Permalänk
Medlem

Ny i skärmdjungeln

Hej!

Jag är i tankarna att köpa en skärm att ha hemma för att docka i min mbp och surfa, film, spela enstaka spel (främst wow) och ha till studierna (uppsatser/rapporter, matlab, CAD etc)
Sedan ska xboxet kunna kopplas in och köras på skärmen också.
Är väldigt ny i skärmdjungeln, tidigare skärmar man har haft har det väl inte direkt varit någon research om utan man har bara använt dem rakt av. Därför skulle jag uppskatta lite hjälp att hitta rätt/bra/prisvärd skärm!!

Jag hade turen att få använda två IPS skärmar på jobbet innan jag började studera och blev riktigt imponerad av bilden, färgåtergivelsen osv så det är främst en IPS jag vill införskaffa.
Tidigare har jag letat efter en 27", har dock insett hur mycket plats en sådan skulle sluka, så jag är mer inne på en skärm på 23" eller 24".

Har tittat på följande:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1370230
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1663419

Någon med erfarenhet av dessa skärmar? Eller borde jag helt enkelt se efter en annan skärm?

Tacksam för svar!
//-ekback

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red

Permalänk

Du kan ju kolla på Korea skärmar? 1440p för lite mer bara, och de finns numera med HDMI ingångar så du kan koppla in xboxet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Du kan ju kolla på Korea skärmar? 1440p för lite mer bara, och de finns numera med HDMI ingångar så du kan koppla in xboxet.

Har en mbp 13" med i7 och hd4000, så tror inte att jag kommer använda 1440 förutom i vanlig surf då! Och 1440 innebär väl 27"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 400Q - Corsair RM750x - Asus Z170 PRO - i5 6600k - be quiet! Pure Rock - 16gb Corsair Vengeance LP @ 3000Mhz - 1070 Asus Dual OC - 500gb Samsung 750 EVO - Dell U2515h - CM Quickfire Rapid Cherry red