Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogun-r:

Har du någon som helst självkritik? Kom med några källor själv för tusan. Vem tror du att du är? Gud?

Se där ja, du kör med angrepp istället, har du några fakta att komma med eller inte?

Det är du som kommer med en massa hittepå, fördomar och påståenden om hur allt är på väg att gå åt helvete, alltså så är det du som ska backa upp dina påståenden, är det förstått? Du kan inte be mig om några källor när jag ifrågasätter dina påståenden, det är helt bakvänt.

Jag är dessutom inte ensam om att begära detta av dig. Återigen hittar du på något, därefter så kommer jag eller någon annan att be om någon form av bevis, fakta eller vad du vill för att det inte bara ska tolkas som att det är du som hittar på..men inget syns till, som vanligt. Bara för att du tror att något är på väg att hända, är inte samma sak som att det faktiskt är så, eller att vi ska ta ditt ord på att du har rätt. Det är därför man vill veta bakgrunden till det du säger.

Själv har jag en del länkar och hänvisningar, om du läser bakåt i tråden. Jag är inte gud, och inte troende när vi är inne på ämnet, vilket är synd för jag hade vid närmare eftertanke varit sugen på att rösta imorgon.

Bli nu inte arg, utan fundera på om dina påståenden har någon koppling till verkligheten eller inte, och hitta isåfall något som stödjer det.
Har du rätt, är du övertygad om det? Bra, visa det då för oss andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Har ingenting med diskrimineringsgrunderna att göra, antingen har vi en demokrati med demonstrationsrätt eller inte.
Det spelar ingen roll vilka galenskaper nån grupp demonstrerar över de ska få göra det utan att bli påhoppade eller få sten kastade på sig (inte direkt förvånad att motdemonstranterna gick över vattenkrig direkt^^).
Motdemonstrera, men gör det rätt för tusan och ge er på galenskaperna inte galenskaparna själva.

Som sagt hycklare.

Att några få rötägg bland motdemonstranterna väljer att kasta sten istället för hederliga, ofarliga (livsfarliga enligt de stackars nazisterna), vattenballonger kan inte resten av motdemonstrationen klandras för.

Men SvP misslyckades rätt så brutalt så all is well.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kaospassageraren:

Att några få rötägg bland motdemonstranterna väljer att kasta sten istället för hederliga, ofarliga (livsfarliga enligt de stackars nazisterna), vattenballonger kan inte resten av motdemonstrationen klandras för.

Men SvP misslyckades rätt så brutalt så all is well.

Att några få Sverigedemokrater väljer att beväpna sig med järnrör.. osv osv. Kom igen nu och kom in i matchen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Har ingenting med diskrimineringsgrunderna att göra, antingen har vi en demokrati med demonstrationsrätt eller inte.

Sluta skjuta dig själv i foten.
Vi har demokrati och demonstrationsrätt, det innebär att motdemonstranter har rätt att söka om tillstånd för att demonstrera samma dag och i samma område. Motdemonstranter utövar sin demokratiska rätt att demonstrera.

Vad det gäller diskrimineringsgrunderna så har du också slagit knut på dig själv. Skälet till att jag tar upp dem är för att de betecknar oföränderliga attribut (förutom en.).
Så varför är det skillnad mellan att gasta "Bögjävel" och "Nazistsvin"? Enkelt Nazister kan gott sluta vara nazister. Det ena är en attack på en individs existens det andra är en attack på en individs val (även om många anhängare av högerextrema partier vill hävda sin hållning vara en automagisk reaktion på världens oförstånd.)

Skrivet av Blubben:

Det spelar ingen roll vilka galenskaper nån grupp demonstrerar över de ska få göra det utan att bli påhoppade eller få sten kastade på sig (inte direkt förvånad att motdemonstranterna gick över vattenkrig direkt^^).

Blubben, gick alla motdemonstranter över till att kasta sten? Eller var det vissa individer som gjorde det? Du är väl inte som Nazisterna och dömer hela grupper i ett svep utan fog?

Skrivet av Blubben:

Motdemonstrera, men gör det rätt för tusan och ge er på galenskaperna inte galenskaparna själva.

Se ovan.

Skrivet av Blubben:

Som sagt hycklare.

Du misslyckades med att driva den tesen men försök gärna med något annat.

Skrivet av shogun-r:

Vad finns att skriva? Du har skrivit din åsikt, det är bra. Men jag måste säga att jag inte håller med dig, egentligen inte i något överhuvudtaget.

Glöm för all del inte att skriva om rasismen mot svenskar och rasismen från invandrare mot andra invandrare. Denna rasismen är MINST lika stor och den kommer öka markant. Men den kanske inte är lika viktig för dig? Den gagnar s.a.s inte dina intressen.

Härligt med lite lunch Shogun:

Shogun driver tesen att invandrares rasism mot svenskar är lika stor som svenskars rasism mot invandrare, han kan inte ha rätt och vi tar ett räkne exempel för att belysa hur dum tesen är.

Vi har ca 1,5 miljoner invandrare i landet och då 7,5 miljoner infödda på en höft. Om alla invandrare hyser rasistiska tendenser så krävs det att 20% av svenskarna hyser rasistiska tendenser för att grupperna ska vara lika stora, om än att den synen bekräftas av den värdelösa undersökningen som var uppe sist så är båda osannolika. Säger vi istället att 50% av invandrarna hyser rasistiska tendenser så motsvaras den summan (på en felaktig höft) av SD väljarandel, men vi kan gott nog använda den som bas; SD är som bekant starkare bland outbildade och det finns få som är så outbildade som de omyndiga.
För att avgöra om någon är rasist så krävs det ett explicit beteende, för att shoguns tes ska stämma så krävs det alltså att 50% av invandrarna har ett explicit rasistiskt beteende.

Sen kan vi förstås göra det skitfestliga men patetiska misstaget att jämföra gruppernas procentuella representation, gör vi det och hävdar det vara rätt kan vi lika gärna skita med locket nere då en sådan jämförelse endast kan vara lämplig om härkomst är den enda relevanta faktorn, om så är fallet kommer dock inte SD kunna växa.

Skrivet av shogun-r:

Har du någon som helst självkritik? Kom med några källor själv för tusan. Vem tror du att du är? Gud?

Festligt värre, men det krävs att man kan sin historia för att förstå.

Nåväl:

Huzzbutt: Gud (redan fastslagits i tidigare trådar.)
Aresz: Halvgud (Jag tänker inte dela på min rymdkejsartron.)

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Att några få Sverigedemokrater väljer att beväpna sig med järnrör.. osv osv. Kom igen nu och kom in i matchen.

Jag älskar verkligen sådana här motdemonstrationer. Hörde för övrigt på radion om någon kändis som var med men som började första meningen "egentligen tycker jag inte man ska ge sådana här grupperingar uppmärksamhet så jag tvekade att uttala mig i radio." Underbar självinsikt.

Precis som jag misstänkte var det ca 200 förvirrade "nationalister" som tågade runt. Är det verkligen någon som helst mening med en "motdemonstration" då? Det är endast och enbart till gagn för dessa att man ordnar en motdemonstration mot en liten extremistgrupp som annars inte skulle ha någon som helst möjlighet att nåt ut med sitt budskap. Funderar starkt om motdemonstranterna är nazister eller om de bara är puckade.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Funderar starkt om motdemonstranterna är nazister eller om de bara är puckade.

Nyttiga idioter och våldsverkare.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Spännande utveckling. Drar på en gång paralleller till hur det ser ut i de sydliga delar av EU. Först monteras det sociala skyddsnätet ner, sedan kommer det ett "oskyldigt nationalistiskt" parti fram som pekar ut invandrarjäveln som roten till det onda. Och vips så trampar nynazisterna på gatorna. Trist att det händer i Sverige och att vårt land har begåvats med nordens största nynazistiska parti.
Och tystnad mot fascismen har ju fungerat sådär jättebra tidigare... Att kalla motdemonstranterna för nyttiga idioter är bara konstigt.

Eftersom några här läser så kallad "alternativ media" så antar jag att några här är förbannade på att den jävla motdemonstranten hoppade på en ridande polis. Så här såg delar av motdemonstrationen ut: http://www.youtube.com/watch?v=erYxdDz6Jyw&feature=youtu.be Videoklipp hämtad från "alternativ median"

Och här kommer ytterligare ett klipp som påvisar hur lugna de demonstrerande nynazisterna är: http://www.youtube.com/watch?v=KLPZ78bMass kan nästan höra "VEMVARE SOM fucking KASTA!"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem

Men orka ge SVP uppmärksamhet. Låt dom vifta med sina flaggor och känna sig vita eller nåt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Men orka ge SVP uppmärksamhet. Låt dom vifta med sina flaggor och känna sig vita eller nåt.

Japp. Alltid bäst att lägga sig platt ned och låta dem hållas Lite såsom det gick till i Grekland. Gyllene gryningen var ett litet skitparti såsom SvP, det hände något i landet och nu går nazisterna på gatan och "knackar bög" och tar väck sånt som inte tillhör the glorious race. Så visst, låt nynazisterna känna sig vita i fred och låt dem marschera ostört. De har ju inte gjort något fel liksom.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Japp. Alltid bäst att lägga sig platt ned och låta dem hållas Lite såsom det gick till i Grekland. Gyllene gryningen var ett litet skitparti såsom SvP, det hände något i landet och nu går nazisterna på gatan och "knackar bög" och tar väck sånt som inte tillhör the glorious race. Så visst, låt nynazisterna känna sig vita i fred och låt dem marschera ostört. De har ju inte gjort något fel liksom.

I min värld ungefär lika troligt som islamiseringen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

I min värld ungefär lika troligt som islamiseringen.

Ingen trodde heller att SD någonsin skulle bli ett riksdagspart ;I. Men kul att du är optimistisk och tror stenhårt på att Sverige kan tackla de ekonomiska bekymmer som har triggat igång de nynazistiska partierna i delar av EU. Med tanke på nedmonteringen av det sociala skyddsnätet är jag mer pessimistiskt lagd.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Ingen trodde heller att SD någonsin skulle bli ett riksdagspart ;I. Men kul att du är optimistisk och tror stenhårt på att Sverige kan tackla de ekonomiska bekymmer som har triggat igång de nynazistiska partierna i delar av EU. Med tanke på nedmonteringen av det sociala skyddsnätet är jag mer pessimistiskt lagd.

Nedmonteringen av det sociala skyddsnätet 8)

EDIT: jag glömde: #FAS3moderntslaveri

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nedmonteringen av det sociala skyddsnätet 8)

EDIT: jag glömde: #FAS3moderntslaveri

fortfarande purken över att dina påståenden om att du helt förstod näringslivet, svensk och internationell politik togs emot med en stor portion skeptism?
och ja, alliansens arbetspolitik har gjort fas3 till Sveriges största enskilda arbetsgivare. alliansen bedriver en bidragspolitik. var inte arg på mig för det

nåväl, förklara varför vi ser nynazistiska partier växa i EU.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

fortfarande purken över att dina påståenden om att du helt förstod näringslivet, svensk och internationell politik togs emot med en stor portion skeptism?

Nej, inte direkt. Jag har aldrig påstått att jag helt förstår näringslivet eller internationell politik. Även om jag förmodligen förstår näringslivet betydligt bättre än vad du gör.

Skrivet av astrob0y:

och ja, alliansens arbetspolitik har gjort fas3 till Sveriges största enskilda arbetsgivare.

Fas 3 är fortfarande inte en arbetsgivare, men det verkar du inte kunna förstå.

Skrivet av astrob0y:

alliansen bedriver en bidragspolitik. var inte arg på mig för det

Socialdemokrati är bidragspolitik, inget nytt under solen där.

Skrivet av astrob0y:

nåväl, förklara varför vi ser nynazistiska partier växa i EU.

Finns säkerligen flera anledningar beroende på vilket land det rör sig om. Nu pratade du specifikt om Sverige och jag vet inte om nynazisterna blir fler till antalet här, det rör sig om en väldigt liten grupp trots allt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

fortfarande purken över att dina påståenden om att du helt förstod näringslivet, svensk och internationell politik togs emot med en stor portion skeptism?
och ja, alliansens arbetspolitik har gjort fas3 till Sveriges största enskilda arbetsgivare. alliansen bedriver en bidragspolitik. var inte arg på mig för det

nåväl, förklara varför vi ser nynazistiska partier växa i EU.

Dom nynazistiska partierna är ytterst små i nästan alla länder i Europa. Någon enstaka procent, knappast något hot.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej, inte direkt. Jag har aldrig påstått att jag helt förstår näringslivet eller internationell politik. Även om jag förmodligen förstår näringslivet betydligt bättre än vad du gör.

Äsch då. Du kan ju inte backa ifrån ditt förra påstående. Var det inte något om nationalekonomi och så vidare

Citat:

Fas 3 är fortfarande inte en arbetsgivare, men det verkar du inte kunna förstå. .

Äh, FAS3 är största enskilda företag utifrån räknat anställda (kolla upp det via AMS). Stark jobbat Alliansens!
Edit: Det här är har jag missat: http://www.svt.se/nyheter/sverige/regeringen-satsar-pa-utskal...
Läskigt att de s a t s a r på FAS3

Citat:

Socialdemokrati är bidragspolitik, inget nytt under solen där.

Hur menar du nu? Socialdemokraterna har varit opposition de senaste två perioderna. Eller gör du en klassiker och skyller på sossarna så fort tandlösa Alliansens bidragspolitik tas upp.

