Valve ansöker om varumärkesskydd för Half-Life 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tyvärr så känns det lite för sent.

Varför, alla (dom som gillar fps) suktar fortfarande lika mycket efter spelet. HL serien är grym!

Skrivet av backfeed:

För min del spelar det ingen roll om 3:an blir bra eller anus, jag vill bara ha fortsättningen på storyn.

Ja för det är ju himla värt att det kommer en fortsättning om den ändå suger pung.
Duke Nukem, host...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Sötast

Jag tror samma sak som jag trodde samma dag som jag läste att Adam Foster blev anställd av Valve.

De skotade hela projektet och började om från början.

Adam Foster, personligen, skapade MINERVA med ett leveldesigntänk som Valve (oavsett hur bra HL1,2,EP1,EP2 var) helt enkelt bara inte kunde konkurrera med, därför anställdes han illa kvickt, och med det så skrotades allt och börjades om igen med Adam som lead leveldesigner.

Det är vad jag tror iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det var väl inget bus? 'Dark Below' är väl bekräftat?

Episode 2 kom väl 2007 så det är väl snarare 6-7 år?

Någon reggade ju förfan corgis unleashed i blizzards namn och vad jag vet är inte dark below bekräftat.

http://www.mmo-champion.com/content/3342-Blizzard-Trademarks-...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Det lär ju ha native Oculus Rift support, blir antagligen amazing!

Permalänk
Skrivet av KTL:

Jag hittade detta på reddit men har inte kunnat bekräfta om detta stämmer. Jag tar gärna reddit-info med ett par lastbilar salt men stämmer det är ju detta väldigt spännande

Tre valve-månader då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenrox:

Om detta är slutet på hela Half-Life storyn vet jag inte vad jag ska göra med resten av mitt liv

Vänta på "Life 1".

Mycket trevligt att HL3 faktiskt verkar utvecklas. Det blir antagligen ett bra spel, men folk kommer nog att överhypa det så mycket att det är oundvikligt att många kommer att bli besvikna.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Vill ha L4D 3 också

Permalänk
Medlem

Tänk vilken twist det skulle kunna få om det visar sig att spelet utvecklas enbart till Linux... Såpass länge som så många har väntat skulle det nog röra om i grytan en del.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänk vilken twist det skulle kunna få om det visar sig att spelet utvecklas enbart till Linux... Såpass länge som så många har väntat skulle det nog röra om i grytan en del.

Det skulle det garanterat göra, men med tanke på hur stor marknadsandel Windows fortfarande har på PC (framförallt gaming pc) så skulle dom nog förlora mer än dom vann, iaf om det skulle släppas inom dom närmsta åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Tänk vilken twist det skulle kunna få om det visar sig att spelet utvecklas enbart till Linux... Såpass länge som så många har väntat skulle det nog röra om i grytan en del.

Det hade nog ändå varit rätt konstigt. Dom kan ju inte dra med att OpenGL/Mantle endast fungerar på Linux, för det är ju inte sant. Skulle vara om dom drog en fuling som Microsoft gjorde med till exempel Halo 2 som endast skulle fungera för Windows Vista (Men som mycket väl gick att cracka till att fungera på XP), dock låter det väldigt olikt Valve.

Det kan dock tänka sig att spelet skulle ha bra mycket bättre prestanda i Linux. Optimering och prioritering!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Nej, det har blivit en meme

Hoppas att de släpper Source 3 i samma veva, en ny revolutionerande fysikmotor skulle vara trevligt.

De kanske ska få ta och släppa Source 2 motorn (Vilket det har ryktas ska komma tillsammans med Left 4 Dead 3) före de släpper Source 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Tre valve-månader då?

Haha skulle inte bli förvånad själv

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

En sådan ansökan gäller i ett halvår, när denna löper ut kommer det att vara - just det, första april.

Partypooper

Permalänk
Medlem

Rls lagom till nästa år då man ska skaffa sig en ordentlig spelburk...får man hoppas på iaf

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

"Wake up Mr. Freeman, wake up and smell the ashes"

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Avstängd

Asså jag ser fram emot att spela det här spelet så otroligt mycket. År 2034 blir garanterat ett fantastiskt år.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

En sådan ansökan gäller i ett halvår, när denna löper ut kommer det att vara - just det, första april.

Det värsta är nog att du har säkert rätt också.....

