Permalänk

Jobbigt problem med YouTube!

Tjenare SweClockers!

(om denna tråd ligger fel så får den gärna flyttas av MOD)!

Jo, det är så att jag upplever ett väldigt enerverande problem med YouTube. De flesta videor fungerar bra, men vissa spelar normalt i antingen 21,31 eller 41 sekunder, sedan är det som att videon tar slut fast det är flera minuter kvar. Alltså, man får upp liknande videoklipp(den man får upp när videon är slut) samt att siffrorna med längden på videon plötsligt ändras.
Jag använder Windows 7 och Firefox, specs i sign.

Saker jag provat:
Omstart
Annan internetuppkoppling
Ominstallation av Flash Player.
Kontrollera så jag INTE använder beta av HTML5

Tack på förhand

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

var god använd sökfunktionen:)

finns väldigt många trådar om detta uppe med väldigt många svar i.

kort svar, telia har problem. Youtube har ännu mer problem.

Permalänk

Legat och sovit de senaste halv året?

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det. Jag får refresha sidan ibland, och ibland låser sig videon när jag "seek:ar" tills jag väljer en ny del av videon. Då buffrar den som den ska igen. Irriterande är det minst sagt.
Jag föredrar html5 betan framför flash just stabilitetsmässigt.
Problemet med html5 dock är att VP8 eller vilken kodek som yt använder till html5/webm för det mesta är ännu mer sönderkomprimerad än yt:s h.264 videos, vilket säger en hel del. Där h.264 i flash ser blockigt och smetigt ut så är VP8 ofta i brist av nyanser, ser åt helvete ut pga att färgerna är förstörda och blockigt är det också.
Det är dock synd att inte annonser funkar på html5 så jag kan titta på dem utan flash player.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself