Permalänk
Medlem

Inget internet på nya datorn!

Hej! Jag har ingen internet anslutning på rnmin nya datorn. Jag har en internet-kabel från rautern till baksidan av datorn men det kommer inte upp några nätverk! Jag har testat två olika internetkablar så jag tror inte att det är det som är problemet.

Jag har installerat drivrutinerna till moderkortet till skivan. Om någon har någon idé om vad jag kan göra för att få anslutning med min rauter svara gärna på denna tråd! Tack!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Då kan du väl ta och installera korrekt drivrutiner, berätta vad du har för grejer och vad du har prövat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Då kan du väl ta och installera korrekt drivrutiner, berätta vad du har för grejer och vad du har prövat.

Mitt moderkort är ett Gigabyte GA-990FXA-UD3 och jag har installerat dess drivrutiner från skivan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MeGustif:

Hej! Jag har ingen internet anslutning på rnmin nya datorn. Jag har en internet-kabel från rautern till baksidan av datorn men det kommer inte upp några nätverk! Kan någon vara snäll och hjälpa mig!

P.S har testat med 2 olika kablar och ingen fungerar!

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

2. Beskriv ditt problem
För att få hjälp måste du beskriva ditt problem så utförligt som möjligt. Kom ihåg att våra medlemmar inte är synska, utan måste utifrån din information försöka spåra vad felet kan vara. Ju bättre information du ger desto större chans är det att någon kan hjälpa dig att lösa problemet. Besvara följande frågor:

Vad är problemet?
När inträffar problemet?
Har du någon aning om vad som orsakar problemet?

3. Beskriv ditt system
För att kunna göra en kvalificerad gissning måste medlemmarna veta vad du har för delar i din dator. Skriv allt du känner till om just ditt system. Är vissa delar okända för dig så skriv det, då slipper folk fråga. Använd gärna följande mall:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i7 3770K
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: ASUS P8Z77-V Deluxe
Minne: 2x 4 GB Corsair Dominator 1 600 MHz
Grafikkort: XFX Radeon HD 7970
Hårddisk: Intel 330 128 GB
Nätaggregat:Corsair HX 650 W
Övrig kylning: 1x120mm insug och 2x80mm utblås i lådan
Övriga komponenter: NEC DVD-brännare och Creative X-Fi ljudkort
Temperaturer: 73C processor med full belastning, kring 28C i lådan

I ditt fall behöver vi även veta internetleverantör och vilken router du använder samt om andra användare på samma anslutning har liknande problem.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Wat dis guy sais^
Funkar internet på andra datorer är ju fråga #1..