Apple släpper Ios 7 under kvällen

Permalänk

Fail. Förstår inte denna hysteri kring ett ofärdigt OS. Avakta några veckor, så kommer 7.1 ut med många buggar fixade. Tror säkert det finns MÅNGA där ute som ångrar dom uppdaterade.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Michelangelo:

många har problem ser jag! själv drog jag igång uppdateringen 20.30.. 20.50 va allt klart! via mobilens egen surf mitt ute på landet!

Wat? Du måste ju ha wifi igång för att få uppdatera

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silenceville:

Fail. Förstår inte denna hysteri kring ett ofärdigt OS. Avakta några veckor, så kommer 7.1 ut med många buggar fixade. Tror säkert det finns MÅNGA där ute som ångrar dom uppdaterade.

7.0.1 om man ska vara petig, sen är ju frågan om ett OS är ofärdigt eller inte, väldigt subjektivt. Att det finns buggar som dom ännu inte har upptäckt är ju beklagligt men att buggar petar in något till "ofärdigt" tycker jag är att ta i.
Du får gärna förklara varför du tycker det är "Fail" och ofärdigt.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Hade stora problem att få hem idag så laddade ner via min server i Frankrike, tog 30 sek och sen laddade jag ner därifrån, har kvar filerna tills imorgon, sen blir nog inte apple glada

Ni kan kolla här där jag lagt upp några uppdateringsfiler, behöver ni någon annan så säg till så hämtar jag den
http://178.32.43.4/ios/

Sen håller ni in ALT när ni klickar på uppdatera i Itunes (MAC) eller shift när ni klickar på uppdatera i itunes (Windows).

Hoppas mina 200Mbit på servern kan hjälpa någon

Jag ta troligen iphone4.1 till min 4S ??

Vad gör man efter man jag laddat ner den?
(noobius )

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av car2ns:

7.0.1 om man ska vara petig, sen är ju frågan om ett OS är ofärdigt eller inte, väldigt subjektivt. Att det finns buggar som dom ännu inte har upptäckt är ju beklagligt men att buggar petar in något till "ofärdigt" tycker jag är att ta i.
Du får gärna förklara varför du tycker det är "Fail" och ofärdigt.

Behöver inte ta ordet "fail" så ordagrant, menar mest att det ganska värdelöst iOS om du frågar mig. Till att börja med, ser det hemskt ut. Lite stilen Microsoft har gjort med Windows 8. Ganska fult faktiskt och inte cleant i min mening.

Och jag menar med att för många har bråttom att uppdatera, är man smidig avaktar man, 6.1.4 är ju faktiskt ganska stabilt i dagsläget, detta pga det åtgärdat genom tiden. Det är inte iOS 7, ännu. Så dessa funktioner och utseende kan man än så länge vara utan. En iPhone 5 känns med stabil och ordentlig att använda med 6.1.4. Och ja, jag har testat 7:an, har flera vid mig som redan varit snabba och uppdaterat.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silenceville:

Behöver inte ta ordet "fail" så ordagrant, menar mest att det ganska värdelöst iOS om du frågar mig. Till att börja med, ser det hemskt ut. Lite stilen Microsoft har gjort med Windows 8. Ganska fult faktiskt och inte cleant i min mening.

Och jag menar med att för många har bråttom att uppdatera, är man smidig avaktar man, 6.1.4 är ju faktiskt ganska stabilt i dagsläget, detta pga det åtgärdat genom tiden. Det är inte iOS 7, ännu. Så dessa funktioner och utseende kan man än så länge vara utan. En iPhone 5 känns med stabil och ordentlig att använda med 6.1.4. Och ja, jag har testat 7:an, har flera vid mig som redan varit snabba och uppdaterat.

Att man inte gillar utseendet är inte en anledning att kalla ett OS för ofärdigt Precis som med WIndows 8. Bara för att Startknappen är borta och startmenyn är större och har blivit en "egen app" innebär det inte att det OSet är ofärdigt, det är fakta Sen vad man tycker är en annan sak. Det handlar ju bara om att det ser annorlunda ut, man startar fortfarande appar på samma sätt ... Ta en bil. Volvo släpper en ny bil. Bara för att den har en annan form och dörren öppnas annorlunda en förra versionen, gör den inte ofärdig, bara om dom glömt sätta dit fönster och samt missat bilbälten.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Jag ta troligen iphone4.1 till min 4S ??

Vad gör man efter man jag laddat ner den?
(noobius )

Yes, precis.

Det är bara att kolla på http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ där man får veta precis vilken fil det är man ska ladda ner.

För att uppdatera gör du som jag skrev i det tidigare inlägget

Skrivet av Idleworks:

Sen håller ni in ALT när ni klickar på uppdatera i Itunes (MAC) eller shift när ni klickar på uppdatera i itunes (Windows).

EDIT: Finns en fin guide här:

http://www.ios7stuff.com/steps-install-ios-7-beta-2-ipad-ipad...

Samma steg, bara annan enhet och annan fil.

Lade till länk till guide
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att ansluta till iTunes Store?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Min 4s piggnade till, trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att det inte kom parallax effekten till 4:an

Visa signatur

RTX 3060ti och Ryzen 7 5800x3D + annat

Permalänk
Medlem

Den startar inte ens nedladdning den krashar före, jag får bara det här hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av krrjon:

Den startar inte ens nedladdning den krashar före, jag får bara det här hela tiden.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/122984...

Testat att starta om telefonen?

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Att man inte gillar utseendet är inte en anledning att kalla ett OS för ofärdigt Precis som med WIndows 8. Bara för att Startknappen är borta och startmenyn är större och har blivit en "egen app" innebär det inte att det OSet är ofärdigt, det är fakta Sen vad man tycker är en annan sak. Det handlar ju bara om att det ser annorlunda ut, man startar fortfarande appar på samma sätt ... Ta en bil. Volvo släpper en ny bil. Bara för att den har en annan form och dörren öppnas annorlunda en förra versionen, gör den inte ofärdig, bara om dom glömt sätta dit fönster och samt missat bilbälten.

iOS 7 som satan ofärdigt. Förstår inte varför Apple släpper det, när dom i princip känner till många av dom buggar som finns,och har nyare versioner nästa är färdiga för att släppas som några veckor. >.<

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

Verkar vara diverse skumma problem med servern, nu går det t.ex. inte att aktivera telefonen efter återställning.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Anar en viss ovisshet om att det finns upptagna servrar?

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idleworks:

Yes, precis.

Det är bara att kolla på http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ där man får veta precis vilken fil det är man ska ladda ner.

För att uppdatera gör du som jag skrev i det tidigare inlägget

EDIT: Finns en fin guide här:

http://www.ios7stuff.com/steps-install-ios-7-beta-2-ipad-ipad...

Samma steg, bara annan enhet och annan fil.

WOW
Fick ner filen skiiiit snabb tack!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Den startar inte ens nedladdning den krashar före, jag får bara det här hela tiden.
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/122984...

det är bara att fortsätta försöka starta, vart så flera gånger för mig och till slut funkade det:)

Visa signatur

CHASSI Fractal Design Arc Midi R2 - NÄTAGGREGAT EVGA SuperNOVA G2 750W
MODERKORT Gigabyte GA-Z77X-D3H - PROCESSOR 8700k
MINNE Corsair vengeance 3000mhz 16 GB - GRAFIKKORT EVGA1070 TI
SSD SSD 240GB OCZ Arc 100

Permalänk
Medlem

problems.

Hade ios 7 beta 6. Mitt UDID reggat via en bekants dev konto. Sen kom GM, frågade aldrig om filen, väntade till idag.
Nu har jag återställt till ios 6.1.3 (4s), men den vägrar att aktivera telefonen =(. Skall testa en gång till sen försöker jag att köra in ios 7 ipsw filen och ser om det fungerar bättre. Annars får jag nog hålla mig vaken inatt då det är enda väckarklockan jag har :((.

Edit: Som Delerium skrev är det belastade servrar det troligen beror på då många har problem. Blir till att sitta vaken och testa tills det funkar. I värsta fall kör Worlds (lol) igång vid 04.00 :\.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bornrich:

Hade ios 7 beta 6. Mitt UDID reggat via en bekants dev konto. Sen kom GM, frågade aldrig om filen, väntade till idag.
Nu har jag återställt till ios 6.1.3 (4s), men den vägrar att aktivera telefonen =(. Skall testa en gång till sen försöker jag att köra in ios 7 ipsw filen och ser om det fungerar bättre. Annars får jag nog hålla mig vaken inatt då det är enda väckarklockan jag har :((.

Verkar vara många som har problem med aktivering, beror sannolikt på överbelastade servrar.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får problem att den inte säger "iPad could not be activated" när paddan har återställt via iTunes och ska aktiveras? Provar via iTunes går inte de heller.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Är det bara jag som får problem att den inte säger "iPad could not be activated" när paddan har återställt via iTunes och ska aktiveras? Provar via iTunes går inte de heller.

Överbelastade servrar

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Om någon lyckas aktivera inatt får ni gärna skriva i tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Om någon lyckas aktivera inatt får ni gärna skriva i tråden

Gick nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Tack!

Permalänk
Medlem

Nu kunde jag aktivera iOS 6.1.3. Nu ska jag uppdatera till iOS 7 och sen vänta på att den ska aktiveras

Edit: Sådär nu igång med iOS 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Vill inte starta flamewar men jag undrar varför du inte kör Android?

Det är STOR skillnad på en jailbreakad iPhone och Android. Om du kanske vill ändra på nåt litet eller vill ha någon speciell app som inte Apple tillåter så jailbreakar man. Men att gå över till Android för den sakens skull.. Ne du, det är som dag och natt

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Oerhört lyft. Nya multitaskingen är helt fantastisk.

När kommer radion till Sverige?

Permalänk
Medlem

Om man har problem att ladda ner iOS7 till iPhone5 i iTunes så funkade denna länk för mig:
http://appldnld.apple.com/iOS7/091-9475.20130918.9Fu45/iPhone...
Och denna för iPhone4:
http://appldnld.apple.com/iOS7/091-9485.20130918.Xa98u/iPhone...

Permalänk

Har uppdaterat min och tjejens iphone .
För iphone 5 så tog det en dryga timme att få ner och uppdatera men allt gick snabbt och smidigt fast den var JB på 6.1.1 .
På iphone 4 så var det mindre belastning tydligen då det bara tog 5min att få hem filen genom iTunes .
Har pillat runt lite och är riktigt nöjd med ios7 och några av de nya och förbättrede delarna är stört sköna .
Sättet att stänga av appar är en av dom alla

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Testat att starta om telefonen?

Jepp 2 av dom 10+ggr jag testat.

EDIT: Oj nu verkar det fungera 7min för 665MB det duger väl......hoppas det håller hela vägen nu å inte kraschar sen som för alla andra.

Visa signatur