Citat:

Finns säkerligen flera anledningar beroende på vilket land det rör sig om. Nu pratade du specifikt om Sverige och jag vet inte om nynazisterna blir fler till antalet här, det rör sig om en väldigt liten grupp trots allt.

Tsk tsk, backar på en gång. Förklara är du snäll.

Skrivet av shogun-r:

Dom nynazistiska partierna är ytterst små i nästan alla länder i Europa. Någon enstaka procent, knappast något hot.

God morgon Shogun-r.
Även om de är små så har de gått från att vara en person i en källare till att nu vara fem personer i en källare. En tråkig utveckling. Att de är ett hot här, det tror jag inte. Men att inte ta lärdom om tidigare skeenden är enbart dumt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shogun-r:

Dom nynazistiska partierna är ytterst små i nästan alla länder i Europa. Någon enstaka procent, knappast något hot.

De främlingsfientliga partierna är något större dock, vi har ju SD som troligen hamnar på runt 10%.

Kollar vi runt i Europa ser vi ju hur det växer, och vi har valresultat och undersökningar som visar detta, till skillnad från påhittet om islamiseringen.
Så ja, detta är problematiskt, speciellt om vi ser bakåt ett par år och försöker att lära av historien, något vi människor verkar väldigt dåliga på.

Kan ju som svensk skämmas lite för att vi har nazister som demonstrerar på våra gator, att deltagandet i kyrkovalet verkar öka, och att SDs mandat i kyrkan också har ökat. Sverige 2013! Vi tar ständigt steg bakåt.

På tal om främlingsfientlighet har SD återigen "råkat" ut för en enskild händelse som inte alls har med partiet att göra överhuvudtaget, även om det kommer från en riksdagsledamot:

”Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra”, skrev han (Stellan Bojerud, SD på Twitter på söndagen i en hälsning till nynazisternas partiledare, berättar tidningen Metro.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/riksdagsman-gillar-nazistpar...

Pressansvarig hos SD blir dock irriterad, och Stellan säger då:
"I en uppföljande tweet skriver Stellan Bojerud att han är ”är uttalad antinazist, men anser att demokratin bör ge åsiktsfrihet för alla”.

Kanske lär han sig nu att man inte pratar högt om vad man egentligen tycker? Alltid bekvämt att hänvisa till åsiktsfrihet när man samtidigt ger sitt stöd till nazismen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Äsch då. Du kan ju inte backa ifrån ditt förra påstående. Var det inte något om nationalekonomi och så vidare

Äh, FAS3 är största enskilda företag utifrån räknat anställda (kolla upp det via AMS). Stark jobbat Alliansens!
Edit: Det här är har jag missat: http://www.svt.se/nyheter/sverige/regeringen-satsar-pa-utskal...
Läskigt att de s a t s a r på FAS3

Hur menar du nu? Socialdemokraterna har varit opposition de senaste två perioderna. Eller gör du en klassiker och skyller på sossarna så fort tandlösa Alliansens bidragspolitik tas upp.

Tsk tsk, backar på en gång. Förklara är du snäll.

God morgon Shogun-r.
Även om de är små så har de gått från att vara en person i en källare till att nu vara fem personer i en källare. En tråkig utveckling. Att de är ett hot här, det tror jag inte. Men att inte ta lärdom om tidigare skeenden är enbart dumt.

De nazistiska partierna har inte ändrat medlemsantal i vart fall inte något vi kan mäta. ca 200 personer. De kanske däremot får lite bättre rekryteringsunderlag nu när det uppmärksammas så pass mycket i media och framförallt bland motdemonstranterna. Bättre reklam kan 200 personer inte få än att få uppmärksamhet av tio ggr fler. Sådana här grupperingar arbetar utifrån offerrollen samt motvalsbeteende. De älskar att få "drabbba" samman med motdemonstranter och visa hur synd det är om dem samt att de får tid och plats i media att få tala ut om vilka de är och varför. Vilsna barn och rasister söker sig genast till grupperingar som får plats i rampljuset. Räkna med att Svenskarnas parti får rikligt med nya rekryter när de visar att 200 personer kan få sådant här genomslag.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av astrob0y:

Ingen trodde heller att SD någonsin skulle bli ett riksdagspart ;I. Men kul att du är optimistisk och tror stenhårt på att Sverige kan tackla de ekonomiska bekymmer som har triggat igång de nynazistiska partierna i delar av EU. Med tanke på nedmonteringen av det sociala skyddsnätet är jag mer pessimistiskt lagd.

Ge mig länkar till siffror som visar att SVP eller andra nynazistiska partier i Sverige som vi diskuterar i detta fallet växer. Hade varit underbart om det dessutom kunde ställas i relation till det "nedmonteringen av det svenska sociala skyddsnätet".

