Permalänk
Medlem

Jag måste slå ett slag för Final Fantasy VII dom numera finns på steam, helt klart en sjukt bra story. Och absolut det bästa spelet jag spelat, enda minuset egentligen är väl grafiken

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Inaktiv

Dragon Age, både ettan och tvåan.

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker nog BF3 har en av dem bästa storyn.. Det är en av få spel som jag verkligen har kollat alla " avsnitt " och verkligen levt mig in i den när jag spelar.

Permalänk
Medlem

Metro Last Night & The Walking Dead (telltale versionen)

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk

Om det är STORY du är ute efter så är The last of us ett måste, även The walking dead.

Permalänk
Medlem

Mafia: The City of Lost Haven såklart!!

Visa signatur

i5-4890k

Permalänk
Medlem

När det gäller story i spel så måste jag nog säga att Grim Fandango kan vara det absolut bästa jag någonsin har spelat. Och storyn övertrumfar väldigt mycket i filmväg också, slutet kan få en vuxen karls ögon att tåras.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Gta iv har väldigt bra story.

Permalänk

Första Deus Ex

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

Klistrar in samma text som jag tidigare delat med mig av i liknande trådar

Följande är citerat av mig själv från tråden "Metro Last Light"

"Fasen vilket spel! När jag var ny på Metro så skrev jag en del på Swec om hur mycket tid företaget har lagt på inlevelse och miljöer. Och nog stämmer detta fortfarande. Klarade ut spelet igår med bokstavligt talat blandade känslor. Som många andra fick jag i efterhand reda på att spelet har två slut: "good ending" och "Bad ending". Vilket "ending" man får basseras på hur "vänlig" man har varit genom spelets gång. Detta koncept kan jag tycka är mycket intressdnt! Innan jag visste om detta fick jag "Bad ending", vilket påverkade mig rent psykiskt. Eftersom storyn och hela inlevelsen har varit så verklig, liksom att man har fått lära känna alla karaktärer på ett underligt sätt, så blev iallafall JAG väldigt nedstämd och tagen av att som jag förstod det: "D6 går under".

Jag känner att jag har varit på Swec såppas länge att jag faktiskt kan öppna mig lite:

Under tiden lite film rullar då spelet är slut sitter jag säkert som många andra och reflekterar över spelet. Men när eftertexterna kommer samtidigt med musiken så kan jag fanimej inte göra annat än att börja grina... Fråga mig inte varför, men antagligen så var det såppas känslomässigt för mig att det helt enkelt inte gick att hålla kvar.. Som tidigare sagts så är har man enligt mig verkligen lyckats med story och inlevelse. Det är nog första gången jag börjar gråta av någonting känslosamt i ett spel, men å andra sidan bevisar det bara att företagen faktiskt börjar lära sig göra spel där den som spelar kan bli involverad i vad som försigår i spelet. Skulle jag nu en dag efter allt sätta på musiken från eftertexterna, så skulle jag med stor sannorlikhet börja gråta. Melodin är som inpräntad i huvudet.. Märkligt detta..

I skrivande stund är jag fortfarande lite tagen, trots att detta hände igår. Känns verkligt på nåt sätt. Man kan ju tro att jag accosierar detta med något jag faktiskt varit med om i verkligheten, men så är faktiskt inte fallet.. Känns ändå rätt spännande att ett spel har fått mig att känna såhär."

EDIT: Om du som inte läser fortfarande inte förstår min poäng, Metro Last Light är definitivt det bästa single-player spelet jag någonsin spelat

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har du inget emot lite äldre spel, så är Deus Ex ett spel som alla bör ha spelat. Maken till story får man leta länge efter. Det börjar ganska alldagligt, men utvecklar sig till enorma proportioner på slutet. Det enda du får vara med på är att första banan kan kännas lite seg, men sen lossnar det. Mitt tips för första playthroughen är att du satsar hårt på att smyga i skuggorna med ljuddämpad pistol.

En annan gammal klassiker som aldrig någonsin tappar sin charm är gamla goa Chrono Trigger. Bara att plocka hem en SNES-emulator och köra, eller om du har en DS, köra versionen till den.

Har du förresten en DS, eller pallar att köra i emulator, så kan jag varmt rekommendera 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors. Det är ett point & click-äventyr, med en av de absolut mest gastkramande och medryckande stories jag någonsin stött på i spelvärlden.

Nästan alla gamla SCUMM-spel är väldigt storydrivna, och lyckas även väldigt bra med det. Orkar inte dra upp allt bra som finns här, det bästa är nog att googla loss. Spelas enklast med ScummVM på en modern dator.

Knights of the Old Republic-spelen, Metro-spelen, Grim Fandango och Final Fantasy VII är redan nämnda, och de är solklara tronpretendenter de också. Vill även slå ett slag för Final Fantasy IX, som jag faktiskt tycker är det bästa i serien.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Mass Effect <3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Bioshock infinite har verkligen en jättebra story! Det är riktigt snygga miljöer också. Dock är själva gameplayet inte det allra bästa, men vägs upp rätt bra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Bioshock serien har otroligt bra story som du aldrig kommer att glömma. Rekommenderar att spela i ordning: Bioshock > Bioshock 2 > Bioshock Infinite.
Battlefield 3 single player kanske är underskattad men jag tyckte att den var bra!
Dragon Age & Mass effect spelen från Bioware!
Saints Row. Finns mycket annat att göra än bara story i detta spel, men det går att köra endast på storyn ifall man vill.
Såg att du skrev Half-Life serien. Om du inte inkluderar Half-Life: Blue shift eller Opposing force så är det en rekommendation

Ha det så kul med spelandet!

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem

Synd att du inte äger Red Dead Redemption. Om du vill ha story, och sjukt bra karaktärer ska du spela det spelet.

Visa signatur

[E8500 3,16ghz@4,5Ghz] [ MSI X48C Platinum] [ 4 Gig ddr2 @ 1066 mhz Corsair XMS2 ] [ BFG GeForce GTX280 OC2 1024 GDDR3 ] [ hdd-1 300 7200 RPM* ] [ Hdd-2 600 7200RPM* ] [CM RealPower 620*][ThermaltakeLCS Vatten kylning][ 6 X 120 Blue fans ]

You're all a bunch of slack-jawed faggots 'round here! This stuff'll turn you into a goddamned sexual tyrannosaurus. Just like me!"

Permalänk
Medlem

1. The walking dead.
2. Metro serien.
3. Assassins creed serien.

Permalänk
Medlem

Min främsta rekommendation är The Walking Dead från Telltale. Som många har beskrivit om olika spel så blev jag väldigt involverad i storyn. Det vill säga många "fan, fan, fan"-moments såväl som svåra beslut och otrevliga händelser. Jag satt som klistrad och spelade ut spelet på drygt en helg (~18-20h). Jag kommer fortfarande ihåg händelseförloppet när spelet var klart. Det var första gången jag känner mig så involverad i en story.

När sista klippet började rulla och det var uppenbart vad som skulle hända blev jag helt kall i hela kroppen. Jag ser hur skärmen blir svart och eftertexten börjar rulla, men jag förmådde mig inte att göra någonting. Jag satt bara där i flera minuter, stirradndes på skärmen och försökte bearbeta vad jag precis upplevt. Jag gick och tog en dusch, längre än vanligt och kom på mig själv med att bara stå där och känna det varma vattnet spola, i ett försök att försöka glömma. Den där dåliga, uppgivna, känslan hade jag med mig en dryg vecka.

Dold text

Ett par andra förslag är GTA IV och Star Wars: The Old Republic (visserligen ett MMORPG, men oj vad bra storyline de flesta klasserna har!). Assassin's Creed serien har en bra story, men själva spelet blir något enformigt i längden.

EDIT: Glömde AC.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Processor: Intel i7 2700k @ 4,6 GHz | Kylare: Thermalight Silver Arrow | Grafikkort: Asus GTX 560Ti DirectCU II TOP | Chassi: NZXT H2 | Mobo: MSI Z68-GD55 (B3) | RAM: Corsair Vengance Black Low Profile 16 GB | HDD: 2x 1 TB Segate Barracuda 7200 RPM | SSD: N/A | Nätagg: Corsair 560 W

Permalänk
Medlem

Då jag älskar äventyrsspel med bra story så kommer här mina rekommendationer:

  • Gray Matter - Ett spel av Jane Jensen (skaparen av Gabriel Knight serien). Bra story, bra musik.

  • Cognition - Hittils är tre delar släppt, en fjärde och sista del är på väg.

  • Deponia - Har ännu inte spelat igenom hela spelet men gillar storyn skarpt hittils. Spelet påminner väldigt mycket om Curse of the Monkey Island. Finns även Deponia 2 som verkar vara i samma stil som ettan men har ännu inte spelat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Kört gamle goa "Halo Combat evolved?"

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

Nu äger jag inte ett PS3 längre så vet inte om alla titlarna finns på playstation store då det ligger nere för underhåll..

Resident Evil
Resident Evil 2
Resident Evil 3: Nemesis
Resident Evil: Code Veronica
Final Fantasy X
Heavy Rain

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forren142:

Hej.

Jag har spelat multiplayer VÄLDIGT länge nu och vill ta en paus och spela något bra Single-Player

Enda kravet : Story, Story och åter Story

Har / Ska spela

Jag har självklart spelat Half-Life serien den var riktigt bra
Jag har ps3 så The Last Of Us är ett alternativ, Bioshock Infinite har jag kollat på men är det värkligen så bra.
Några som jag har varit sugen på är : Bioshock 1&2 och Dishonored

Men vilket är bäst

Edit: Har Metro 2033, Dead Island och Crysis 2 är det värt att spela något av dom?

Planescape Torment: http://youtu.be/iblKGNtpEnE?t=1m8s "It's about Story"
Ett av mitt favoritspel genom tiderna

Dead Island är Hack and Slash, så inte för storyn i alla fall. Rätt kul som multiplayer
Bioshock spelen fastnade jag inte riktigt för men dom har ju fått bra kritik

Permalänk
Medlem

1: Legend of Zelda Spelen (Olika Konsoller)
2: Final Fantasy 9 (Ps1)
3: Mystical Ninja Starring Goemon (N64)
4: Doom 3
5: Warcraft Storyn (Warcraft 1 å vidare)

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk

Mafia II har bra story

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag fastnade för va Dark souls. Det kan vara lite svårt att förstå story'n i det spelet men när det börjar trilla på plats så är det riktigt bra. Roligt spel överlag också. Något man kan lägga många timmar på och fortfarande inte ta sig mycket längre.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Mass Effect har överlägset bäst story i min mening. Att spela igenom alla 3 spelen på samma sparfil och se sina val påverka de olika spelen är väldigt intressant och var unikt för den serien

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Planescape: Torment.

Ingenting kommer ens i närheten av att vara lika välskrivet och fantasieggande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alle71:

Bioshock Infinite är ett skit bra spel

Storyn är rätt okej, men gameplayet blir tjatigt innan man spelat igenom det. De sista två timmarna kutade jag bara igenom så fort det gick, för jag var så trött på spelet, men ville se hur det slutade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

1. Half-Life serien
2. GTA San Andreas
3. Bioshock 1
4. Metro 2033 & Last Light
5. Pokémon!!!!

Mass Effect ska tydligen vara riktigt bra också men fastnade inte riktigt för det själv.

Permalänk

Jag vet att du säger bra story men mirrors edge är enligt mig det vackraste spel som finns, även cut sceens är perfekta och gameplayet är underbart, fast du väl redan spelat det antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

1. Half-Life serien
2. GTA San Andreas
3. Bioshock 1
4. Metro 2033 & Last Light
5. Pokémon!!!!

Mass Effect ska tydligen vara riktigt bra också men fastnade inte riktigt för det själv.

Mass Effect-serien är riktigt bra, men den bleknar i jämförelse med dess "spirituella föregångare", de två Knights of the Old Republic-spelen. Dessutom fattar jag inte riktigt vad de tänkt när de beslöt sig för att lejonparten av spelet skulle vara massa retarderade, totalt meningslösa och storybefriade utfyllnadsuppdrag; droppa på planet, åk bil till nån liten dungeon, panga nån mupp där inne, klart. Men visst, kör man bara mainquestsen, och kanske tar nåt retarduppdrag här och var, så är de riktigt nice om än lite korta

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!