Permalänk
Medlem

MP3-spelare till 3-åring

Min son har min gamla iRiver H320 som musikspelare i sitt rum, men nu börjar hårddisken visa tecken på att ge upp.
Det ska inte vara några problem att ersätta hårddisken med ett CF-kort vad jag förstått, men jag funderar samtidigt på om det finns andra spelare i en rimlig prisklass som är bättre/mer lättanvända.

Den används ju som en "stationär" spelare så den behöver kunna användas när den är ansluten till laddare. Färgskärm där man kan få upp covers osv vore ju kul, men inte nödvändigt, han hittar den musik han vill lyssna på på H320 med bara text.
Kostar den över 500-600kr så är det kanske sannolikt att jag byter disken mot ett CF-kort istället (verkar gå på typ 200-300kr beroende på storlek på kort) och skaffar en surfplatta till honom lite senare, som han kan ha både som musikspelare och för att titta på film.

Jag vet att Sansa Clip+ är bra. Jag är bara tveksam till den lilla skärmen som kanske gör det svårt för honom att hitta musiken och min sådan går inte att spela musik på när den är ansluten till datorn (har inte testat med bara "USB-laddare" ännu).