Apple håller presskonferens klockan 19:00

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Ska bli spännande att se vad Apple uppfinner den här gången.
Kanske 1080p skärmar på mobiler.

More like 1846x1023-appleish typ. Kanske dom kommer på att det är 2013 att köra 4:3 igen ? Nya ipad verkar vara up to date på den aspekten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Förstår inte alls hur du menar. Hur tar det död på argumentet? .

"Vad då då? Apple har ju också plastlurar!"

Argumentets grundståndpunkt var att "apple gör inte plastskräp", men nu gör de ju det, även om de fortfarande har metall/glaslurar. Plast är plast är plast. Eller menar man att apple tillhandahåller någon slags "premiumplast"?

Jag har inte testat S3 och S4, så jag vet inte om de knakar. Min Ace 2 gör det inte i alla fall, och det är definitivt ingen "high end" lur.

Men jag tycker det är synd att Samsung envisas med plast även för deras topplurar. Det är ett evigt tjat om det i varenda recension så det vore skönt om de kunde börja göra i metall istället. Några hundralappar hit eller dit är inget att bråka om i de prisklasserna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"Vad då då? Apple har ju också plastlurar!"

Argumentets grundståndpunkt var att "apple gör inte plastskräp", men nu gör de ju det, även om de fortfarande har metall/glaslurar. Plast är plast är plast. Eller menar man att apple tillhandahåller någon slags "premiumplast"?

Jag har inte testat S3 och S4, så jag vet inte om de knakar. Min Ace 2 gör det inte i alla fall, och det är definitivt ingen "high end" lur.

Men jag tycker det är synd att Samsung envisas med plast även för deras topplurar. Det är ett evigt tjat om det i varenda recension så det vore skönt om de kunde börja göra i metall istället. Några hundralappar hit eller dit är inget att bråka om i de prisklasserna.

Ledsen, förstår fortfarande inte vad det är för argument du pratar om. För det första, det är inte första gången Apple gör en iPhone i plast.

För det andra så måste väl argument för emot material/konstruktion hamna på telefon nivå, inte företagsnivå. Du kan fortfarande köpa en smartphone från Apple i metall.

Inte många som klagar på exempelvis HTC för de erbjuder precis som Apple telefoner i mer "premium"-material även om de har billigare modeller i andra material också.

Hade Apple gått över helt till plast hade jag förstått dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ledsen, förstår fortfarande inte vad det är för argument du pratar om. För det första, det är inte första gången Apple gör en iPhone i plast.

För det andra så måste väl argument för emot material/konstruktion hamna på telefon nivå, inte företagsnivå. Du kan fortfarande köpa en smartphone från Apple i metall.

Inte många som klagar på exempelvis HTC för de erbjuder precis som Apple telefoner i mer "premium"-material även om de har billigare modeller i andra material också.

Hade Apple gått över helt till plast hade jag förstått dig.

I så fall blir ju även argumentet en känga in mot apples plastlurar. Men nu tror jag i och för sig inte att det är så genomtänkt då det mest är fanboys som använder det. Och det var väl specifikt när det kom fram att S3 släpade iPhone 4 i gruset prestandamässigt som några surnade till och menade att det var skit samma med prestandan för det är endå bara "billig plast".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

Plast behöver inte vara så billigt, men det kanske är svårt att få fram tillräckligt med aluminum-chassin från leverantören i Taiwan. Blir också enklare om de kan sourca sånt mer lokalt. Visst investerar de i fastlandet Kina också, men de har inte direkt massor överbliven kapacitet. Apple får dock lov att göra lite mer än att sälja 3 år gamla modeller om de vill behålla hög försäljning dock och något måste de ju skilja sig på. Hur som helst är kapacitet avgörande i bedömningen där. Apple är inte ensamma om att använda metall, och nu när alla vill ha ultrabooks och liknande krävs det t ex en hel del magnesiumlegeringar och maskintid.

Vad det gäller datorer, som diskuteras. Så måste Apple presentera nya MacBook Pros, nya Mac Mini och nya Apple iMac ganska omgående även om de inte omedelbart kommer ut. Synd att de är så pass sena den här gången. Sen klagar dem på sjunkande försäljning Det hela kan nog fungera relativt väl med en uppgradering. De ska ju också få ut Mavericks. Sätter nog lite mer fokus på skrivbordet igen. Kommer vara mer uppskattat av workstation-användare än 8.1 som egentligen bara får grundläggande funktioner för att accepteras hos företagen iaf. iMac tycker jag de gått bakåt med, iaf behöver inte 27"arn vara så jävlig. Hos konkurrenterna kommer man åt hårdvaran i deras mer genomtänkta all-in-one arbetsstationer i vilket fall.

Brist på Aluminum-chassin är det inte, Det är för att dom vill göra en billig version av iPhone så folk med sämre ekonomi kan köpa men då får dom inte samma kvalite känsla som en vanlig iPhone med andra ord billigare. Lite som på Android sidan så finns det telefoner i alla prisklasser som Apple inte har än men det verkar komma nu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DDemis:

+1. Tycker Apple ska hålla sig till sin Aluminium design. Den gillas starkt!

Håller med!

Permalänk
Medlem

Vi heter Apple med ett litet äpple därför måste du betala lite mer. Ursäkta oss vi glömde lägga in något som finns i alla andra telefoner och ber så mycket om ursäkt. Du får gärna vänta tills nästa version av vår telefon kommer ut på marknaden så kanske vi har åtgärdat problemet.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ska bli spännande att se vad Apple uppfinner den här gången.
Kanske 1080p skärmar på mobiler.

Nejnej, de har ju redan retina. No number needed. Dessutom är 1080p en standard. Sånt sysslar de inte med. NFC är min gissning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

+1. Tycker Apple ska hålla sig till sin Aluminium design. Den gillas starkt!

kanske, men när 4 och 4s va ute så tyckte tyckte jag det var snyggare och tyckte att apple gjorde fel när de satte alemineum som chassi istället för.

men efter nån månad så vande jag mig och tyckte det var mycket snyggare... man får se vad dom kommer på.

Permalänk

Kul med nya lurar!

för att inflika i den tidigare fighten om knarrande telefoner så är min S3 helt fri från de! den känns robust på det sättet!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Plastic-Fantastic skämten blev genast mindre roliga för Apple-fanatiker när Apple visar upp nya 5C...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juicis:

Jag tycker det är bra trist att det kommer en ny modell varannat år och sen alla dessa "läckor" på det. Som att paja julafton på nåt sätt... och det gäller inte bara Apple. Så vad har vi nu... en ny kamera? jaja det hänger man ju inte upp sig på, Fingeravtrycksläsare? Jag har inte förstått nyttan med det. Nya skal? man har ju satt på plastskal i alla år. IOS7... alla de "nya" finesserna har jag haft i min iphone i flera år.

Verkar som att jag får dra med min iPhone4 ett år till. Funkar klockrent fortfarande

Va' inte så säker på det, batteriet på din iPhone 4 kanske exploderar på Apples kommando.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Va' inte så säker på det, batteriet på din iPhone 4 kanske exploderar på Apples kommando.

Skickades från m.sweclockers.com

Så sant så sant, tanken har faktiskt slagit mig en eller två gånger

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Nya Macbookar är det enda jag bryr mig om.

Permalänk
Skrivet av Felparkerad:

Nytt namn, same shit

Och samma originella kommentarer......

Permalänk
Medlem

En Iphone 5S vars största nyhet är fingeravtrycksläsare och en billigare Iphone 5C med plastskal... inte imponerad.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Bryr mig inte om iPhone, same shit som för 3år sedan när 4:an lanserades och den telefonen uppfyller alla mina behov

Hoppas bara på en grej som troligtvis inte kommer inträffa, öppna upp AppleTV för utvecklare och en AppStore!!!!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Blir det någon stream på detta?

Permalänk
Skrivet av hypergrizzly64:

Blir det någon stream på detta?

Läs nyheten igen

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det blir spännande att se vad apple tycker att en budgetlur ska kosta.

Ja nästa det som jag väntar på mest. Ryktet säger 3200 men jag tror mer den landar på 3500. Väldigt attraktiv pris bild i så fall.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Alltså hur är det med en ny iPad? När tippar vi att nästa generation kommer?

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

För de som vill se det så kommer TV4 att strömma det live!Länk

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Läs nyheten igen

Skrivet av TV4:

OBS! Vår samarbetspartner ENEX meddelar att deras signal från Apples event utgår. Vi arbetar på att hitta en ny lösning för att kunna sända, men kan just nu inte garantera någonting.

Nån som har en bättre stream?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motofinne:

Alltså hur är det med en ny iPad? När tippar vi att nästa generation kommer?

Har ryktats om att det kommer en ny Ipad med samma passform som Mini.

Någon som hittat en annan stream som inte är Ustream? TV4 verkar ganska osäkert just nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Någon som har hittat en live stream ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Läs nyheten igen

My bad!

Permalänk
Permalänk

apple brukar ju alltid sända den live, hittar inget på deras hemsida ?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

apple brukar ju alltid sända den live, hittar inget på deras hemsida ?

Letar också utan lycka :/ Brukar ju vara på deras hemsida.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Willhelm:

Letar också utan lycka :/ Brukar ju vara på deras hemsida.

Ser dock att de lagt upp presentationerna av vissa nyheter på hemsidan. Mavericks, iOS7 och nya MBA är på framsidan.

EDIT: http://www.apple.com/apple-events/june-2013/

Dem du länka va från förra konferensen och hemsida har varit så sen WWDC

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680