Permalänk
Medlem

Uppgradera komponenter!

Hej alla glada!

Jag har tänkt uppgradera min dator lite inför bf4 och lite annat skoj. Det är datorn i sign det gäller och delarna jag har tänkt byta ut är:

Moderkort Märke spelar ingen större roll. De enda kraven jag har är att det ska kunna köra sli och ha två sata6-portar, utseende spelar ingen roll men jag kommer gärna billigt undan och slipper massa lull-lull.

Processor (Intel) Ska inte flaska mina/mitt grafikkort.

Grafikkort (Nvidia) Ett till 660ti ELLER sälja det jag har och köpa ett 770 alternativt något annat.

Behöver jag köpa ett nytt nätagg eller kommer det kunna driva två stycken 660ti?

Budget för detta bör vara 5000.

Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Klart enklaste blir ju ett GTX660Ti till o http://www.inet.se/kundvagn/visa/3900831/2013-09-17
även om jag skulle föredra att sälja ditt kort o köpa ett GTX770/780 istället

650W räcker lätt till dubbla GTX660Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Klart enklaste blir ju ett GTX660Ti till o http://www.inet.se/kundvagn/visa/3900831/2013-09-17
även om jag skulle föredra att sälja ditt kort o köpa ett GTX770/780 istället

650W räcker lätt till dubbla GTX660Ti

Är 4670k dagens motsvarighet till 2500k?

Vilken tillverkare bör jag välja till grafikkortet?

Tack för svar

Permalänk
Hjälpsam

Inte helt uppdaterad på äldre CPUer men det stämmer nog..

Skall du köpa ett GTX660Ti till så ta helt samma som du har...

Sen är ju inte märket SÅÅ noga på grafikkort eftersom det ändå är samma kort i grunden. . .gillar MSI, EVGA o ASUS kylare till GTX770

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Inte helt uppdaterad på äldre CPUer men det stämmer nog..

Skall du köpa ett GTX660Ti till så ta helt samma som du har...

Sen är ju inte märket SÅÅ noga på grafikkort eftersom det ändå är samma kort i grunden. . .gillar MSI, EVGA o ASUS kylare till GTX770

Fan vad sugen jag blev på att beställa grejerna nu... Cdon har 10% rabatt på alla datorkomponenter och det blir 500 spänn billigare då, ganska mycket för en student. Jag har pengar så det räcker och blir över sen sommarjobbet men har nyss köpt en bärbar för 10k. Känns som att ett impulsköp är nära :/