Diablo 3 Blizzard tar bort Auction House inför Reaper Of Souls!

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Låter mer som vissa är avundsjuka här att AH finns, ni som är så kritiska behöver ju inte använda det eller bry er det minsta, på vilket sätt påverkar det er det kan det ju inte göra? låt alla spela som dom vill, värsta som finns när utvecklare ska ta bort val till spelare, jag vill ha möjligheten att kunna köpa bättre saker för guld eftersom jag har flera hundra miljoner så vill jag gärna kunna uppgradera mig annars spelar jag knappt spelet när man är för klen att gå vidare då är det ju ingen vits längre. Dom kanske ska ta bort hardcore mode också för att folk dör rätt mycket av lagg osv.. hur roligt är det? har aldrig fattat hur man kan palla spela det och sen bara kan man dö för nåt du inte kunde göra det minsta åt.. ska bli intressant å se hur det blir med trading, dom har säkert ingen vettig lösning hur man ska byta sen när det är borta, och tror inte dom lär bry sig det minsta heller.

"ni som är så kritiska behöver ju inte använda det eller bry er det minsta, på vilket sätt påverkar det er det kan det ju inte göra?"

Jag orkar fan snart inte men detta blir fan sista gången. AH som sådant är skit bra, en jätte bra trading platform där man kan byta items osv med varandra. Men du, vet du vad, RNG som är knutet till AH förstörde spelet.

Blizzard gjorde så att man var i stort sätt tvungen att använda AH. Låt oss säga att du hittar 1 mempo som är en uppgradering för dig, den har ingen crit den är medioker. Man kan säga att mempon har 48% perfekthet (100% då är hjälmen perfect 6cc, 80 all res osv). Dom näst följande memposarna har 40%, 43%, 39%, 46% 20% osv osv. Du kan lira i 20 år 10 timmar per dag utan att hitta en med crit eller som är en uppgradering. Och detta gäller alla items i spelet.

Det är inte meningen att du ska hitta en del items som är bra, meningen är att du ska hitta mediokra items som du kan sälja för guld så att du till slut efter några månader kan köpa det på AH. Meningen är att du kanske ska hitta ett bra item och sälja det för mer än 2b. Behöver jag säga att det itemet kommer troligtvis inte vara för din huvudklass?

Att hela tiden lira ett spel och veta att nästa item som droppas till 99.9% chans inte kommer vara en uppgradering för dig är det roligt spel att lira? Nej ge mig ett item som är 1% perfekt och låt mig för varje gång jag hittar ett liknande item vara en uppgradering även om det blir ett item som har 2% eller 5% från att vara perfect.

Alla topp spleare har antingen plöjt ner riktiga pengar i liret eller så har dom bara flippat på AH. Är det bra game design tycker du? Att man inte ska lira spelet för att utvecklas utan man ska lira AH? Det kallar jag urusel spel design om målet är att få spelare att slaya monster.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

den som vill köra utan ah gör ju det så att man är tvungen att använda det är ju skitsnack, alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra ,sen är det ju bara roligt om man hittar något och får det sålt och kan sen uppgradera sin karaktär, jag har inte tid att sitta å nöta ett spel 10 timmar om dagen för att komma nånstans, man har ju ett liv också utanför datorn.

Så folk som lägger ner mycket tid i ett spel ska inte ligga några steg före den som lägger ner väldigt lite tid? Det låter ju bra.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Så folk som lägger ner mycket tid i ett spel ska inte ligga några steg före den som lägger ner väldigt lite tid? Det låter ju bra.....

Det skrev han väl ändå inte heller?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv

Om man inte fattar att detta är det bästa som hänt Diablo 3 (efter att de sparkade jay wilson) så förstår man inte vad Diablo är för något spel.

Loot 2.0 och borttagningen av AH kommer göra Diablo 3 till ett nytt spel. Ett jävligt mycket bättre spel. Det kommer vara så mycket roligare när du hittar ett bra item i spelet, eller du har en polare som hittar ett, precis det du behöver. Eller när du lyckas söka upp någon med precis det item du har och lyckas byta till dig det. Så mycket mer givande än om du hela tiden måste stirra dig blind på en lista på AH där alla items finns och det enda du behöver fundera över är hur mycket guld det är värt (och via det, hur bra ditt gear kan bli.) Items kommer ha ett socialt värde utöver guld värdet, det kommer förändra hur man ser på loot och farmandet.

Diablo 3 är inget spel där man ska dra upp gubben till 60 (70) och sedan spela AH en vecka tills du har "bästa gear", sedan sluta spela tills nästa expansion, man ska kunna hoppa in 1 timme lite då och då med hopp om att hitta något du eller en polare kan använda. Oavsett om du var tvungen att använda AH eller inte har inte med saken att göra, tvånget finns där oavsett hur hårt man låtsas som att det inte finns. Gear bland dina polare kommer vara mer `diverse` och den sociala aspekten av Diablo kommer tillbaka, det kan bli riktigt roligt.

Hittills är allt de planerat för RoS top-notch, jag kan nästan gå med på att de inte släpper något PVP. Även fast jag är 86.72% säker på att PvP kommer i RoS också. Sedan finns det naturligtvis fler saker jag gärna sett att de korrigera.. ta bort vapen dmg, class stats och sätt in en balanserad pvp arena, då skulle Diablo 3 gå ner i historien som ett av de bästa spelen någonsin och folk skulle säga "kommer du ihåg Diablo 2? - nej inte jag heller" ..

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Det skrev han väl ändå inte heller?

"alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra"

Jag tolkar denna mening som sådan jo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

"alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra"

Jag tolkar denna mening som sådan jo.

Vi tolkar den helt olika. Att han lyckats klara inferno tack vare AH är väl inte samma sak som att folk som lägger mer tid inte har fördel? Jaja, åter till topic..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Vi tolkar den helt olika. Att han lyckats klara inferno tack vare AH är väl inte samma sak som att folk som lägger mer tid inte har fördel? Jaja, åter till topic..

Mjo vi tolkar den meningen olika :).

Men hans inlägg Nr 82 i tråden belyser klart och tydligt varför bara 1 miljon av 10 miljoner som köpte spelet lirar spelet varje dag. Och det är just att folk knappt hittar uppgraderingar, man når en nivå (väldigt låg om jag får säga det själv) där det är nästintill omöjligt att växa i spelet om man farmar. Och det är det som majoriteten vill, att slaya monster, inte sitta vid AH och flippa items för att växa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

den som vill köra utan ah gör ju det så att man är tvungen att använda det är ju skitsnack, alla är inte hardcore spelare hade inte ah funnits hade jag nog aldrig haft orken att klara inferno så jag tycker det är bra ,sen är det ju bara roligt om man hittar något och får det sålt och kan sen uppgradera sin karaktär, jag har inte tid att sitta å nöta ett spel 10 timmar om dagen för att komma nånstans, man har ju ett liv också utanför datorn.

Men med loot 2.0 kommer du inte behöva sitta 10 timmar om dagen. Auction House tillsammans med loot 2.0 skulle leda till samma löjliga hyperinflation som du försvarar, vilket i slutändan bara är roligt för en liten mängd spelare. Om du sen inte gillar spelet efter 18 mars så är det bara att sluta, om du vill ha en ekonomi-simulator kan du lika gärna spela ett MMO.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Mjo vi tolkar den meningen olika :).

Men hans inlägg Nr 82 i tråden belyser klart och tydligt varför bara 1 miljon av 10 miljoner som köpte spelet lirar spelet varje dag. Och det är just att folk knappt hittar uppgraderingar, man når en nivå (väldigt låg om jag får säga det själv) där det är nästintill omöjligt att växa i spelet om man farmar. Och det är det som majoriteten vill, att slaya monster, inte sitta vid AH och flippa items för att växa.

1) Du får inte bättre loot om AH inte finns.
2) Inget tvingar dig att använda AH.

Är problemet att det är skönare att vara lyckligt ovetande om hur bra gear andra spelare har?

Trade systemet i D2 var nog det absolut sämsta.
Sitta med 150 andra talibaner och spamma samma kanal full av scammers och annat trams. Fy F**!

Jag kan till viss del hålla med om att RMAH gör att spelet blir för mycket pay2win, men gold ah var det inget fel på.

Även om blizzard ändrar dropraten markant så att det regnar perfekta items överallt så innebär det ju bara att alla blir perfekt gearade direkt, och slutar spela ändå för det finns inget mål.

Permalänk
Medlem

Detta ska firas med en ny paladin gubbe i diablo 2, eller kanske necro, svårt att bestämma mig :).

extremt glad att jag inte köpte blizztard 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Ja nu har man nästan en char på Paragon 100 och tack vare så mkt nytt som kommer 2014 så försvann intresset helt att fortsätta spela det.
Finns ju ingen poäng före expansion att lägga tid på det för 5 öre. Att RMAH försvinner är bara bra men att Gold AH försvinner känns lite 50/50. Får väl spela till Paragon 100 och lägga det på hyllan tills Expansion släpps.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av karjix:

Ja nu har man nästan en char på Paragon 100 och tack vare så mkt nytt som kommer 2014 så försvann intresset helt att fortsätta spela det.
Finns ju ingen poäng före expansion att lägga tid på det för 5 öre. Att RMAH försvinner är bara bra men att Gold AH försvinner känns lite 50/50. Får väl spela till Paragon 100 och lägga det på hyllan tills Expansion släpps.

Hade samma tanke, kom till para 77 sen kom GTA V

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Hade samma tanke, kom till para 77 sen kom GTA V

Själv väntar jag nog tills PS4 släpps innan jag spelar det Vill inte förstöra spelupplevelsen med en gammal generations konsol

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64