BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Skrivet av Frontlack:

Många klagosånger här. Spelet fungerar fint för mig, inkl senaste beta drivers från nvidia.
Låter ju konstigt att man bara ska ha tur?
i7 4770K med GTX 780, för mig helt spelbart för att vara en Beta.
Och med det menar jag nån krasch här å där, men i det stora hela...helt ok:)

Håller med. Samma här. Senaste beta drivisarna.

Klart att det är mer tungdrivet. Det är en ny grafikmotor med mer och snyggare detaljer. Precis som när BF3 släpptes. Ingen skillnad förutom att denna beta är mer stabil. 1 krasch på 5h men då var det servern som kraschade.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

För dom som vill se sin FPS i spelet så är render.drawfps 1 borttaget i betan.
Istället heter det nu perfOverlay.drawfps 1.

Detta får ni fram via konsol på knappen §

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Flög omkring med helikopter nyss och gjorde folk på marken förbannade. Första gången jag upplevt micro-stuttering med mitt 7950. Kör på medium ligger på ~80 fps, i helikoptern 50

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk

Fps dropp som en snase.
dåliga erfarenheter med betan hittills.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twyzz:

Jag är mest besviken på levolution skiten, tycker allt borde vara förstörbart lr i alla fall t.ex en bro och skit, inte bara skyskrapan och vissa specifika väggar. Kan inte vara allt för svårt att göra så saker har "ett liv" och beroende vart du träffar gör du skada på skiten, tycker dom hypa levolution för mycket så det är jag besviken på.

Ifall du har någorlunda koll på distribuerande applikationer och nätverkskodande så är det just väldigt svårt att skapa detaljerade omgivningar för 64 spelare samtidigt. Trafiken som skickas i BF-spelen är redan hårt belastad av alla möjliga rörelser/actions en spelare gör, att det då finns förstörelse att räkna in gör det bara mer komplicerat. Jag tror DICE ligger i framkant när det kommer till just att klämma ut så mycket som möjligt från en genomsnittssvenssons spellina. Begränsningen ligger inte hos DICE längre utan bandbredden de inte får överstiga (de kan inte anta att alla sitter med 1TB-linor) och ljusest hastighet.

Tror dessutom det är obefogat (och väldigt korkat) att klaga på "nätkoden", även om det hade varit perfekt så hade det inte fungerar 100%igt på grund av andra begränsningar (hastigheten i fiber idag t ex).

Så, sluta klaga på förstörelse och "kass nätkod" nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Har en stock 2500k och 670 SLI och det är laggigt på något sätt, även fast fpsen nu ligger mellan 50-60 (på 1080p och low?!). Får hoppas att det fixas.

Hatar för övrigt att AK5C kräver 36k poäng som engineer

Känt av en hel del små lagg i andra spel med beta drivern:/

Har för övrigt inget ljud i spelet... någon som sett eller hört något?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag gick in här för att läsa spelupplevelser, inte "mitt spel hackar, flyter på bra osv" Fan har ni ingen koll på vad som är vad eller?

Är ett fåtal poster i denna tråd som beskriver spelupplevelser som det STÅR I FÖRSTA POSTEN.
Börjar tappa hoppet om folk här på Sweclockers också, börjar bli ett generic forum där folk skriver utan att tänka.

jag tror posten handlade om detta nedan, men jag har väl fel.

Ber om ursäkt op

Skrivet av Oldskool:

Tänkte skapa en tråd där de som har tillgång till betan kan dela med sig lite av sina upplevelser.
Själv sitter jag på jobbet etc. så kan inte spela förräns i morrnkväll.

* Hur är spelet att spela ?
* Känns det som BF3, som BFBC2, som BF2 eller helt annorlunda ?
* Hur många banor och spelformer finns i betan
* Användbara taktiker på olika platser i spelet.
Etc etc.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Sitter på ett GTX 570 och lirar på medium. Får ett antal fps drops men overall så flyter det på. Kommer antagligen köpa 290x eller gtx 780 senare, men overall så gillar jag spelet skarpt efter jag lirat i en knapp timme. Känns som man har gått tillbaka till rötterna på något sätt, vet inte riktigt. Bra är det iaf!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelllas:

Det är inte anledningen i mitt fall iaf. Allt på "Low", runt 1.3GB VRAM usage. Fortfarande inte mer än 15fps. (GTX680).

Konstigt. Vi har relativt lika kort, upplever inget sådant.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag testade precis som en annan användare att köra 320.49 istället för den nya och jag upplevde bättre flytt.

(gtx 670)

Permalänk
Medlem

Tycker också som någon nämn att det är mycket mindre rekyl likt CoD, man kan spreya och fortfarande träffa hyffsat bra. Jag kör på en 7870 och en AMD 965 och det flyter på okey i HIGH utan AA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Demo.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twyzz:

Sry för OT

Alla sitter inte på 60hz skärm? Skulle helst köra minst 144 fps då jag kör en 144hz skärm men i ett spel som tex bf4 kan man inte direkt ha en stabil fps. Folk klagar på fps lagg och det är inte pga att den är för låg(över 60 är bra för dessa typer av spel) utan att den hoppar mycket.

Har man min 59, average 60 och max 61 så känner man inte något lagg alls på en 60hz skärm, skulle säga att man knappt känner något på en 144hz skärm heller, det finns en anledning till varför folk begränsar sin fps.

Ok vi lägger ner OT.

60Hz skärm var såklart ett exempel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

7970 och 2600k rullar på fint

Permalänk
Medlem

Många gnäller på det officiella forumet att det liknar Medal of Honor Warfighter...

Tycker mer att det har BC2 känsla själv.

Allt som gör att det känns mindre likt än BF3 är i alla fall positivt för min del

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Alltså , är det bara jag som irriterar mig på att ALLT är så jäval STORT ? käns som man lirar på konsol?
Achivements tar fan upp hela skärmen, scoreboard tar upp hela skärmen!!!!! irriterande... Och sen känns det på något sätt konsigt? kör i 1440p? men känns endå som low res på något sätt? svårt att beskriva...

vetifan än så länge inte imponerad.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Alltså , är det bara jag som irriterar mig på att ALLT är så jäval STORT ? käns som man lirar på konsol?
Achivements tar fan upp hela skärmen, scoreboard tar upp hela skärmen!!!!! irriterande... Och sen känns det på något sätt konsigt? kör i 1440p? men känns endå som low res på något sätt? svårt att beskriva...

vetifan än så länge inte imponerad.

Samma här. Kör 1440p och jag får säga att jag upplevde BF3 mycket mer "rymligt" eller hur man ska förklara. I BF4 känns allt uppskalat och lite småäckligt.

Permalänk

Är det bara jag eller går det inte att filtrera servrar efter land i Battlelog? Det gick ju i BF3.

Permalänk

Beta drivrutiner och vsync på, AA av så fungerar det på ultra. Men ska ja ha stabila 85FPS så får det nog bli HIGH om jag vill undvika dips

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Samma här. Kör 1440p och jag får säga att jag upplevde BF3 mycket mer "rymligt" eller hur man ska förklara. I BF4 känns allt uppskalat och lite småäckligt.

exakt!

Märkte nu också att alla ikoner typ Revive osv osv är low-res fan hoppas detta fixas till release... käns som en halvtaskig port hittills

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inga med amd fx 8350?

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan binda defibrillatorn till musen ?

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk

Asso min dator har klarat Aida 64 stress i över 6timmar + . Men nu fick jag för mig att köra ett stress test nu Klara den inte ens 8 minuter med de nya drivisarna till gpu.

Jag tror att nya drivarn till gpu är boven. För när jag fick bsod så fick jag det bara på en skärm den andra var svart å den tredje var kvar i Windows som vanligt jag kör 3 skärmar.

Någon mer som testa att stressa datorn med de nya drivisarna till gpu .

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

exakt!

Märkte nu också att alla ikoner typ Revive osv osv är low-res fan hoppas detta fixas till release... käns som en halvtaskig port hittills

Skalade ner UIt till 30% så nu ser det vettigt ut iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Konstigt. Vi har relativt lika kort, upplever inget sådant.

Rensa drivrutinerna ifrån registret och installera om, Var lika dant för mig först men nu flyter det fint

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

En till sak jag irriterar mig på är när man är inne i customize screen för vapen och fordron, att bilden hela tiden flimrar typ? fetttt jävla irriterande.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Skalade ner UIt till 30% så nu ser det vettigt ut iaf.

gjort det, hjälpte för HUD men inte ikoner samt scroreboard.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Murer:

Skalade ner UIt till 30% så nu ser det vettigt ut iaf.

Beror väll på vilken upplösning man kör med. Kanske skala ner 10% iaf

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Inga problem för mig. Kör på ultra med 2x MSAA

Har en 2500k @ 4,5 GHZ samt ett GTX690

1080p?

Sitter själv på samma hårdvara och har stuttering problem som fan

Vilka drivrutiner kör du med?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jag blir ledsen ifall det kommer lagga såhär med mitt GTX 680 vid release. Isåfall är 3000kr bortkastade pengar :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar