nokia skrattar åt sonys externa kamera linser

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Em, det är en kaffemugg inte ett objektiv. Så jag tror snarare att de hintar mot en telefon med inbyggd termos, blir tveklöst ett köp om de släpper den då jag alltid har haft ett problem med att behöva både bära med mig telefon och en varm uppfriskande drink.

Dvs en plunta med stöd för smartphone funktioner.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzix:

läs det som står dolt?...

helt blind?

Dold text

Orkar inte alltid gissa eller undersöka om personen är ironisk eller inte alla gånger... Antingen är jag helt slut i huvudet eller så är "budskapet" inte 100% uppenbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Orkar inte alltid gissa eller undersöka om personen är ironisk eller inte alla gånger... Antingen är jag helt slut i huvudet eller så är "budskapet" inte 100% uppenbart.

"Alla vet att man använder silvertejp vid ghettomods, inte någon mesig maskeringstejp."

Ganska tydligt imo? Eller menar du att klicka på "visa" knappen skulle ingå i att undersöka huruvida personen var sarkastisk?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Hoppas den där externa kameralinsen kommer till Galaxy S4, är ett givet köp för min del iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det finns ingen mobilkamera som tar ens i närheten lika bra foton som en halvdan kompaktkamera, och anledningen är de usla pinhole-linserna. Genom att använda utbytbara linser kan Sonys telefon i alla fall teoretiskt konkurrera med billiga kompaktkameror vad gäller bildkvalitet. Microsofts telefon kan inte byta linser utan har usla pinhole-linser, så de kontrar genom att låtsas som om det är löjligt att bry sig om bildkvalitet.

Trololol.

Utan att vara helt påläst, men visst är det en komplett kamera som Sony marknadsför? Inte bara en lins, utan en kamera som nyttjar telefonens skärm och lagringsutrymme?

Permalänk
Avstängd

Tycker att företagen borde ha lite mer humor, faktiskt.

Se bara på AMD och Nvidia t.ex; Nvidia verkar inte vara "butthurt" över AMDs reklamer, haha.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Seriöst... hur i hela friden kan man bli upprörd över en sådan sak?
Blev väldigt förvånad hur man kan ta detta på barnsligt allvar oavsett vad man tycker om Sonys kamera lösning.

tyckte det var barnsligt i sig själv att göra så av microsoft förlorade mycket av respekt för dem också

brukade gilla dem nu hatar jag dem

började med windows 8 och blev bara värre

Permalänk
Medlem

Sweclockers Mobiltrådar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

tyckte det var barnsligt i sig själv att göra så av microsoft förlorade mycket av respekt för dem också

brukade gilla dem nu hatar jag dem

började med windows 8 och blev bara värre

Började du ogilla M$ vid W8? Konstigt.
De flesta tenderade att ge upp hoppet vid vista, eller ännu tidigare; WM t.ex. Tick, tock - flip, flop.

Däremot finner jag det konstigt att någon finner det "barnsligt" till en sådan nivå att det är respektdegenererande för att företag A illustrerar hur företag B har gjort en produkt, på ett humoristiskt sätt.
Det vore väl en annan sak om M$/Nokia tog en Lumia och lät den Tbagga en Xperia eller dylikt (random modeller, bryr mig inte i vilken som är bäst).

Njae, allting har blivit lite väl "politiskt korrekt" nu för tiden. Det är en sak att skilja på Iranier och Irakier för att slippa konfusion och/eller rasism samt diskriminering t.ex, men en annan sak att folk inte kan dra ett "oskyldigt" skämt gällande en konkurrent.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Fan vad patetisk du är om du blir kränkt för detta.

I Sverige får man inte ha humor!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

tyckte det var barnsligt i sig själv att göra så av microsoft förlorade mycket av respekt för dem också

brukade gilla dem nu hatar jag dem

började med windows 8 och blev bara värre

Hatar är ett väldigt starkt ord, kolla upp det.

I övrigt så, den dagen man inte får skämta och skoja, även bland företagen, så har du säkerligen inga rättigheter kvar som person heller. Då du isåfall lever i ett ultra fascistiskt samhälle.

Alla utvecklar vi helt olika det där skinnet på näsan, iofs.

