Permalänk
Medlem

"Liten" nätverkskabel.

Jag har nyligen köpt en Samsung Smart-TV och till den köpte jag en upphängning som gör att tvn kommer väldigt nära väggen. Allt ser riktigt bra ut men saken är den att jag kan inte sätta i en nätverkskabel i tvn eftersom tvn sitter så nära väggen så kabeln tar i väggen. Klantigt av Samsung att sätta såna uttag så
Jag undrar om det finns någon nätverkskabel som är "liten", typ en sån kabel som man har till telefoner. Där är inget onödigt som sticker ut. Just nu får jag köra trådlöst och det fungerar inte riktigt så som jag vill. Särskilt inte när man vet att man kan plugga in 100Mbit fiber direkt i tvn.

Likadant är det med deras 3.5 mm uttag till deras IR-sändare. Den sticker ut för långt så jag kan inte koppla in den. Finns det någon 3.5mm kabel som är minimal, hanen ska vara minimal och sen en hona.

Tack på förhand för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Pröva att googla på "vinklad nätverkskabel" samt 3.5mm kabel, så får du säkert någon träff

Permalänk
Medlem

Finns ju också "mindre" Rj-45 kontakthuvuden. Som te.x dessa.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Finns ju också "mindre" Rj-45 kontakthuvuden. Som te.x dessa.

En sån med en sladd på hade varit perfekt! Jag söker och letar men finner inga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korthoga:

En sån med en sladd på hade varit perfekt! Jag söker och letar men finner inga.

Koppla själv, lättare än man tror, det GÅR att göra utan verktyget men det är lite pilligare.
annars kan du fråga nån el-eller IT-firma om dom kan hjälpa dig med kopplingen.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elightz:

Koppla själv, lättare än man tror, det GÅR att göra utan verktyget men det är lite pilligare.
annars kan du fråga nån el-eller IT-firma om dom kan hjälpa dig med kopplingen.

Inte om man har tummen mitt i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korthoga:

En sån med en sladd på hade varit perfekt! Jag söker och letar men finner inga.

Här finns från ebay iaf, är från finland så har inte riktigt koll på svenska sidor. Men det borde inte vara svårt att få tag i. Fråga någon elektriker eller något så borde du nog få en gratis

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Permalänk
Medlem

En sådan här typ?

Finns på webhallen, längs ner på sidan!
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kablar_adaptrar/natve...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag är rädd att den blir för stor.
Den här är perfekt. Det dumma är att de av någon anledning ska ha en hutlös summa för att skicka den till Sverige!
http://www.ebay.com/itm/1-FT-MINI-RJ45-CAT-5-PATCH-ETHERNET-L...

Permalänk
Medlem

Det vita "plasthöljet" på kontakten borde gå att "pilla" bort med hjälp av ett rakblad eller liknande.

Alternativt är att göra hål i väggen där kontakterna sticker ut.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless