Hittar inte min installationsskiva till Windows

Permalänk

Hittar inte min installationsskiva till Windows

Har tappat bort min installationsskiva till Windows och behöver uppdatera det akut. Finns det ngt sätt att göra det på ngt annat sätt?

Permalänk
Medlem

Ladda ner en version från internet och använd din Windows kod som du förmodligen har klistrat på sidan av chassit?

Permalänk
Skrivet av Dezin:

Ladda ner en version från internet och använd din Windows kod som du förmodligen har klistrat på sidan av chassit?

Har byt chassi precis, men jag har kvar mitt gamla men koden verkar inte stå på det chassit. Finns det ngt annat sätt att hitta koden elr har jag satt mig skiten ordentligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Har tappat bort min installationsskiva till Windows och behöver uppdatera det akut. Finns det ngt sätt att göra det på ngt annat sätt?

Skrivet av Dezin:

Ladda ner en version från internet och använd din Windows kod som du förmodligen har klistrat på sidan av chassit?

För att förtydliga.

1 Skaffa ett USB minne
2. Töm det.
3. Ladda ner Windows7 USB-tool
4. Ladda ner en ISO Av den version av windows du har här:
Windows 7 Home Premium (x64) - 64 bit
Windows 7 Professional (x64) - 64 bit
Windows 7 Ultimate (x64)* - 64 bit

5. Starta upp USB-tool och följ instruktionerna.
------Grattis, nu har du en bootable USB------

6. Starta datorn och tryck på F8, välj att boota på USB minnet ELLER Gå in i Bios och ändra Boot priority till USB först.

KLART

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av Sludgecore:

Har byt chassi precis, men jag har kvar mitt gamla men koden verkar inte stå på det chassit. Finns det ngt annat sätt att hitta koden elr har jag satt mig skiten ordentligt?

Finns program som man kan använda att få fram sin Windows kod.

http://www.winkeyfinder.com tex

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

För att förtydliga.

1 Skaffa ett USB minne
2. Töm det.
3. Ladda ner Windows7 USB-tool
4. Ladda ner en ISO Av den version av windows du har här:
Windows 7 Home Premium (x64) - 64 bit
Windows 7 Professional (x64) - 64 bit
Windows 7 Ultimate (x64)* - 64 bit

5. Starta upp USB-tool och följ instruktionerna.
------Grattis, nu har du en bootable USB------

6. Starta datorn och tryck på F8, välj att boota på USB minnet ELLER Gå in i Bios och ändra Boot priority till USB först.

KLART

Tack som fan! Men hur blir det med Windows koden?

Permalänk
Skrivet av Sludgecore:

Tack som fan! Men hur blir det med Windows koden?

Se mitt inlägg

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Tack som fan! Men hur blir det med Windows koden?

VAr det en OEM dator så ska alltid koden sitta på chassit.
Annars får du använda det som tidigare länkats.
Tänk förövrigt på hur du namnger trådar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

VAr det en OEM dator så ska alltid koden sitta på chassit.
Annars får du använda det som tidigare länkats.
Tänk förövrigt på hur du namnger trådar.

Tycker att det är en hyfsad rubrik. Jag behöver hjälp, så allt faller fint på plats. Eller skulle jag ha döpt den till "Hittar inte min installationsskiva till Windows, hur ska jag göra för att lösa det?", men det känns onödigt långt och jag förklarar ju ändå mitt problem i meddelanderutan.

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Se mitt inlägg

Såg inte det, men kollar upp det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Tack som fan! Men hur blir det med Windows koden?

Jag har inte sett något program som kan ta fram den, även om de säger sig kunna göra de. Är det en färdig byggd dator så ska koden sitta på den. Annars ska du ha klistrat den själv eller ligger den i någon låda. Men när du installerat om har du 30 dagar innan du måste aktivera (och hela 120 med handpåläggning)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sludgecore:

Tycker att det är en hyfsad rubrik. Jag behöver hjälp, så allt faller fint på plats. Eller skulle jag ha döpt den till "Hittar inte min installationsskiva till Windows, hur ska jag göra för att lösa det?", men det känns onödigt långt och jag förklarar ju ändå mitt problem i meddelanderutan.

Nejdu. Titeln är värdelös ur reglernas synpunkt.
"Hittar inte min installationsskiva till Windows" duger alldeles utmärkt men ännu bättre vore om du hade sökt då det redan finns tusentals trådar med samma ämne.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Jag har inte sett något program som kan ta fram den, även om de säger sig kunna göra de. Är det en färdig byggd dator så ska koden sitta på den. Annars ska du ha klistrat den själv eller ligger den i någon låda. Men när du installerat om har du 30 dagar innan du måste aktivera (och hela 120 med handpåläggning)

Var också osäker om ett program kunde göra så, men där ser man, det funkade utmärkt.
Använde den jag länkade, smidig och enkel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

För att förtydliga.

1 Skaffa ett USB minne
2. Töm det.
3. Ladda ner Windows7 USB-tool
4. Ladda ner en ISO Av den version av windows du har här:
Windows 7 Home Premium (x64) - 64 bit
Windows 7 Professional (x64) - 64 bit
Windows 7 Ultimate (x64)* - 64 bit

5. Starta upp USB-tool och följ instruktionerna.
------Grattis, nu har du en bootable USB------

6. Starta datorn och tryck på F8, välj att boota på USB minnet ELLER Gå in i Bios och ändra Boot priority till USB först.

KLART

Filerna läggs över på USB:t, men bootsect lyckades inte att köras och USB:t blev inte bootable. Går det köra ändå?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nejdu. Titeln är värdelös ur reglernas synpunkt.
"Hittar inte min installationsskiva till Windows" duger alldeles utmärkt men ännu bättre vore om du hade sökt då det redan finns tusentals trådar med samma ämne.

Jaja, jag har bättre saker för mig än att sitta här och snacka OT om hur rubriken ska vara och inte vara. Om det nu finns "tusentals trådar" om samma ämne kan man väl sammanfoga dem, så att man enkelt kan hitta vad man söker utan att behöva läsa genom tusentals trådar.

Har man inget vettigt att säga som hjälper mig med mitt problem kan man lika gärna gå tillbaka och göra ngt annat än att sitta och skriva skit om hur en rubrik är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Filerna läggs över på USB:t, men bootsect lyckades inte att köras och USB:t blev inte bootable. Går det köra ändå?

har för mig att du kanske måste formatera om USB till Fat32 först. Högerklicka på USBtool och kör som administratör när du startar det!.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Filerna läggs över på USB:t, men bootsect lyckades inte att köras och USB:t blev inte bootable. Går det köra ändå?

Säger USB-toolet det?
"Går det köra ändå?" -Har du provat? Om Windows inte klagar under installation så är det lugnt.
Svårt att säga vad som gått fel. Om du gör det från datorn som krånglar kan det ju ställa till det i den här processen beroende på vad det är som krånglar och gör att du vill installera om.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Säger USB-toolet det?
"Går det köra ändå?" -Har du provat? Om Windows inte klagar under installation så är det lugnt.
Svårt att säga vad som gått fel. Om du gör det från datorn som krånglar kan det ju ställa till det i den här processen beroende på vad det är som krånglar och gör att du vill installera om.

Att bootsect inte funkar. Nej, jag har inte testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Jaja, jag har bättre saker för mig än att sitta här och snacka OT om hur rubriken ska vara och inte vara. Om det nu finns "tusentals trådar" om samma ämne kan man väl sammanfoga dem, så att man enkelt kan hitta vad man söker utan att behöva läsa genom tusentals trådar.

Har man inget vettigt att säga som hjälper mig med mitt problem kan man lika gärna gå tillbaka och göra ngt annat än att sitta och skriva skit om hur en rubrik är.

