Spel till flickvännen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jink:

Kom på ett till som är riktigt kul + billigt + lättdrivet. Limbo! Finns på Steam för under hundringen.

Limbo verkar ju tyvärr inte vara det ljusaste och det mest öppna spelet med fina omgivningar direkt

Permalänk
Avstängd

På mitt jobb, där alla spelar spel, spelar tjejerna Portal, som ju är riktigt bra. Är en tjej i huvudrollen.
Skyrim och Guild wars 2 är också populärt.
Machinarium är riktigt bra. Kort men tokcharmigt point and click. http://machinarium.net/demo/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217901:

Limbo verkar ju tyvärr inte vara det ljusaste och det mest öppna spelet med fina omgivningar direkt

Limbo är ruskigt vackert!

Permalänk
Medlem

*Dishonored + DLCs
*Portal (1 och 2)

Inte boderlands2 iaf jag har aldrig ångrat ett spelköp så mycket (tur det bara var typ 120Kr) + det är "kötta" spel av något.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tomb raider ifrån 2013 kan jag rekommendera, även om det blir ganska köttigt emot slutet av spelet.

Annars så Portal 1 och 2, 2an går ju att köra tillsammans, inte specillt öppen och stor värld, men ändå ett riktigt roligt spel man kan döda många timmar i.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Medlem

Trine 2 kanske.

Permalänk

Vet hon om att du gör denna tråden? : P

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge!

- Inte så köttigt, man kan ju klara ut spelet utan att behöva döda/skjuta någon!
- Många fina platser och landskap.
- Har en story, dock väldigt kort.
- Relativt simpelt.

Sedan är ju huvudrollen en tjej i spelet!

EDIT: Har även en nyckel till Steam jag kan ge dig om du inte äger spelet själv.

Permalänk
Medlem

Jag har fått min flickvän att spela lite med mig, Civilization och Don't Starve hittills

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Lord of the rings online - free 2 play, steam , lätt att komma in i och roligt att följa epicbökerna.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Gw2 - är ett bra spel , enda anledningen varför jag inte fortsatt var för att jag tyckte det var repetivt och grafiken var bra men extremt tråkig.. men jag är inte mycket för quest spel , så kan vara en goding för någon annan!

Aion
Swtor

är väl två spel jag kommer på i huvet..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Min flickvän gillade D3 när det kom ut, är kanske lite "köttigt" men är ju ganska simpelt och har story i sig

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179444:

Limbo är ruskigt vackert!

Skrivet av Ewelyn:

Tomb raider ifrån 2013 kan jag rekommendera, även om det blir ganska köttigt emot slutet av spelet.

Annars så Portal 1 och 2, 2an går ju att köra tillsammans, inte specillt öppen och stor värld, men ändå ett riktigt roligt spel man kan döda många timmar i.

Skrivet av Tjockejocke:

Vet hon om att du gör denna tråden? : P

Skrivet av SirSoarin:

Mirror's Edge!

- Inte så köttigt, man kan ju klara ut spelet utan att behöva döda/skjuta någon!
- Många fina platser och landskap.
- Har en story, dock väldigt kort.
- Relativt simpelt.

Sedan är ju huvudrollen en tjej i spelet!

EDIT: Har även en nyckel till Steam jag kan ge dig om du inte äger spelet själv.

Skrivet av Xenoz:

Gw2 - är ett bra spel , enda anledningen varför jag inte fortsatt var för att jag tyckte det var repetivt och grafiken var bra men extremt tråkig.. men jag är inte mycket för quest spel , så kan vara en goding för någon annan!

Aion
Swtor

är väl två spel jag kommer på i huvet..

Ja hon fick reda på att jag gör tråden nu

Haha Limbo? du menar det svartvita platforms spelet?

Ska tanka portal nu så hon får prova..

Mirrors edge har jag på origin, dock kraschar det innan start?:S

SKall även fixa hem Tom raider. Nya ser ju ritkigt bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Ja hon fick reda på att jag gör tråden nu

Haha Limbo? du menar det svartvita platforms spelet?

Ska tanka portal nu så hon får prova..

Mirrors edge har jag på origin, dock kraschar det innan start?:S

SKall även fixa hem Tom raider. Nya ser ju ritkigt bra ut

Vad gör du om hon blir bättre än dig då :D? (på spel)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xenoz:

Vad gör du om hon blir bättre än dig då :D? (på spel)

Rycker sladden

Jag spelar mest LOL och bf3 och hon verkar ej så intresserad, Möjligtvis LOL.. så vi får se;)

Permalänk
Inaktiv

Brothers: a tale of two sons, är riktigt bra! enklet att lära sig kontrollerna, grym storyline, snygg grafik. Du borde kolla upp de iaf, skrivet av Josef Fares. Man behöver dock en handkontroll för att spela det på datorn

Permalänk
Medlem

Uncharted serien gillar tjejer, Även The Last of Us. Mer story drivna icke fpsspel går hem bland tjejer. Det är s.k "seriösa" spel. Tjejer har även en tendens att gilla gulligull spel mycket som finns på Nintendos konsoler.

Om du bara har PC så lider ni båda för Uncharted och The Last of Us är GOTY spel.

EDIT: Jag utgick från tjejer som inte är gamers när jag skrev detta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Börja med Mass Effect (det första annars jävl...) och sedan så är nog problemet löst...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Börja med Mass Effect (det första annars jävl...) och sedan så är nog problemet löst...

Haha, ja. 100h spelande. 100 dagar depression.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

Skrivet av deadich:

Lol är ju annars rätt nybörjarvänligt och det har blivit populärt av en anledning, vet rätt många tjejer som fastnat för det. Communityt kanske inte är det bästa.

Guild wars 2 och WoW var de första spelen jag kom att tänka på. Wow håller ju ett tag och ni kan recruita varandra om hon nu skulle tycka det blir långtråkigt utan heirlooms eller något sådant när man levlar.

Jag gjorde misstaget att via LoL för min tjej, hon blev så ledsen på communityt att hon la av. svårt att ta folk om man inte spelat länge.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Josef Fares spel "Brothers: A Tale of Two Sons" tycker jag verkar vara intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=liftFqr4mbc

Kanske kan vara något?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

God of War 3 eller kanske skyrim? öppet, äventyr, bra story , finns mycket att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Mass effect och fallout serien?

Fallout 1 och två är väldigt köttiga. prova att ge ian sub mach och han burstar dig så dan se dina revben innan du dör.
Elleer stå framför en supermutant med minigun...
fallout 3 är blodigt, men inte lika obehagligt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Guild wars 2 och WoW var de första spelen jag kom att tänka på. Wow håller ju ett tag och ni kan recruita varandra om hon nu skulle tycka det blir långtråkigt utan heirlooms eller något sådant när man levlar.

Jag gjorde misstaget att via LoL för min tjej, hon blev så ledsen på communityt att hon la av. svårt att ta folk om man inte spelat länge.

Skulle varit Dota2 istället för LoL.
Vet inte om det finns i LoL men det skall finnas en "mute" funktion i Dota2 så att om du nu
skulle stöta på någon med brist på hjärnceller kan den ignoreras.

Permalänk
Inaktiv

Spel

Tomb Raider 2013

Borderlands 1 & 2

The Witcher 2 Assasins of Kings

Tera om hon gillar japanska mmmorpg

Skyrim

Oblivion med [HD Texures]

Dishonored inte så himla OpenWorld men bra storyline

Metro Last Light

Mina rekomendationer hoppas du hittar något som passar

Permalänk
Medlem

Disohonored, Deus ex eller Deus ex 3, Allihopa bra spel där du har valmöjligheten att inte behöva döda någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

Hej, nu är det så att tjejen ska försöka sig på lite spel. Men vi/jag kommer inte på något passande spel att börja med, så behöver lite tips.

Kriterier:

- Inte för köttigt ( bara skjuta och slåss).

- Så snygg grafik som möjligt, gärna stora öppna fina världar. (inget måste).

- Gärna Storybaserat, äventyr och liknande.

-Inte allt för krångligt

Jag kom att tänka på nya Tomb Raider och Bioshock, men det kanske är i *köttigaste laget?
Det måste klatscha bra nu som första spel så hon inte tröttnar direkt.

MVH

Far Cry 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JDM:

God of War 3 eller kanske skyrim? öppet, äventyr, bra story , finns mycket att göra.

god of war är lite väl Skyrim ska jag presentera.

Skrivet av Friterad:

Skulle varit Dota2 istället för LoL.
Vet inte om det finns i LoL men det skall finnas en "mute" funktion i Dota2 så att om du nu
skulle stöta på någon med brist på hjärnceller kan den ignoreras.

haha, jag själv gillar inte dota2 trots att jag spelade mkt dota.. Så blir LOL där, men förstår din poäng..

Skrivet av anon196996:

Tomb Raider 2013

Borderlands 1 & 2

The Witcher 2 Assasins of Kings

Tera om hon gillar japanska mmmorpg

Skyrim

Oblivion med [HD Texures]

Dishonored inte så himla OpenWorld men bra storyline

Metro Last Light

Mina rekomendationer hoppas du hittar något som passar

borderlands är grafiken alles för "ful":P haha.

Dem andra är alternativ.

Skrivet av Vikage:

Disohonored, Deus ex eller Deus ex 3, Allihopa bra spel där du har valmöjligheten att inte behöva döda någon.

SKall kikas på, tror dock det är lite hmm för actionbaserat,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon217901:

JHaha Limbo? du menar det svartvita platforms spelet?

Det är ju inte så att utvecklarna valde att göra det svartvitt för att de inte hade råd med färg. Har du hört uttrycket Less is more? Vackert och stämmningsfullt.

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle nog gilla det spelet, men inte hon :/