Permalänk
Skrivet av TheCouchNerd:

De kanske ska få ta och släppa Source 2 motorn (Vilket det har ryktas ska komma tillsammans med Left 4 Dead 3) före de släpper Source 3.

Tankefel av mig. Source 2 menade jag självklart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddeboden:

Varför tar det 10 år mellan Half-Life 2 och 3? Vad tjänar Valve och vi kunder på det egentligen? Började dom utveckla spelet redan 2004 och sedan tar det 10 år? Är det för att de vill ha denna mystiska stämpel som irriterar alla spelare?

Därför att de inte vill släppa Half-life som Call of duty varje år, tror inte de har suttit i 10 år o jobbat på det.

Btw tycker jag inte Half-life är något att ligga sömnlös över, bara en shooter som vilken som helst. Finns så mycket andra bra spel att spela idag så bryr mig inte speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ja för det är ju himla värt att det kommer en fortsättning om den ändå suger pung.
Duke Nukem, host...

Ja, HL2 med episoder sög ju megapung om man bortser från storyn och det tvingade man sig igenom. Så det spelar ingen roll för mig heller så länge jag får fortsättning på storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som kommer behöva en "Previous in Half-Life" i introt i 3:an?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Poison:

Är det nån mer än jag som kommer behöva en "Previous in Half-Life" i introt i 3:an?

Sacrilege! Spela om istället om du nu mot förmodan inte skulle ha memorerat allt som händer

ÄNTLIGEN KOMMER TREAN NÅGON GÅNG

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tyckte ettan var roligare än 2:an? Bortsett från grafiken.

Permalänk
Sötast
Skrivet av MyZk0:

Sacrilege! Spela om istället om du nu mot förmodan inte skulle ha memorerat allt som händer

ÄNTLIGEN KOMMER TREAN NÅGON GÅNG

http://0.media.dorkly.cvcdn.com/98/28/9c4f23f9cdf48c01cf765b7...

Inte för att det är något som behövs i detta fallet då det inte går att undvika att förstå att det är en fejk....

Men ordet "Källkritik" borde du nog allt slå upp

Permalänk
Medlem

Bara minsta lilla hint om att dom faktiskt jobbar på 3:an räcker för mig.

Var orolig att dom faktiskt hade bestämt sig för att inte släppa HL3 ett tag.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Sacrilege! Spela om istället om du nu mot förmodan inte skulle ha memorerat allt som händer

ÄNTLIGEN KOMMER TREAN NÅGON GÅNG

http://0.media.dorkly.cvcdn.com/98/28/9c4f23f9cdf48c01cf765b7...

"Slobbering shit-wizards"?? Låter inte som Gabe i stilen att prata, säker källa??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Därför att de inte vill släppa Half-life som Call of duty varje år, tror inte de har suttit i 10 år o jobbat på det.

Btw tycker jag inte Half-life är något att ligga sömnlös över, bara en shooter som vilken som helst. Finns så mycket andra bra spel att spela idag så bryr mig inte speciellt mycket.

...Men du bryr dig mer om att svara i tråden över "en shooter som vilken som helst"? Varför svarar du i tråden över huvudtaget? Ditt inlägg tillför ju ingenting.

Half-Life och dess uppföljare har betytt och betyder fortfarande en hel del för många spelare idag. Precis som allt skapande, oavsett om det gäller musik, film, glasblåsning och annat som människan tar sig an betyder det inte att allt garanteras succé. Spel är ej heller undantaget. Vissa saker och företeelser tenderar att leva kvar i folks minnen under längre tid än annat som kan uppfattas som likvärdigt inom en genre. Likt det naturliga urvalet visar människan vad som värderas mer än annat. Denna spelserie är ett bra exempel på detta.

The free man honors us by his presence

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Som jag sa på FZ: Och halva internet fick precis en hjärtattack.

Och den andra halvan gäspar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cinefile:

Ja, HL2 med episoder sög ju megapung om man bortser från storyn och det tvingade man sig igenom. Så det spelar ingen roll för mig heller så länge jag får fortsättning på storyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du, smaken är ju som baken, HL2 + Episode 1/2 sög ju verkligen inte pung, men det är klart att någon måste väl tycka det antar jag, så är det alltid.
Episode 2 var ju bättre än Episode 1, iof, men 1an var ju knappast dålig på något sätt.

Det blir hur som helst väldigt svårt för Valve att leva upp till all hype som HL3 kommer få när dom väljer att fortsätta på serien, just pga att det har tagit sådan tid.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd