Problem när jag spelar på Steam

Permalänk
Medlem

Problem när jag spelar på Steam

Hejsan!

Har nyligen fått problemet att mitt fönster åker ner då och då när jag spelar olika spel på
Steam, så som Counter Strike Source och L4D2. Rätt ofta faktiskt. Vet tyvärr inte vad det beror på.
Tänkte att det kanske hade något med brandväggen att göra, att inte Steam körs genom den.
Men icke sa nicke, så var ej fallet. Jag vet dock att när jag spelar upp filer i Media Player Classic så som filmer så
kan fönstret ändras från fullskärm till ett minimerat. Där det också står i själva spelaren någonting med en uppdatering på
mitt AVG antivirusskydd. Som att den stör på något sätt.. Så jag tror att mitt antivirusskydd krånglar. Jag menar, om nu det bara är att AVG uppdateras så ska det ju inte göra det hela tiden xD plus att när jag kolla på AVG när det händer så uppdateras den ej. Något måste ha blivit fel.
Det är ändå ett liknande problem, förutom att när jag spelar så åker just hela fönstret ner. Jag tycker hela grejen är skum och blir skapligt irriterad ifall man är mitt inne i en match då fönstret bara åker ner. Vore tacksam om det fanns någon som kunde hjälpa mig.. det kanske finns någon
som har haft ett liknande problem. Problemet med MPC kanske är densamma som konstigheterna som sker när jag spelar. Vad vet jag.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem har du? Jag fick något liknande med Window 8 Customer Preview där Mass Effect 3 minimerades ibland utan något uppenbart fel. Jag fick aldrig någon riktig ordning på det men enligt nätsökningarna då kunde det vara någon Windows-process (som jag glömt namnet på) som kände av något fel på något annan del av systemet. I mitt fall kanske de gamla Windows-7 drivrutinerna till skrivaren.

Däremot tycker jag att det var bra dumt att Windows kunde minimera fullskärmsfönster utan att säga varför, speciellt som spelet fungerade ypperligt när jag maximerade fönstret igen. Ja, förutom att min gubbe troligen var död eftersom detta kunde hända lite precis när som helst.
Nu var det ju en gratis beta-version av Windows så då kan man ju stå ut med lite krångel, men jag vet inte om de fixade problemet till den skarpa versionen eller om alla bara har bättre drivrutiner numera.

Någon Windows-nörd vet säkert vilka logg-filer man kan kolla i för att få reda på vad som sker.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak händer mig lite då och då?! Nu har det inte hänt på ett par dagar dock, jag lirar endast csgo.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@A7V: Jag har Windows 7 64-bit. Ah jag finner tyvärr inte detta fel på internet. Vet inte helt vad jag ska söka på heller, eftersom att det är ett sånt konstigt och komplicerat fel (verkar det som i alla fall).

@rinosaur: Ja, skumt som satan! ah, men som sagt, det gäller mig genrellt när jag spelar via Steam.

Permalänk
Medlem

Jag får detta issue om jag har Citrix Reciever igång (jobbar hemifrån via Citrix emellanåt). Stänger man den så slutar spel minimera sig slumpmässigt.

Detta på Windows 8.

Permalänk
Medlem

@thadriem: Okej.. kom nu på att det kanske har med mitt externa ljudkort att göra kanske.. brukar normalt inte använda det när jag spelar. Kan ju vara att jag innehar för gamla drivrutiner möjligtvis eller dylikt. Ska testa utan det och se om det händer.. annars har jag hittat mitt problem får hoppas på det bästa. Det kanske är så att drivrutinerna inte är så kompatibla som de ska vara för att det ska fungera som det ska.