Vi skriver inte skit om din rubrik vi påpekar att den inte följer reglerna.

Ja du det är nog inte lätt att sammanfoga massa trådar om samma ämne om folk ändå gör nya helatiden och orkar inte googla själva.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vi skriver inte skit om din rubrik vi påpekar att den inte följer reglerna.

Ja du det är nog inte lätt att sammanfoga massa trådar om samma ämne om folk ändå gör nya helatiden och orkar inte googla själva.

Om du påpekar att den inte får reglerna, så skriver du ju om rubriken. Elr snackar vi om två helt olika rubriker?

Om det nu är ett så vanligt problem kunde man ju sammanfogat dem innan det blev "tusentals" och satt en pin.

Kom inte här och säga att jag inte googlar! Jag kom hit för att få tips om hur jag ska lösa mitt problem och har googlat för att få fram info som kan hjälpa mig mer. Men i och med att du är en forumpolis med rubrik OCD som tror att man sitter och häckar här 24/7, så får man damp för att det inte funkar när man försöker lösa det (tiden som jag har lagt för att hitta skivan är också inräknad här) och samtidigt ha dig här som snackar orelevant skit om en förbannad rubrik! Om man ser en rubrik som inte passar en själv, då för man bita i det sura äpplet och scrolla vidare. Du har ju inte tillfört ngt med dina inlägg bara kommit i vägen för andra som faktiskt har ngt vettigt att säga. Tråden blir bara rörig och jävlig att läsa med OT skit.

Hoppas du har en strålande tid bakom tangentbordet Simon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sludgecore:

Om du påpekar att den inte får reglerna, så skriver du ju om rubriken. Elr snackar vi om två helt olika rubriker?

Om det nu är ett så vanligt problem kunde man ju sammanfogat dem innan det blev "tusentals" och satt en pin.

Kom inte här och säga att jag inte googlar! Jag kom hit för att få tips om hur jag ska lösa mitt problem och har googlat för att få fram info som kan hjälpa mig mer. Men i och med att du är en forumpolis med rubrik OCD som tror att man sitter och häckar här 24/7, så får man damp för att det inte funkar när man försöker lösa det (tiden som jag har lagt för att hitta skivan är också inräknad här) och samtidigt ha dig här som snackar orelevant skit om en förbannad rubrik! Om man ser en rubrik som inte passar en själv, då för man bita i det sura äpplet och scrolla vidare. Du har ju inte tillfört ngt med dina inlägg bara kommit i vägen för andra som faktiskt har ngt vettigt att säga. Tråden blir bara rörig och jävlig att läsa med OT skit.

Hoppas du har en strålande tid bakom tangentbordet Simon.

Men Jösses! Folk på det här forumet hjälper till för att de vill, inte för att de måste. Rubriken är värdelös då den bara talar om att du har ett problem, inte vilken typ av problem. Dessutom kan du redigera rubriken genom att redigera första inlägget och skriva något annat under "titel". Så ett "Oj, tänkte inte på det. Det fixar jag!" och så ändra till "Hjälp att få fram borttappad produktnykel" eller liknande hade hjälpt.

Jag är rätt säker på att problemet är relativt enkelt att lösa. Frågan är bara varför någon skulle vilja hjälpa dig när du beter dig som du gör.

Reglerna ser ut som de gör, och om du kommit hit för att revoltera mot forumreglerna så är det inte i det här forumet du bör lämna synpunkter.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Men Jösses! Folk på det här forumet hjälper till för att de vill, inte för att de måste. Rubriken är värdelös då den bara talar om att du har ett problem, inte vilken typ av problem. Dessutom kan du redigera rubriken genom att redigera första inlägget och skriva något annat under "titel". Så ett "Oj, tänkte inte på det. Det fixar jag!" och så ändra till "Hjälp att få fram borttappad produktnykel" eller liknande hade hjälpt.

Jag är rätt säker på att problemet är relativt enkelt att lösa. Frågan är bara varför någon skulle vilja hjälpa dig när du beter dig som du gör.

Reglerna ser ut som de gör, och om du kommit hit för att revoltera mot forumreglerna så är det inte i det här forumet du bör lämna synpunkter.

Ja, rubriken är värdelös. Och jag kan lätt byta rubriken, men som jag har nämnt tidigare har jag lagt ner mkt tid på att hitta original Windows och tråden är långt i från död då jag ännu inte har löst problemet. När inte heller hittar skivan och senare se att ngn har skrivit i forumet och det handlar om hur rubriken är fel, gör en bara less. Men har letat fram till nu och samtidigt försöker får det att funka på ett usb och det står att inte bootsect funkar, tryter humöret.

Jag förstår inte att ngn vill hjälpa dig heller, då du beter dig exakt likadant! Sen när är ordet "hjälp" en revolt?

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få och jag beskriver så utförligt jag kan i meddelanderutan, men ändå duger det inte. Alltid ska man vara övertydlig, så att ngn stackare inte klickar in i tråden av misstag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sludgecore:

Tycker att det är en hyfsad rubrik. Jag behöver hjälp, så allt faller fint på plats. Eller skulle jag ha döpt den till "Hittar inte min installationsskiva till Windows, hur ska jag göra för att lösa det?", men det känns onödigt långt och jag förklarar ju ändå mitt problem i meddelanderutan.

"§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om."

Skrivet av Sludgecore:

Jaja, jag har bättre saker för mig än att sitta här och snacka OT om hur rubriken ska vara och inte vara. Om det nu finns "tusentals trådar" om samma ämne kan man väl sammanfoga dem, så att man enkelt kan hitta vad man söker utan att behöva läsa genom tusentals trådar.

Har man inget vettigt att säga som hjälper mig med mitt problem kan man lika gärna gå tillbaka och göra ngt annat än att sitta och skriva skit om hur en rubrik är.

Skrivet av Sludgecore:

Om du påpekar att den inte får reglerna, så skriver du ju om rubriken. Elr snackar vi om två helt olika rubriker?

Om det nu är ett så vanligt problem kunde man ju sammanfogat dem innan det blev "tusentals" och satt en pin.

Kom inte här och säga att jag inte googlar! Jag kom hit för att få tips om hur jag ska lösa mitt problem och har googlat för att få fram info som kan hjälpa mig mer. Men i och med att du är en forumpolis med rubrik OCD som tror att man sitter och häckar här 24/7, så får man damp för att det inte funkar när man försöker lösa det (tiden som jag har lagt för att hitta skivan är också inräknad här) och samtidigt ha dig här som snackar orelevant skit om en förbannad rubrik! Om man ser en rubrik som inte passar en själv, då för man bita i det sura äpplet och scrolla vidare. Du har ju inte tillfört ngt med dina inlägg bara kommit i vägen för andra som faktiskt har ngt vettigt att säga. Tråden blir bara rörig och jävlig att läsa med OT skit.

Hoppas du har en strålande tid bakom tangentbordet Simon.

Det var ingen snygg start som ny medlem. Jag föreslår att du läser reglerna noga innan du fortsätter. Speciellt de under §1. Vanligt hyfs är det minsta man kan begära och att du följer forumets regler, som du godkände när du blev medlem.

"§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning."

även

"§ 2 Innan du skapar en tråd

För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:
§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad."

Har du synpunkter på regelverket finns http://www.sweclockers.com/forum/feedback eller http://www.sweclockers.com/kontakt

Borsett från detta så uppmanar jag alla medlemmar att Anmäla regelbrott istället för att kommentera i tråden, allt enligt §5 i reglerna:

"§ 5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller regelbrottet i tråden. Sker detta trots allt är det inte tillåtet att klaga på anmälaren."

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro