Permalänk
Medlem

Ny HTPC

Hej, hade tänkt bygga ihop en ny HTPC och tänkte höra om ni tror att detta kommer fungera

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3875813/fetast

Tanken var ju då att köra på det integrerade grafikkortet, kommer det att fungera? Kravet är ju bara att den ska klara 1080p filmer och lite slösurfande och sen undrade jag om 300W kommer räcka för detta?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

ja 300 W kommer funka om du kör det integrerade grafikkortet..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem

Men duger hd graphics till att köra 1080p film med?

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dIZT_90:

Men duger hd graphics till att köra 1080p film med?

Inga problem alls. Däremot tycker jag att processorn du har valt är rejält overkill om du endast ska ha den för HTPC-bruk.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dIZT_90:

Hej, hade tänkt bygga ihop en ny HTPC och tänkte höra om ni tror att detta kommer fungera

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3875813/fetast

Tanken var ju då att köra på det integrerade grafikkortet, kommer det att fungera? Kravet är ju bara att den ska klara 1080p filmer och lite slösurfande och sen undrade jag om 300W kommer räcka för detta?

Om du ska köra på den integrerade grafiken, varför inte köra på en AMD A10-6700 så du får en klart bättre GPU?

Sen kan det nog vara en bra idé att köra ett passivt nätagg, så du slipper allt oljud.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

så i5 4570S 2.9GHz kanske är ett bättre val då om man vill köra intel? Och nätagget i den där lådan, väsnas det speciellt mycket eller som ett normalt nätagg bara? Målet är väl att komma undan så billigt som möjligt så det var därför jag valt den lådan

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

En dual i3 hade fixat biffen galant sen om den har integreat i sig vet jag inte men vad jag hört så är väll amd apu cpuer väldigt bra för dina mål tror dem är strömsnåla med.-

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dIZT_90:

så i5 4570S 2.9GHz kanske är ett bättre val då om man vill köra intel? Och nätagget i den där lådan, väsnas det speciellt mycket eller som ett normalt nätagg bara? Målet är väl att komma undan så billigt som möjligt så det var därför jag valt den lådan

Någon speciell anledning till att det måste vara Intel?

Den lådan är väldigt stor om man bara ska ha en HTPC utan grafikkort, Antec har siitt "ISK"-chassie som är mindre, http://www.inet.se/produkt/6900288/antec-isk300-150-150w-svar...

Ska du köra Intel kanske en i3'a räcker till och med, så får du ner priset.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Alltså i det här segmentet av processorer anser jag att en AMD richland passar bättre för ändamålet.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3879971/2013-09-13
Bara ett förslag. Processordelen i Intels CPU:er är snabbare men GPU delen i AMD:s CPU:er utklassar Intels alternativ.
Jag skulle kört på AMD.

Glömde nätagg
Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Om du ska köra på den integrerade grafiken, varför inte köra på en AMD A10-6700 så du får en klart bättre GPU?

Sen kan det nog vara en bra idé att köra ett passivt nätagg, så du slipper allt oljud.

Ja där kom AMD stollen igen.. som sen rekommenderar ett passivt system... Intel fixar ju allt detta utan problem. Varför söka upp ett företag på fallrepet som är åratals efter??

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Ja där kom AMD stollen igen.. som sen rekommenderar ett passivt system... Intel fixar ju allt detta utan problem. Varför söka upp ett företag på fallrepet som är åratals efter??

Ja där kom Intel stollen igen..

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon76929:

Ja där kom AMD stollen igen.. som sen rekommenderar ett passivt system... Intel fixar ju allt detta utan problem. Varför söka upp ett företag på fallrepet som är åratals efter??

Varför rekommendera ett system som är bevisat sämre?

Och vad är det för fel på passiva system?

Du verkar alltid komma med konstiga förslag utan något som helst som backar upp det du säger. Ge ett förslag på system som i detta fallet är bättre än en variant från AMD, är du snäll.

EDIT: Och snälla, sluta upp med särskrivningen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Även jag har hört att AMD har en bättre grafikdel än Intel, men jag är lite av en Intel fanboy eftersom jag haft problem både med äldre AMD processorer och drivar problem med AMD grafikkort. Frågan är enkel, kommer den processor jag sagt fungera bra att köra 1080p filmer med? För/nackdelar förutom rå prestanda, skiter i om AMD går att spela BF3 med högre upplösing i en kvart och sen havererar, vill ha ett stabilt system som man kan låta stå och knacka i flera år utan några problem och funkar för filmuppspelning

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dIZT_90:

Även jag har hört att AMD har en bättre grafikdel än Intel, men jag är lite av en Intel fanboy eftersom jag haft problem både med äldre AMD processorer och drivar problem med AMD grafikkort. Frågan är enkel, kommer den processor jag sagt fungera bra att köra 1080p filmer med? För/nackdelar förutom rå prestanda, skiter i om AMD går att spela BF3 med högre upplösing i en kvart och sen havererar, vill ha ett stabilt system som man kan låta stå och knacka i flera år utan några problem och funkar för filmuppspelning

Ja, det systemet funkar, men...

En processor från AMD är precis lika stabil som en processor från Intel och ska du köra BF3 kan jag lova dig att Intel-systemet kraschar innan AMD-systemet gör det.

Att rata ett helt företag för att man haft problem med en produkt när det företaget ger en mest för pengarna, speciellt när man ville hålla det så billigt som möjligt, känns väldigt skumt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det systemet funkar, men...

En processor från AMD är precis lika stabil som en processor från Intel och ska du köra BF3 kan jag lova dig att Intel-systemet kraschar innan AMD-systemet gör det.

Att rata ett helt företag för att man haft problem med en produkt när det företaget ger en mest för pengarna, speciellt när man ville hålla det så billigt som möjligt, känns väldigt skumt.

Du kör själv med Intel? Sooo

Visa signatur

Volvo!!!

Permalänk
Medlem

Jag har provat att ge AMD en chans ett flertal gånger och har blivit bränd varenda gång. Antingen av själva hårdvaran eller deras jävla skit drivare. Sen att det är mest för pengarna kan man ju alltid diskutera, dom har ju oftast varit det billigare alternativet, men på senare dagar så har dom ju halkat efter rätt ordentligt på processor fronten, dock inte på gpu delen

Visa signatur

dIZT_90

Permalänk
Medlem

Hitta en motsvarighet till denna så kommer du bli nöjd! http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/127716-asus_e35m1-i_d...

Haft den snurrandes sen den kom i början av 2011 och den fungerar fortfarande fin fint. Klarar dessutom 3D filmer i 1080p om man klockar den lite. Sedan att hela plattformen inklusive HDDs drar mindre än en glödlampa är ganska trevligt.

En nyare version
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/173721-asus_e2km1i-de...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dIZT_90:

Jag har provat att ge AMD en chans ett flertal gånger och har blivit bränd varenda gång. Antingen av själva hårdvaran eller deras jävla skit drivare. Sen att det är mest för pengarna kan man ju alltid diskutera, dom har ju oftast varit det billigare alternativet, men på senare dagar så har dom ju halkat efter rätt ordentligt på processor fronten, dock inte på gpu delen

Håller med de andra att AMD är bäst för HTPC just pga den inbyggda grafiken. Har själv kört med min nu i ca 1½ år och har aldrig haft några problem och skulle inte byta ut den mot ett intel system. Lycka till med bygget.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 || Hyper 212 Black Edition || ASUS PRIME B450M-A || Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (2x16GB) 3200MHz || SAPPHIRE Pulse RX5700 XT || Crucial P3 Plus 1TB M.2 PCIe Gen4 NVMe || Kingston A400 960GB || Seasonic Focus GX 650W || Phanteks Eclipse P300A ||

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av i7 2600k:

Du kör själv med Intel? Sooo

Ja?

Jag har aldrig sagt att Intel skulle vara sämre på alla sätt, men jag kör inte heller en HTPC och har därför ingen som helst nytta av någon integrerad grafik.

Till en speldator skulle jag aldrig rekommendera en AMD i dagsläget och till en HTPC skulle jag aldrig rekommendera en Intel i dagsläget. Jag kör på det som ger mest för pengarna, svårare är det inte. Att vara en fanboy förlorar man bara själv på.

Skrivet av dIZT_90:

Jag har provat att ge AMD en chans ett flertal gånger och har blivit bränd varenda gång. Antingen av själva hårdvaran eller deras jävla skit drivare. Sen att det är mest för pengarna kan man ju alltid diskutera, dom har ju oftast varit det billigare alternativet, men på senare dagar så har dom ju halkat efter rätt ordentligt på processor fronten, dock inte på gpu delen

Tja, har det hänt flera gånger kanske man bör fundera på om det verkligen var hårdvarans fel, eller ens drivrutinernas fel, att det gått snett...

Kör på det du vill, men du skapade en tråd och bad om hjälp och då brukar man få förslag på vad som kan göras bättre.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Med de pengar du visar upp i din första postning i denna tråden så är Intel Nuc förmodligen bästa alternativet både sett till prestanda och grafik. Ge dig till tåls någon vecka så kommer Haswell med i5 och HD5000 grafik å då är ju AMD rejält varvade igen.
Satsa dina pengar på ett system som kanske håller 3-4 år framåt istället för ett AMD-system som redan är passé.

Skrivet av DunderKlumpen:

Varför rekommendera ett system som är bevisat sämre?

Och vad är det för fel på passiva system?

Du verkar alltid komma med konstiga förslag utan något som helst som backar upp det du säger. Ge ett förslag på system som i detta fallet är bättre än en variant från AMD, är du snäll.

EDIT: Och snälla, sluta upp med särskrivningen.

Jag hade väl inte kommenderat något system när du angrep mig?
Jag har dessutom aldrig sagt något negativt om passiva system.
Vilken NUC som helst är ju bättre och eftersom de finns helt passiva slår de ju ut allt i denna storlek.
Kom gärna med något passivt i samma prestandaklass och denna storlek...

sammanförde två inlägg
Permalänk
Skrivet av dIZT_90:

Men duger hd graphics till att köra 1080p film med?

Skulle nog faktiskt rekommendera dig en AMD A processor. Där får du dubbelt så bra grafik som i en Haswell processor och ett bättre pris. Däremot är själva processorn lite klenare men du kommer ändå inte använda fulla kapaciteten i en HTPC.

http://www.inet.se/produkt/5308724/amd-a10-6800k-4-1-ghz-fm2 eller http://www.inet.se/produkt/5308721/amd-a8-6500-3-5-ghz-fm2 eller http://www.inet.se/produkt/5308720/amd-a6-6400k-3-9-ghz-fm2

Sweclockers test på A10 - http://www.sweclockers.com/recension/17044-amd-a10-6800k-och-...

EDIT: Det där med att AMD:s processorer är mindre stabila än Intels är inte sant. Man kan inte haka upp sig på en processor som inte fungerade bra för 10 år och sedan och tro att en processor av samma tillverkare idag är lika kass. Det finns något som kallas utveckling.

Och nej, jag är inte någon fanboy.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Avstängd

Hade kört på A10. Mer for pengarna ( i mina ögon) Har både en intel och en AMD baserad dator. I ga problem alls med ngn av dom. Fel på hårdvaran eller driver har håg aldrig varit med om . intel riggen kör jag för spel AMD för film o musik och lite konprimerings program. Allt funkar super. fel på grejerna eller användaren?

Permalänk
Inaktiv

Publicerar DunderKlimpens länk över vraför AMD ar bättre än Intel som HTPC. Mest imponerar 65 W-modellen A10-6700, vilken med sänkta spänningar erbjuder ordentligt med grafikprestanda per watt. Faktum är att modellen under belastning av grafikdelen är ungefär lika törstig som toppmodellerna av fjolårets Ivy Bridge och årets Haswell – trots att FPS-värdena bitvis är dubbelt så höga.Plattformen FM2 är också fortsatt stark i klassen med gott om SATA 6,0 Gbps-portar och funktioner som virtualisering, stöd för multipelklockning med K-modellerna samt hårdvaruaccelererad AES-kryptering. Funktionen Dual Graphics låter dessutom processorns integrerade grafik samarbeta med ett separat grafikkort – något som dock fungerar bäst i teorin. I praktiken känns funktionen tveksam, och knappast som något att rekommendera.
Även när det kommer till processorprestanda handlar det om en mer blandad upplevelse. AMD A10-6800K och A10-6700 presterar generellt bättre än konkurrenten Core i3-3220 å länge flera trådar står i fokus, men tappar mark i sämre trådade applikationer. Intels alternativ drar också det längsta strået i nästan alla speltitlar med separat grafikkort, åter igen tester där oftast färre trådar används.

Permalänk
Medlem

Sitter en Intel Core i3 3220 3,3Ghz i min HTPC som tuffar på bra både i spel (dota2 på låga inställningar) och vid 1080p stream till TV, via den integrerade grafiken då.

Men som andra skrivit så är även AMD's alternativ väldigt bra till ditt ändamål så kör på det du känner för

Permalänk

Fanboyism är aldrig bra, Det får folk att göra dåliga beslut. Det är bättre att titta på fakta och välja det bästa för priset oavsett om det gäller intel/AMD eller Nvidia, Intel processorer "håller" inte bättre än Amd och om du tror att Intel HD Graphics drivrutinerna är bättre än Radeons drivrutiner så har du fel.

Valet är ditt, Du kanske prioriterar/Behöver mer cpu prestanda men basera inte ditt val på att du haft en dålig erfarenhet med Amd förut.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag kan ärligt talat inte svara på om du bara trollar och försöker lura TS eller om du själv faktiskt tror på det du säger...

Skrivet av anon76929:

Med de pengar du visar upp i din första postning i denna tråden så är Intel Nuc förmodligen bästa alternativet både sett till prestanda och grafik. Ge dig till tåls någon vecka så kommer Haswell med i5 och HD5000 grafik å då är ju AMD rejält varvade igen.
Satsa dina pengar på ett system som kanske håller 3-4 år framåt istället för ett AMD-system som redan är passé.

Du säger att AMD är varvade, medan verkligheten säger att Haswell är överkörd av AMD's processorer som är över ett halvår gamla. Så där har du fel.

Skrivet av anon76929:

Jag hade väl inte kommenderat något system när du angrep mig?

Jag rekommenderade ett AMD-system, du motsatte dig, alltså hade din rekommendation varit ett Intel-system och det är bevisat sämre.

Skrivet av anon76929:

Jag har dessutom aldrig sagt något negativt om passiva system.

Du skrev "som sen rekommenderar ett passivt system..." vilket tolkas som att det skulle vara något negativt med passiva system. Det är passiva system man vill åt i en HTPC.

Skrivet av anon76929:

Vilken NUC som helst är ju bättre och eftersom de finns helt passiva slår de ju ut allt i denna storlek.
Kom gärna med något passivt i samma prestandaklass och denna storlek...

Okej, då får du gärna länka vilken NUC som har en processor starkare grafikdel än i7-4770K och i5-4670K.
Vad du menar med att de finns helt passiva vet jag inte, jag har aldrig sett en CPU med inbyggd fläkt... En A10-6700 kyler man passivt utan problem, så där har du något som slår NUC'en utan problem.

Skrivet av anon76929:

Publicerar DunderKlimpens länk över vraför AMD ar bättre än Intel som HTPC. Mest imponerar 65 W-modellen A10-6700, vilken med sänkta spänningar erbjuder ordentligt med grafikprestanda per watt. Faktum är att modellen under belastning av grafikdelen är ungefär lika törstig som toppmodellerna av fjolårets Ivy Bridge och årets Haswell – trots att FPS-värdena bitvis är dubbelt så höga.Plattformen FM2 är också fortsatt stark i klassen med gott om SATA 6,0 Gbps-portar och funktioner som virtualisering, stöd för multipelklockning med K-modellerna samt hårdvaruaccelererad AES-kryptering. Funktionen Dual Graphics låter dessutom processorns integrerade grafik samarbeta med ett separat grafikkort – något som dock fungerar bäst i teorin. I praktiken känns funktionen tveksam, och knappast som något att rekommendera.
Även när det kommer till processorprestanda handlar det om en mer blandad upplevelse. AMD A10-6800K och A10-6700 presterar generellt bättre än konkurrenten Core i3-3220 å länge flera trådar står i fokus, men tappar mark i sämre trådade applikationer. Intels alternativ drar också det längsta strået i nästan alla speltitlar med separat grafikkort, åter igen tester där oftast färre trådar används.

Läser du ens vad du skriver?

De stycken du tog ut har inget med den här tråden att göra eftersom TS inte ville ha separat grafikkort, och det lär du inte ha i en NUC heller. Det står däremot att 6700 presterar generellt bättre än i3-3220.
Det står även att 6700, trots att den inte drar mer ström än IB och Haswell bitvis lyckas få ut dubbelt så många FPS.

Så, förklara gärna vad som är så bra med Intels processorer för en HTPC och skaffa dig gärna lite riktig kunskap och fakta innan du gör det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

Inga problem att visa att du har fel.
Du valde ju ut en processor som inte finns att få till Intel Nuc. i5 varianten med Haswell processor har HD 5000 grafik och presterar runt 80% bättre än HD 4600 när det gäller grafik. Se gärna genomgången som gjordes på AnandTech Där visar man ju även skillnaden i prestanda mot tex A10-5800K som Intel HD 5000 grafiken spöar rätt av. Detta med en 15watts processor... dvs 50 watt lägre värmeeffekt är ditt förslag. Lätt att kyla helt passivt för att få en helt ljudlös liten HTPC.

Så då var det fixat!

Permalänk
Medlem

Byggde nyss en mITX-låda med A10-6700 som stomme. Kör den med ett 250 Watt nätagg och för de pengarna har jag verkligen fått en raketmaskin som inte bara duger som HTPC utan även att köra spel med - om än inte de tyngsta grafikinställningarna i de allra mest krävande moderna titlarna.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon76929:

Inga problem att visa att du har fel.
Du valde ju ut en processor som inte finns att få till Intel Nuc. i5 varianten med Haswell processor har HD 5000 grafik och presterar runt 80% bättre än HD 4600 när det gäller grafik. Se gärna genomgången som gjordes på AnandTech Där visar man ju även skillnaden i prestanda mot tex A10-5800K som Intel HD 5000 grafiken spöar rätt av. Detta med en 15watts processor... dvs 50 watt lägre värmeeffekt är ditt förslag. Lätt att kyla helt passivt för att få en helt ljudlös liten HTPC.

Så då var det fixat!

Visa då vilken NUC (som man kan köpa i butik idag) som har mer GPU-prestanda än A10-processorerna.

EDIT: Lite lustigt hur du även struntar i att kommentera allt man påpekar att du har fel kring.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Inga problem att visa att du har fel.
Du valde ju ut en processor som inte finns att få till Intel Nuc. i5 varianten med Haswell processor har HD 5000 grafik och presterar runt 80% bättre än HD 4600 när det gäller grafik. Se gärna genomgången som gjordes på AnandTech Där visar man ju även skillnaden i prestanda mot tex A10-5800K som Intel HD 5000 grafiken spöar rätt av. Detta med en 15watts processor... dvs 50 watt lägre värmeeffekt är ditt förslag. Lätt att kyla helt passivt för att få en helt ljudlös liten HTPC.

Så då var det fixat!

Men du är ju helt ute och cyklar... Du pratar alltså om i7-4950HQ? En processor som har ett rekommenderat pris från Intel på 657$? Och jämför den med en AMD för 1190 kr? Om du pratar om i7-4850HQ så har den fortf ett rekommenderat pris på 468$.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