Permalänk
Entusiast

Vad i halva friden finns det "att förlora respekt" över?
Microsoft har troligen utfört ett rätt smart köp, och har nu kapacitet att tillverka egna telefoner.
Nokia gjorde vad som ansågs bäst för deras aktieägare: Säljer av en avdelning som gått med förlust alldeles för länge.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Utan att vara helt påläst, men visst är det en komplett kamera som Sony marknadsför? Inte bara en lins, utan en kamera som nyttjar telefonens skärm och lagringsutrymme?

Det stämmer bra, du kan ta foton utan att ha den ansluten till en telefon.

En annan trevlig sak är ju att man inte behöver ha den fast på telefonen heller när man använder telefonen för att ta foton utan man kan sätta linsen på valfri plats och ta foton med hjälp av telefonen på en annan plats så länge man är inom räckhåll för wifi-anslutningen.

En video som visar lite av dess funktioner:

http://youtu.be/hcWLiR9qNqw

Skrivet av FL3JM:

Hoppas den där externa kameralinsen kommer till Galaxy S4, är ett givet köp för min del iaf.

Skall nog fungera på S4 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Vad i halva friden finns det "att förlora respekt" över?
Microsoft har troligen utfört ett rätt smart köp, och har nu kapacitet att tillverka egna telefoner.
Nokia gjorde vad som ansågs bäst för deras aktieägare: Säljer av en avdelning som gått med förlust alldeles för länge.

Enda anledningen att den gått med förlust beror på fd VDn som blir chef över "Devices" på Microsoft. Fram till kvartalet han blev VD gick de med vinst, det är klart de måste göra sig av med ett företag som har monterats ned och halvt avvecklats. Fast felet är Microsoftsamarbetet och den gamle Microsoftanställda till att börja med. Annars hade de ju haft en egen smartphoneplattform som är större än t ex Blackberry, idag har de inte.

Permalänk
Entusiast

Gillar hur du tappar respekten för hela företaget..
Det är ju inte precis så att ledningsgruppen har haft stormöte om vad för tweet de ska skicka.

Dessutom blir folk nyfikna på vad som föranledde den bilden, så med andra ord; good guy Microsoft gör gratisreklam åt andra företag.

Permalänk
Medlem

Många verkar ha missat fördelen med den här sk kameran. Grejjen är att man kommer kunna ta bilder remote med den med telefonen.

Permalänk

Sony kontrar väl med en nokia gummi stövel med på klistrade [ctrl] [alt] [del] knappar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av zzcool:

ganska patetiskt måste jag säga

detta hände efter att microsoft köpte nokia

dem postade en tweet med den här bilden

https://pbs.twimg.com/media/BTYsSzkCAAAKSKe.jpg

och den här texten

The perfect match? #Trolololol pic.twitter.com/ISdv8VUhhk

"Dem.."?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av e_kjellgren:

Ja?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

tyckte det var barnsligt i sig själv att göra så av microsoft förlorade mycket av respekt för dem också

brukade gilla dem nu hatar jag dem

började med windows 8 och blev bara värre

Lite humor måste man väl ändå ha. Allt behöver inte vara så allvarligt. Allt från CRT-skärmar till roliga skämt där tillverkarna hoppar på varandra

Permalänk
Medlem

"#Trolololol" Nja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det ska vara "De" i detta fallet

Permalänk
Medlem

Snyggt! Blir nog en storsäljare

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Förlora respekten för dom skojar till det lite? Förlorar nog snarare respekten för t.ex. trådskaparen^^ Hur patetiskt är det inte att störa sig på detta? Haters gonna hate and the fanboys will continue

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

BTW så skulle det vara intressant med en länk till källan för TS bild.

Ja det vore intressant att få vet tankegångarna bakom bilden. För hur roligt är det att skratta åt egna skämt?

Skrivet av tcntad:

FK: Språkpolisen gillar inte ordbruket av 'dem' som är objektsform när det ska vara i subjektfrom, dvs 'de'.

OnT: Nokia hade redan förlorat slaget. Microsoft ger Nokia i sämsta fall en värdigare död. I bästa fall får vi ett alternativ till Apple och Samsung.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

hahaha fan, search karate

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P