Som en liten bonus ber jag dig även att försöka formulera dig trevligt, jag vet att du kan om du bara vill.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av anon4992:

De främlingsfientliga partierna är något större dock, vi har ju SD som troligen hamnar på runt 10%.

Kollar vi runt i Europa ser vi ju hur det växer, och vi har valresultat och undersökningar som visar detta, till skillnad från påhittet om islamiseringen.
Så ja, detta är problematiskt, speciellt om vi ser bakåt ett par år och försöker att lära av historien, något vi människor verkar väldigt dåliga på.

Kan ju som svensk skämmas lite för att vi har nazister som demonstrerar på våra gator, att deltagandet i kyrkovalet verkar öka, och att SDs mandat i kyrkan också har ökat. Sverige 2013! Vi tar ständigt steg bakåt.

På tal om främlingsfientlighet har SD återigen "råkat" ut för en enskild händelse som inte alls har med partiet att göra överhuvudtaget, även om det kommer från en riksdagsledamot:

”Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra”, skrev han (Stellan Bojerud, SD på Twitter på söndagen i en hälsning till nynazisternas partiledare, berättar tidningen Metro.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/riksdagsman-gillar-nazistpar...

Pressansvarig hos SD blir dock irriterad, och Stellan säger då:
"I en uppföljande tweet skriver Stellan Bojerud att han är ”är uttalad antinazist, men anser att demokratin bör ge åsiktsfrihet för alla”.

Kanske lär han sig nu att man inte pratar högt om vad man egentligen tycker? Alltid bekvämt att hänvisa till åsiktsfrihet när man samtidigt ger sitt stöd till nazismen.

jag förstår inte varför presssansvarig, Martin Kinnunen, uttalar sig på det sättet.

Får man inte tycka att en grej SvP har gjort är bra?

Röstar nog blankt i valet. SD har blivit precis som sjuklövern.. Finns fan ingen stolthet kvar i detta landet. Diktatur är det folk vill ha verkar det som.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Äsch då. Du kan ju inte backa ifrån ditt förra påstående. Var det inte något om nationalekonomi och så vidare

Jag backar inte från det. Jag påstår mig inte helt förstå något.

Skrivet av astrob0y:

Äh, FAS3 är största enskilda företag utifrån räknat anställda (kolla upp det via AMS). Stark jobbat Alliansens!

Fas 3 är inte ett företag.

Skrivet av astrob0y:

Hur menar du nu? Socialdemokraterna har varit opposition de senaste två perioderna. Eller gör du en klassiker och skyller på sossarna så fort tandlösa Alliansens bidragspolitik tas upp.

Alliansen för en socialdemokratisk politik.

Skrivet av astrob0y:

Tsk tsk, backar på en gång. Förklara är du snäll.

Du kom med påståendet att nynazisterna i Sverige blir fler, inte jag. Upp till dig att backa upp det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

En snabb verklighetskoll, SD är ett tramsparti Linus Bylund är en tramspotta och Valiumballongs argument är som något med tåget.

Skrivet av Valiumballong:

Socialdemokrati är bidragspolitik, inget nytt under solen där.

Och:

Skrivet av Valiumballong:

Alliansen för en socialdemokratisk politik.

Valiumballong är en höjdare på att drabba sig själv, det är något av hans främst ess i rockärmen och även här gör han samma sak. Vi tar och tittar på vad han sagt om sin egen förmåga att förstå näringslivet:

Skrivet av Valiumballong:

Även om jag förmodligen förstår näringslivet betydligt bättre än vad du gör.

Jag vill hävda att Astrob0y omöjligen kan vara såpass bombad att han understiger Valiumballongs förståelse, jag säger inte att valiumballong är dum, jag säger att Astrob0y inte är dummare. Uppfattat?

Nåväl tittar vi på tesen att socialdemokrati är bidragspolitik så står det rätt klart att Valiumballong använder ett tidsspann om knappa 12-år av nedskärningar för att driva den tesen, vi som kan vår nutidshistoria vet och känner till att ursprunget till den SK bidragspolitiken var en börskrasch som inträffade (Kolla på google.) Effekterna av börskraschen var bland annat industridöd vilket ökade det totala antalet i arbetsmarknadsåtgärder. Sveriges kreditvärdighet åker i botten, östeuropa öppnar upp och nog fan ja där kom Kina också.

Valiumballong är konservativ av gammalt snitt, han hatar barn och kvinnor, vill helst att de ska svälta ihjäl i kolgruvorna alternativt kolarmilorna. Valiumballong önskar en värld där gravida blandar blymönja.

Hur kan vi dra de slutsatserna? Jo det är förbannat enkelt: Sverige tappade sin industriella kapacitet till länder som erbjöd produktion till lägre kostnader, den enda "arbetslinjen" i det läget är att lägga sig under lönerna i östeuropa och Kina (Glömde visst att påpeka att Valiumballong förordar ökat statligt inflytande på arbetsmarknaden.) Varpå den enda produktion som blir lönsam är sådan där kostnadstonvikten ligger på lönerna och där effektiviserings ökningar baserade på investeringar i maskiner är låga.

Men visst kan vi säga att moderaterna sysslar med bidragspolitik, bidrag till näringslivet genom ökade transfereringskostnader, det är inget nytt under solen och har diskuterats länge. NPM är vår tids mygel, avlatsbrev och kickbacks i ett.

Således ska vi försöka definiera de senaste 20 åren kontrafaktiskt utifrån ord såsom bidragspolitik och Valiumballong så lyder det som följer:

Socialdemokraterna bidrag till människor 1993-2013
Alliansen bidrag till företag 1993-2012
Valiumballong - Missfall och misär 1993-2013.

Så vad gick ovanståend experiment ut på? Givetvis att förnedra Valiumballong, fanns det någon ytterligare nytta med det? Ja givetvis:
Det finns en tämligen olustig ide om att partifärgen reflekteras av kunskapsmängden vad det gäller olika sektorer, gott nog får Valiumballong tro så, men det är bra om alla som läser det han skriver blir medvetna om att det som ska finnas i hans resonemang sällan om ens nånsin faktiskt har tagits med.

När det då kommer till dagens politik är en uppfattning som Valiumballongs tämligen vanlig, då menar jag inte att socialdemokrati är bidragspolitik, de flesta som har läst sin politiska historia och kan sin politik vet att så inte är fallet. Det som är vanligt är att utnyttja bristen på verklighet i sina egna resonemang till kontrafaktiskt spekulerande, Kontrafaktiskt spekulerande är dumt. Kontrafaktiskt spekulerande blir ännu dummare om man påstår sig veta något som man omöjligen kan veta om för ett resonemang som går på tvärs med de grundläggande kunskaper som krävs för att man ska kunna säga att man kan något. omständligt omskrivet, i kort form: Dumt.

Skrivet av Sentenced:

De nazistiska partierna har inte ändrat medlemsantal i vart fall inte något vi kan mäta. ca 200 personer. De kanske däremot får lite bättre rekryteringsunderlag nu när det uppmärksammas så pass mycket i media och framförallt bland motdemonstranterna. Bättre reklam kan 200 personer inte få än att få uppmärksamhet av tio ggr fler. Sådana här grupperingar arbetar utifrån offerrollen samt motvalsbeteende. De älskar att få "drabbba" samman med motdemonstranter och visa hur synd det är om dem samt att de får tid och plats i media att få tala ut om vilka de är och varför. Vilsna barn och rasister söker sig genast till grupperingar som får plats i rampljuset. Räkna med att Svenskarnas parti får rikligt med nya rekryter när de visar att 200 personer kan få sådant här genomslag.

Exponering är inte samma sak som genomslag. Visst kan Nazisternas medlemsantal öka, men det är då av okritiska individer som inte tillför någon form av kunskapskapital: En ytterligare fördumning av partiet och således en negativ utveckling.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

jag förstår inte varför presssansvarig, Martin Kinnunen, uttalar sig på det sättet.

Får man inte tycka att en grej SvP har gjort är bra?

Röstar nog blankt i valet. SD har blivit precis som sjuklövern.. Finns fan ingen stolthet kvar i detta landet. Diktatur är det folk vill ha verkar det som.

Känns ju som att SD här tog ett litet steg mot att bli mer och mer "politiskt korrekta", vilket jag för personlig del tycker är väldigt ironiskt (och roligt).

Hänger dock inte med alls på vad du menar med att folket vill ha en diktatur? Vilken stolthet är det du saknar?
Räknar vi bort SD och SvP så finns det massor med människor kvar som känner stolthet över sitt land, för jag antar att dessa partier har sitt egna sätt att känna stolthet, och då måste alla vi andra känna på exakt samma sätt, annars är man sverigefientlig?

Alla behöver inte skrika "Sverige", vifta med flaggan eller ogilla invandrare för att kalla sig svensk. Lite synd att dessa tramspartier försöker få någon ensamrätt på vad som är svenskt. De andra partierna är också för vårt rike såklart, även om det inte behövs sägas i varenda debatt. Blir konstigt om en minoritet ska få säga vad som är svenskt och inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Jag backar inte från det. Jag påstår mig inte helt förstå något.

App app, du vill inte att vi ska rota fram din hybristext när du skrev om utbildning och förståelse av svenskt näringsliv/politik och internationella relationer?

Citat:

Fas 3 är inte ett företag.

Vi är medveten om det. Ändå så är FAS3 Sveriges största enskilda arbetsgivare. Tack Alliansen.

Citat:

Alliansen för en socialdemokratisk politik.

Såklart de gör det

Citat:

Du kom med påståendet att nynazisterna i Sverige blir fler, inte jag. Upp till dig att backa upp det.

Fler maktdemonstrationer och fler kommunpolitiker. Hur kommer det sig? Och varför har vi nu nordens största nazistiska parti?
Och, jag påstod inte att de blir fler. Jag misstänker att vi i framtiden kommer se mer nynazister. Dock kan jag inget om framtiden utan gissar enbart.

Skrivet av Huzzbutt:

walloftext

Så snäll du är rymdkejsaren som orkar bedriva kostnadsfri undervisning Synd att Valiumballong är så otacksam :/

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

De nazistiska partierna har inte ändrat medlemsantal i vart fall inte något vi kan mäta. ca 200 personer. De kanske däremot får lite bättre rekryteringsunderlag nu när det uppmärksammas så pass mycket i media och framförallt bland motdemonstranterna. Bättre reklam kan 200 personer inte få än att få uppmärksamhet av tio ggr fler. Sådana här grupperingar arbetar utifrån offerrollen samt motvalsbeteende. De älskar att få "drabbba" samman med motdemonstranter och visa hur synd det är om dem samt att de får tid och plats i media att få tala ut om vilka de är och varför. Vilsna barn och rasister söker sig genast till grupperingar som får plats i rampljuset. Räkna med att Svenskarnas parti får rikligt med nya rekryter när de visar att 200 personer kan få sådant här genomslag.

Tyvärr är det en ökning och inte en form av politisk kannibalism där SvP äter upp NP. SvP har vuxit till sig som ett lite mer hårdfört alternativ till SD samtidigt som ND ligger kvar och skvalpar på sina 200 röster.
Att de får bättre rekryteringsunderlag i och med demonstrationen tror jag absolut på, SvP hämtar mycket inspiration från den tyska/italienska nynazistiska rörelsen.
Samtidigt så tror jag även att de skulle fixa samma sorts "vinnande" vinkling utan motdemonstranterna - dvs pk-media sänder ett reportage om att nynazisterna får demonstrera ostört och bam! så har SvP allmänhetensintresse/stöd/whatever. Att förespråka passivitet när nynazister demonterar är inte gott, att fjanta sig med vattenballonger är heller inte gott men betydligt bättre än passiviteten som förespråkas i den här tråden. O

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

App app, du vill inte att vi ska rota fram din hybristext när du skrev om utbildning och förståelse av svenskt näringsliv/politik och internationella relationer?

Nej jag har en utbildningsbakgrund, men jag påstår mig inte att helt förstå allt (vilket var ditt påstående).

Skrivet av astrob0y:

Vi är medveten om det. Ändå så är FAS3 Sveriges största enskilda arbetsgivare. Tack Alliansen.

Fortfarande inte en arbetsgivare. Helt otroligt hur svårt du har att fatta detta.

Skrivet av astrob0y:

Såklart de gör det

Fler maktdemonstrationer och fler kommunpolitiker. Hur kommer det sig? Och varför har vi nu nordens största nazistiska parti?
Och, jag påstod inte att de blir fler. Jag misstänker att vi i framtiden kommer se mer nynazister. Dock kan jag inget om framtiden utan gissar enbart.

Att fler engagerar sig i politiken innebär inte att de inte varit nynazister tidigare. Om SvP fått medlemmar som tidigare varit Sverigedemokrater så har de inte blivit fler till antalet. Nazistmarscher har vi haft så länge jag kan minnas.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nej jag har en utbildningsbakgrund, men jag påstår mig inte att helt förstå allt (vilket var ditt påstående).

Men det var ju det du skrev tidigare. Du förstod Sveriges politik och näringsliv. Jag förstod inte det. Du hänvisade till din utbildning.

Citat:

Fortfarande inte en arbetsgivare. Helt otroligt hur svårt du har att fatta detta.

Jag utgår från AMS, struntar faktiskt i vad du skriver FAS 3 är den enskilda aktören som genererar flest anställda på den svenska arbetsmarknaden. Och det görs med bidrag från Alliansen. Alliansen använder sig av en sossebidragspolitik. Och det suger, men ändå så ska det satsas ytterligare skattepengar på det nonsensprojektet. Bra där Alliansen.

Citat:

Att fler engagerar sig i politiken innebär inte att de inte varit nynazister tidigare. Om SvP fått medlemmar som tidigare varit Sverigedemokrater så har de inte blivit fler till antalet. Nazistmarscher har vi haft så länge jag kan minnas.

Om hen röstar på ett nynazistiskt parti, är inte hen en nynazist då? Eller går det att ge ett parti en röst bara för att hen är lack på etablissemanget och sedan skriva YOLO på sin blogg.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men det var ju det du skrev tidigare. Du förstod Sveriges politik och näringsliv. Jag förstod inte det. Du hänvisade till din utbildning.

Helt rätt, du förstår inte svenskt näringsliv. Jag förstår det, men jag påstår mig inte vara expert på ämnet eller förstå allt.

Skrivet av astrob0y:

Jag utgår från AMS, struntar faktiskt i vad du skriver FAS 3 är den enskilda aktören som genererar flest anställda på den svenska arbetsmarknaden. Och det görs med bidrag från Alliansen. Alliansen använder sig av en sossebidragspolitik. Och det suger, men ändå så ska det satsas ytterligare skattepengar på det nonsensprojektet. Bra där Alliansen.

Nu börjar du ju närma dig en någorlunda korrekt beskrivning. Vad du har kvar att förstå är att FAS 3 inte är en aktör, ett företag eller en arbetsgivare.

Skrivet av astrob0y:

Om hen röstar på ett nynazistiskt parti, är inte hen en nynazist då? Eller går det att ge ett parti en röst bara för att hen är lack på etablissemanget och sedan skriva YOLO på sin blogg.

Jo, absolut, men min poäng var att du kan ha varit nynazist innan du röstade på ett nynazistiskt parti.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Tyvärr är det en ökning och inte en form av politisk kannibalism där SvP äter upp NP. SvP har vuxit till sig som ett lite mer hårdfört alternativ till SD samtidigt som ND ligger kvar och skvalpar på sina 200 röster.
Att de får bättre rekryteringsunderlag i och med demonstrationen tror jag absolut på, SvP hämtar mycket inspiration från den tyska/italienska nynazistiska rörelsen.
Samtidigt så tror jag även att de skulle fixa samma sorts "vinnande" vinkling utan motdemonstranterna - dvs pk-media sänder ett reportage om att nynazisterna får demonstrera ostört och bam! så har SvP allmänhetensintresse/stöd/whatever. Att förespråka passivitet när nynazister demonterar är inte gott, att fjanta sig med vattenballonger är heller inte gott men betydligt bättre än passiviteten som förespråkas i den här tråden. O

Vet inte om du menar även mig när du säger förespråka passivitet men iallafall
Personligen menar jag endast att det är en mycket farligt för demokratin att helt plötsligt bestämma att jo men vissa åsikter får motdemonstranter ge sig på med vattenballonger eller värre.
Det är en principfråga att i en demokrati ska vilka idioter som helst få demonstrera utan att utsättas för den typen av påhopp, det betyder dock inte att man ska vara passiv eller inte motdemonstrera utan endast att de borde göras på rätt sätt.

Och även om du kanske tror att de skulle lyckas bli offren iallafall, tja varför göra det enkelt för dem?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Tyvärr är det en ökning och inte en form av politisk kannibalism där SvP äter upp NP. SvP har vuxit till sig som ett lite mer hårdfört alternativ till SD samtidigt som ND ligger kvar och skvalpar på sina 200 röster.
Att de får bättre rekryteringsunderlag i och med demonstrationen tror jag absolut på, SvP hämtar mycket inspiration från den tyska/italienska nynazistiska rörelsen.
Samtidigt så tror jag även att de skulle fixa samma sorts "vinnande" vinkling utan motdemonstranterna - dvs pk-media sänder ett reportage om att nynazisterna får demonstrera ostört och bam! så har SvP allmänhetensintresse/stöd/whatever. Att förespråka passivitet när nynazister demonterar är inte gott, att fjanta sig med vattenballonger är heller inte gott men betydligt bättre än passiviteten som förespråkas i den här tråden. O

Hur menar du "vuxit"? Nazisterna lockar till sig exakt lika många till sina demonstrationer som tidigare. När har inte deras demonstrationer lockat till sig ca 200 personer? Det är endast de ggr de blivit "motdemonstrationer" och bråk som det överhuvudtaget lyfts fram. Media har ju ofta fullkomligt skitit i deras demonstrationer med följden att de inte fått något slags PR alls utan fått gråta i sin lilla grupp för inbördes beundran.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"