Vilket externt ljudkort till Sennheiser PC360?

Permalänk

Vilket externt ljudkort till Sennheiser PC360?

Tjena!

Precis beställt ett par PC360 från Inet och har väl som lagom höga förväntningar över mina gamla hörlurar. Kör för närvarande dock på det interna ljudkortet i mitt Zotac Z68ITX-A-E och vill minnas att då jag gick från mitt maximus 2 formula till detta att det var väldigt dåligt tryck i basen och samtliga register kändes tamare på något vis.

Problemet är att jag bara har 2 pci-platser i plåten på mitt SUGO och båda tas upp av grafikkortet så nu söker jag ett externt ljudkort för att få upp ljudkvaliten en aning. Helt oinsatt på det här området så några välmotiverade tips mottages tacksamt, budget kan vi säga är runt tusenlappen men billigare är såklart att föredra, är det en stor förbättring att gå över 1k så är det absolut genomförbart men då ska det vara välmotiverat.

Tack på förhand kamrater!

EDIT: Behöver USB/optisk in och 3,5 alternativt 6,3mm ut till lurarna, mikrofonen kör jag direkt in i datorn. Hörlursförstärkare funkar också antar jag bara den kan hantera digital signal via usb eller optisk utgång.

MVH,
Christoffer

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Tjena!

Precis beställt ett par PC360 från Inet och har väl som lagom höga förväntningar över mina gamla hörlurar. Kör för närvarande dock på det interna ljudkortet i mitt Zotac Z68ITX-A-E och vill minnas att då jag gick från mitt maximus 2 formula till detta att det var väldigt dåligt tryck i basen och samtliga register kändes tamare på något vis.

Problemet är att jag bara har 2 pci-platser i plåten på mitt SUGO och båda tas upp av grafikkortet så nu söker jag ett externt ljudkort för att få upp ljudkvaliten en aning. Helt oinsatt på det här området så några välmotiverade tips mottages tacksamt, budget kan vi säga är runt tusenlappen men billigare är såklart att föredra, är det en stor förbättring att gå över 1k så är det absolut genomförbart men då ska det vara välmotiverat.

Tack på förhand kamrater!

EDIT: Behöver USB/optisk in och 3,5 alternativt 6,3mm ut till lurarna, mikrofonen kör jag direkt in i datorn. Hörlursförstärkare funkar också antar jag bara den kan hantera digital signal via usb eller optisk utgång.

MVH,
Christoffer

Jag sitter själv och lurar på en Fiio E17 som bortsett från budget uppfyller dina önskemål.

Om det trillar ner en i lådan framöver återkommer jag med intryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fips!

Permalänk

Gör så!

Verkar riktigt bra faktiskt, nästan lite väl över budget dock, men det är klart att det vore kung att ha en hörlursförstärkare till mp3'n och dom lurarna också.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Är väldigt nöjd med Asus Xonar Essence, har hört att Xonar DX också ska vara väldigt bra

edit: var nog lite för snabb, läste nyss att du inte har några PCI-platser kvar..... ajdå

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Väntar själv på Fiio E10 jag beställt, efter jag gjorde en tråd på minhembio här om dan.
Om du tycker E17 är lite dyr kan du ju kolla på den. Ligger på 1200kr på prisjakt, men jag betalade 670kr på tyska ebay.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Absolut, verkar ju vara nog så bra, 700 känns föga motiverat om man kollar på vad folk tycker skillnaderna är, anar att headsetet begränsar mer än stärkarn.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Väntar själv på Fiio E10 jag beställt, efter jag gjorde en tråd på minhembio här om dan.
Om du tycker E17 är lite dyr kan du ju kolla på den. Ligger på 1200kr på prisjakt, men jag betalade 670kr på tyska ebay.

Jag har också sneglat lite på en e10. Funderar på denna, lite billigare men antagligen längre leveranstid. Därför du valde tyska Ebay antar jag?

http://www.ebay.com/itm/261057916320?ssPageName=STRK:MEWAX:IT...

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Jag har också sneglat lite på en e10. Funderar på denna, lite billigare men antagligen längre leveranstid. Därför du valde tyska Ebay antar jag?

http://www.ebay.com/itm/261057916320?ssPageName=STRK:MEWAX:IT...

Nu är jag inte så insatt i sånt här, men jag tror anledningen till varför folk rekommenderade tyska och varför jag köpte den där är för att frakten blir så mycket dyrare så det inte blir så stor skillnad, sen kan det nog bli en saftig tullavgift.
Orkade inte sätta min in i sånt, men fick känslan att det skulle bli mindre krångel från tyskland.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Nu är jag inte så insatt i sånt här, men jag tror anledningen till varför folk rekommenderade tyska och varför jag köpte den där är för att frakten blir så mycket dyrare så det inte blir så stor skillnad, sen kan det nog bli en saftig tullavgift.
Orkade inte sätta min in i sånt, men fick känslan att det skulle bli mindre krångel från tyskland.

Okej, jag har beställt en hel del från Ebay men aldrig åkt på tull. Detta paket är ganska litet kan jag tänka mig? Då borde det inte vara någon fara.
Var den värd sitt köp e10'an?

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lp0l:

Okej, jag har beställt en hel del från Ebay men aldrig åkt på tull. Detta paket är ganska litet kan jag tänka mig? Då borde det inte vara någon fara.
Var den värd sitt köp e10'an?

Har inte fått den ännu. Borde få den måndag eller tisdag, kan återkomma då.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Har inte fått den ännu. Borde få den måndag eller tisdag, kan återkomma då.

Ja tack gör det!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Skrivet av xinux:

Har inte fått den ännu. Borde få den måndag eller tisdag, kan återkomma då.

Gör det!

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Gör så!

Verkar riktigt bra faktiskt, nästan lite väl över budget dock, men det är klart att det vore kung att ha en hörlursförstärkare till mp3'n och dom lurarna också.

Riktigt trevlig liten sak det här. Om du kontaktar svenska återförsäljaren får du ett vettigt pris och fraktfritt. Mina pc360 lät bättre ur fiio än ur mitt ljudkort som har 24/192 ut på analoga. Var svårare att höra skillnad med mina portabla lurar dock.

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Vart lite senare än jag tänkt, men har fått Fiio E10 nu.
Fullt nöjd med ljudet. Jag är varken audiofil eller bra på att förklara, men ljudet känns starkare, klarare och jag kan ha högre volym utan att få ont i öronen.
Själva apparaten känns rätt kvalitativ, men just volymhjulet verkar lite kasst fastsatt. Mitt lossnade tydligen under leverans, men lite superlim så är det problemet ut världen.
För 1300kr i butik, inte värt pengarna. För 650kr från ebay, värt pengarna.
4 av 5 toasters, precis vad jag var ute efter.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Vart lite senare än jag tänkt, men har fått Fiio E10 nu.
Fullt nöjd med ljudet. Jag är varken audiofil eller bra på att förklara, men ljudet känns starkare, klarare och jag kan ha högre volym utan att få ont i öronen.
Själva apparaten känns rätt kvalitativ, men just volymhjulet verkar lite kasst fastsatt. Mitt lossnade tydligen under leverans, men lite superlim så är det problemet ut världen.
För 1300kr i butik, inte värt pengarna. För 650kr från ebay, värt pengarna.
4 av 5 toasters, precis vad jag var ute efter.

Uppskattas! Tack så mycket!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Bump? Funderar på att skaffa ett par PC360 i framtiden, när jag skaffat laptop, och eftersom det blir just laptop måste jag ha ett externt ljudkort. Är Fiio E10 fortfarande most bang for the buck?