CET). Vi ber om ursäkt för eventuella besvär detta har orsakat. Vi hoppas ni förlåter oss och kommer tilbaka, när uppdateringen har slutförts. Om du väljer att göra så, kommer vi att ge dig 10% rabatt på din bestälning, gennom at använda rabattkod: SORRY1013 Rabattkoden kommer endast vara giltig till slutet av 7. oktober 2013. Tack så mychet för din förståelse.
Även giltig i Sony Outlet-butiken, utöver befintliga rabatter.

Permalänk
Medlem

Det här var ju inte så bra. Datorn har börjat ge ifrån sig ett högfrekvent ljud à la coil whine som hörs extra tydligt runt assistknappen. Det hörs inte så mycket i vanligt användande, men på natten när det är tyst är det ganska irriterande.

Ska kontakta supporten och se om det går på garantin, vilket det borde göra. Hoppas jag i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Det här var ju inte så bra. Datorn har börjat ge ifrån sig ett högfrekvent ljud à la coil whine som hörs extra tydligt runt assistknappen. Det hörs inte så mycket i vanligt användande, men på natten när det är tyst är det ganska irriterande.

Ska kontakta supporten och se om det går på garantin, vilket det borde göra. Hoppas jag i alla fall.

Testa att stänga av Bluetooth och NFC.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Testa att stänga av Bluetooth och NFC.

Yes, såg att du svarade i supporttråden, men jag hittar inget om hur man stänger av NFC. Skulle du kunna hjälpa ge något tips på var det finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Yes, såg att du svarade i supporttråden, men jag hittar inget om hur man stänger av NFC. Skulle du kunna hjälpa ge något tips på var det finns?

Charms -> inställningar -> ändra datorinställningar -> trådlöst.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Charms -> inställningar -> ändra datorinställningar -> trådlöst.

Märkligt, finns bara flygplansläge, Wifi och Bluetooth där. Kanske bara vissa modeller som har det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Märkligt, finns bara flygplansläge, Wifi och Bluetooth där. Kanske bara vissa modeller som har det?

Woot? Nej?

Nu fattar jag nada. Öhm, testa att sätta på flyplansläge och se om det försvinner(det ska ha med trådlösa störningar mellan wifi, bluetooth och NFC att göra).

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Woot? Nej?

Nu fattar jag nada. Öhm, testa att sätta på flyplansläge och se om det försvinner(det ska ha med trådlösa störningar mellan wifi, bluetooth och NFC att göra).

Tyvärr hjälpte inte flygplansläge, men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det är någon skillnad mer än priset på att välja "batteri upp till 18 timmar" under konfiguration eller om man väljer att köpa det som tillbehör senare på Sonys hemsida?

Jag antar att "batteri upp till 18 timmar" går att ta bort vid behov när man vill ha en mer slimmad dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedh:

Är det någon som vet om det är någon skillnad mer än priset på att välja "batteri upp till 18 timmar" under konfiguration eller om man väljer att köpa det som tillbehör senare på Sonys hemsida?

Jag antar att "batteri upp till 18 timmar" går att ta bort vid behov när man vill ha en mer slimmad dator?

Ska inte vara någon skillnad, nej

Batteriet är ett extra batteri som man släpper till på undersidan när man vill. Det går m.a.o att sätta dit och ta bort när man vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Gällande VGP-WAR100, kan den få power från en vanlig mobilladdare? I videon här: http://youtu.be/QH_nrLNk1sk?t=1m55s nämner dom att man kan använda sig av en mobilladdare men tror ni det kan funka med vilket kontakt som helst som har ett usb i sig?

Permalänk
Medlem

Fick hem min Vaio igår. Skärmen är nice när man kör på 1920x1080, men tycker att allting blir så smått. Finns det något sätt att få allting större? Att köra zoom på 150% blir ju väldigt kasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haresh:

Fick hem min Vaio igår. Skärmen är nice när man kör på 1920x1080, men tycker att allting blir så smått. Finns det något sätt att få allting större? Att köra zoom på 150% blir ju väldigt kasst.

Vänta på 8.1 är mitt enda tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Vänta på 8.1 är mitt enda tips

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, vad är det för speciellt med 8.1?

Permalänk
Medlem

Nu har laptopen börjat fraktas, men det står: "Din beställning är under leverans.
Du kan spåra den på vår fraktpartners webbplats."

Då antar jag de menar TNT men jag har ju inte fått något spårningsnr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbizzn:

Nu har laptopen börjat fraktas, men det står: "Din beställning är under leverans.
Du kan spåra den på vår fraktpartners webbplats."

Då antar jag de menar TNT men jag har ju inte fått något spårningsnr.

Fick mitt först två dagar efter det stod att den hade börjat fraktas, vilket var typ igår, samtidigt som den kom igenom tullen i Malmö.
Beräknad leverans är måndag trots att jag bor i Lund...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tankar kring Sony Vaio Multi Flip? Verkar vara en oerhört smidig ultrabook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Tankar kring Sony Vaio Multi Flip? Verkar vara en oerhört smidig ultrabook.

Lite fel tråd möjligtvis, varför inte starta en ny om just den? Jag postar gärna mina tankar om den i en sådan tråd

Edit: Skicka gärna länken om du gör en så kollat jag den med detsamma!

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Lite fel tråd möjligtvis, varför inte starta en ny om just den? Jag postar gärna mina tankar om den i en sådan tråd

Edit: Skicka gärna länken om du gör en så kollat jag den med detsamma!

Ordnat det nu.
Här är länken.

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra anledning att vaio pro inte kör rapid wake??

Är det någon som testat att skapa recoverymedia på usb-sticka och sen kunnat verifiera genom att boota på stickan?
skapade en förut via Vaio care, men den vägrar starta upp något som liknar recovery från min sandisk sticka..

Permalänk
Medlem

Min spårning på paketet verkar väldigt konstig, haha. Har ni andra upplevt samma sak?

Står att den har släppts från tullen (Shipment Physically Released From Customs) i Malmö den 9e Oktober, nu verkade den precis checkas in nere i Belgien på Liege Euro Hub?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Finns det någon bra anledning att vaio pro inte kör rapid wake??

Är det någon som testat att skapa recoverymedia på usb-sticka och sen kunnat verifiera genom att boota på stickan?
skapade en förut via Vaio care, men den vägrar starta upp något som liknar recovery från min sandisk sticka..

Jag tror det har att göra med windows 8, dvs att de fördelar som rapid Wake innebar i windows 7 är försumliga när man jämför med windows 8:s viloläge.

Jag har skapat recovery på USB och kan boota från den(genom att trycka på assist när datorn är avstängd).

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbi02:

Jag har skapat recovery på USB och kan boota från den(genom att trycka på assist när datorn är avstängd).

Dito. Funkar bara fint för mig!

Ett hett tips är dock att skaffa och använda en sticka på 32 gb (vilket jag gjorde). Risken med att använda ett minne på 16 gb är att minnet bara har typ 15,7 - 15,8 gb i lagringsutrymme, och då kan det strula - i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Min spårning på paketet verkar väldigt konstig, haha. Har ni andra upplevt samma sak?

Står att den har släppts från tullen (Shipment Physically Released From Customs) i Malmö den 9e Oktober, nu verkade den precis checkas in nere i Belgien på Liege Euro Hub?

Verkar jävligt skumt. Fortfarande har jag inte fått ett spårningsnummer men hoppas jag kan få det senast måndag. Vi uppskattar nu att din VAIO-beställning kommer att levereras mellan 13.10.2013 och 18.10.2013. Levererar de på helger oxå?