Tips på mediaspelare utöver Boxee Box!

Permalänk
Medlem

Tips på mediaspelare utöver Boxee Box!

Hey! Då min Boxee Box verkar ha dött så är jag på jakt efter en ny mediaspelare.
Boxeen var rätt laggig i menyerna men kunde spela upp alla sorters videofiler som jag testat. Och klarat av de andra uppgifterna också.
Så första kravet är att den ska kunna spela upp de flesta sorters vanliga format. Den ska också kunna spela upp full HD ordentligt, kunna spela upp filmer som är nerpackade i rar arkiv, ha wifi och kunna streama filmer genom nätverket från tex min dator eller en NAS.

Har funderat på att köpa en ny boxee bara, men det vore roligt att testa någon annan spelare också.

Bara tips från folk som äger/har ägt eller iaf använt sin tipsprodukt hyfsat mycket så ni vet vad ni pratar om

Tackar på förhand!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Ny boxee box med användarnas egna firmware uppdatering kan köra 3d filmer på min då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

Ny boxee box med användarnas egna firmware uppdatering kan köra 3d filmer på min då

Tycker inte om 3D så det är överflödigt Men vad är det för firmware då?

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av watooshX:

Tycker inte om 3D så det är överflödigt Men vad är det för firmware då?

Boxeed.in

Permalänk
Medlem

Aha, boxee+. Det har jag använt bra länge nu, gick mycket bättre att streama från datorn efter jag installerade det. Nu streamas det dock ingenting, av förklarliga skäl..

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|