Övertala mig att behålla vaio pro

Permalänk
Medlem

Övertala mig att behålla vaio pro

Jag vill så gärna tycka om min vaio pro, men när jag har den bredvid min brors macbook air (förra årets modell) så börjar jag tveka. Övertala mig till att behålla pro:n! Jag har 4 gb/128 gb/touch.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill ha den, får du gärna ge den till mig.

Vad är du inte gillar? Känslan när använder den, utseendet?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Övertala dig? Det är ditt val om du vill ha den eller inte. Vill du ha en annan dator, skaffa då den!

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha kvar Vaion, vem fan vill ha en mac?

Visa signatur

Sony VAIO PRO 13 SVP1321C5E; 13.3 IPS fullHD Triluminos, i5-4200U, Intel HD 4400, 256 GB SSD, 8 GB RAM.

Permalänk
Medlem

Om du tvekar, vill du inte ha den!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Ta en ny Macbook Air! Man ska alltid ha bättre än bror sin ; ) haha (börja inte jämnföra nu här, inom "macar")

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakoni:

Ta en ny Macbook Air! Man ska alltid ha bättre än bror sin ; ) haha (börja inte jämnföra nu här, inom "macar")

Tur jag inte har några syskon då, men likt förbannat har jag för mycke teknik prylar ändå.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Om du inte vill ha den, får du gärna ge den till mig.

Vad är du inte gillar? Känslan när använder den, utseendet?

Haha, menade mer att jag skulle lämna tillbaka den på öppet köp och köpa en air

Jag tycker att touchpaden är kass, den glappar (fysiskt) och sedan är den inte hälften så responsiv som airen när det gäller scrollning och gester. Den är mycket snyggare än airen, har bättre utgångar (hdmi, sd-kort) och MYCKET bättre skärm. Det känns som att det är bättre flyt i allt användare på airen tack vare touchpaden dock. Den ska användas till surf och universitetsstudier (mycket pendlande).

Permalänk

Gå på Airen jag har/hade båda och ja vad ska man säga Airen är överlägsen.
T.ex. Förde över film igårkväll till IMovie datorns fläkt gick såklart på dock hörde jag ej den. Även fast den rusade i 3k när jag körde Vaion så lät den som fan i 2k och den blev varm Airen blev cirka 35 grader (enligt program)
Byt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Mac har alltid haft bra toutch pads, en av deras få fördelar. Om du inte gillar touchtpaden så skaffa en mus? Touchpad är ju inget man vill använda till vardags direkt...

Permalänk

Ställ dig samma fråga igen om 1 månad, säkert bara nu du kanske har fått ett sug efter det. Men har du kvar suget efter en månad så byta, vad är det värsta som kan hända?

Bara att skaffa en ny Vaio sen i så fall

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Mac har alltid haft bra toutch pads, en av deras få fördelar. Om du inte gillar touchtpaden så skaffa en mus? Touchpad är ju inget man vill använda till vardags direkt...

Det har du i och för sig rätt i... Får skaffa en trådlös mus helt enkelt. Det hade dock varit ganska skönt om man hade sluppit det men men, man kan ju inte få allt! Skärm, windows och design får kanske gå före... Jag har ju ändå två veckors öppet köp på den. Synd bara att man inte kan få ett "rent" windows där ssdn inte är halvfull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Mac har alltid haft bra toutch pads, en av deras få fördelar. Om du inte gillar touchtpaden så skaffa en mus? Touchpad är ju inget man vill använda till vardags direkt...

Sitter på föreläsning nu och kom i kontakt med ett musrelaterat problem. "bänkarna" är så små att en mus inte får plats om man vill ha en liten bok framme...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Sitter på föreläsning nu och kom i kontakt med ett musrelaterat problem. "bänkarna" är så små att en mus inte får plats om man vill ha en liten bok framme...

Livet är hårt för dig xD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KurtEgon:

Sitter på föreläsning nu och kom i kontakt med ett musrelaterat problem. "bänkarna" är så små att en mus inte får plats om man vill ha en liten bok framme...

Åberopa § 9 i Distans - och hemförsäljningslagen, antar att det är de 14 dagars öppet köp du har(?), och köp en Macbook Air istället. Är det en 13" eller 11"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225994:

Åberopa § 9 i Distans - och hemförsäljningslagen, antar att det är de 14 dagars öppet köp du har(?), och köp en Macbook Air istället. Är det en 13" eller 11"?

Japp det är 14 dagar jag har. Ska ge den ett försök i helgen. Jag har 13.3", 11 hade varit för litet kan jag säga nu.

Ssdn till min stationära är på 122 gb medan vaions bara är på 100, hur kommer detta sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Japp det är 14 dagar jag har. Ska ge den ett försök i helgen. Jag har 13.3", 11 hade varit för litet kan jag säga nu.

Ssdn till min stationära är på 122 gb medan vaions bara är på 100, hur kommer detta sig?

Olika diskar?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Mac har alltid haft bra toutch pads, en av deras få fördelar. Om du inte gillar touchtpaden så skaffa en mus? Touchpad är ju inget man vill använda till vardags direkt...

Har man en mac vill man använda touchpaden till vardags.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Olika diskar?

Jag har en 128 gb intel 520 i den stationära men vet ej vilken som sitter i Pron (har googlar lite utan framgång). Det står att den i Pron ska vara 128 men den är bara 102. Kan det vara Windows 8 inbyggda recovery-partition som tar upp lite plats?