QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Har beställt en BenQ 24'' XL2411T 144Hz till min nya dator. Bör jag avbeställa den och gå på en sånhär? Vill ha den iallafall i 100 hz. Vilken bör jag ta, några tips?

Permalänk
Medlem

Om man vill ha en IPS/PLS på 2560x1440 som är överklockningsbar till 120Hz, vilken bodre man köpa då? Kommer troligtvis inte handla eftersom jag redan har tre U2713HM men 120Hz är så lockande

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Ja då tog man steget och beställde en oxå då. Får vara med och testa hur dessa skärmar är. Fick oxå mail om den skickades idag så får väl ser om man får den under denna veckan då.
Bara en liten fråga för er som har ett ASUS GTX 680 TOP, är att hur funkar det att på spela på denna höga upplösningar? Är inte så sugen på att köra SLI...

Tack i för hand..

Tja!

Kör med ett 680 TOP ifrån Asus och jag har inte haft några problem alls, lirat DOTA2 SC2 Diablo3 och lite annat gott, fungerar fint men du kan inte maxa FSAA , behövs knappt endå i denna upplösning.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Om man vill ha en IPS/PLS på 2560x1440 som är överklockningsbar till 120Hz, vilken bodre man köpa då? Kommer troligtvis inte handla eftersom jag redan har tre U2713HM men 120Hz är så lockande

http://www.ebay.com/itm/251247877127?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Kör denna i stabila 96hz , många för problem med inbränning vid 120.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tja!

Kör med ett 680 TOP ifrån Asus och jag har inte haft några problem alls, lirat DOTA2 SC2 Diablo3 och lite annat gott, fungerar fint men du kan inte maxa FSAA , behövs knappt endå i denna upplösning.

Tja.. Okej va nice.. Jag spela för nuvarande lol själv så det ska inte vara problem där vad jag vet. Ser att du klocka din skärm till 96hz får du oxå 96 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Tja.. Okej va nice.. Jag spela för nuvarande lol själv så det ska inte vara problem där vad jag vet. Ser att du klocka din skärm till 96hz får du oxå 96 fps?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det stämmer, klockar jag skärmen till 96 får jag 96fps i spelen när jag kör adaptive-Vsync.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Japp det stämmer, klockar jag skärmen till 96 får jag 96fps i spelen när jag kör adaptive-Vsync.

Läst lite här och där men måste man ha nån patchen? Eller kan man bara ändra som att skapa ny profil och ändå frame till 96hz om man nu ska ha det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Läst lite här och där men måste man ha nån patchen? Eller kan man bara ändra som att skapa ny profil och ändå frame till 96hz om man nu ska ha det?

Skickades från m.sweclockers.com

Se föregående sida.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Se föregående sida.

Ohh tack måste ha missat det inlägget att det inte gäller 600 serien. Hehe

Men tack iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Ok nu har jag äntligen bestämt mig för att köpa denna skärm i glossy version.
Men vafan är "tempered glass" för nåt? http://www.ebay.com/itm/QNIX-Tempered-Glass-QX2710-LED-Evolut...

Permalänk

Jag fick hem min BLACK TUNE 2735AMG IPS förra veckan. Är supernöjd overall. Men har ett litet problem, När skärmen är igång så hör jag konstant ett ljud av väldigt hög frekvens, ett konstant pipande!! har märkt att det bli högre desto mer vitt som visas på skärmen, som på t.ex. sweclockers där stor det av sidan är vit så blir ljudet högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Ohh tack måste ha missat det inlägget att det inte gäller 600 serien. Hehe

Men tack iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

sålänge du kör nVidia är du säker

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Efter att ha plöjt igenom femtielva skärmar på ebay så har jag på nåt sätt lyckats filtrera ner antalet till dessa 2: http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Glossy-2...

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Glossy-2...

Vad är skillnaden mellan dem förutom 33 kronors prisskillnad? Det är ju ffs samma butik och samma produkt.
ebay måste vara världshistoriens rörigaste och krångligaste sajt, det är ett under att det kan vara så stort, tur att vi inte har skiten i Sverige, samma sak med amazon.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Efter att ha plöjt igenom femtielva skärmar på ebay så har jag på nåt sätt lyckats filtrera ner antalet till dessa 2: http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Glossy-2...

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-Glossy-2...

Vad är skillnaden mellan dem förutom 33 kronors prisskillnad? Det är ju ffs samma butik och samma produkt.
ebay måste vara världshistoriens rörigaste och krångligaste sajt, det är ett under att det kan vara så stort, tur att vi inte har skiten i Sverige, samma sak med amazon.

Olika valuta för betalningen

Permalänk
Skrivet av akkaniclas:

Olika valuta för betalningen

Nice, kan man betala med nån annan valuta, typ somalisk, och spara nån tusenlapp på så sätt? Haha.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Nice, kan man betala med nån annan valuta, typ somalisk, och spara nån tusenlapp på så sätt? Haha.

Haha, det hade varit bra. Denna säljaren säljer i amerikanska dollar, australiensiska dollar, euro och brittiska pund. Billigast blir om du köper den som säljs i amerikanska dollar.

Permalänk

Precis beställt en http://www.ebay.com/itm/251247877127?ssPageName=STRK:MEWNX:IT... !

Spännande! Hoppas få den i slutet på denna vecka eller början på nästa!

Permalänk

Är det någon som beställt versionen med HDMI? Funkar alla inputs? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1510969956...

Permalänk
Medlem

Annan upplösning än 1440p

Sitter och funderar på att köpa en QNIX QX2710 Evolution 2 ll nu när jag byter grafikkort till ett 780 men jag skulle vilja veta hur det det fungerar med andra upplösningar än native.
T.ex. om jag byter upplösning i ett spel, måste jag gå in och ändra någonstans i nvidia-kontrollpanelen först eller är det bara o byta precis som vanligt?
Skalas 1080p-signalen upp till 1440p och sen skickas till monitorn och blir det mkt belastning på grafikkortet isf?
Gissar att det inte blir sämre bild än vad det hade varit med en inbyggd scaler?

Permalänk
Medlem

Fick hem min QNIX 27tum idag från accessorywhole. Leverans tog Tisdag-Tisdag/7dagar.
Antingen är jag blind elller har jag fått ett perfekt exemplar, inga döda pixlar och ser inget backlight bleed alls.

Blir till att testa & klocka upp den en annan dag.

Kanonnöjd! vilket lyft mot min 3 år gamla 24tums BenQ TN skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caam:

Fick hem min QNIX 27tum idag från accessorywhole. Leverans tog Tisdag-Tisdag/7dagar.
Antingen är jag blind elller har jag fått ett perfekt exemplar, inga döda pixlar och ser inget backlight bleed alls.

Blir till att testa & klocka upp den en annan dag.

Kanonnöjd! vilket lyft mot min 3 år gamla 24tums BenQ TN skärm

Vad nice jag beställde oxå ifrån samma säljare hoppas bara på det bästa om man kan får ett bra ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Tänkte bara kolla hur lång tid det tog för er att få skärmen skeppad? Gått över 24h och det står fortfarande bara "estimated delivery Varied".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Tänkte bara kolla hur lång tid det tog för er att få skärmen skeppad? Gått över 24h och det står fortfarande bara "estimated delivery Varied".

har inte fått min än men det stod skickad ifrån korea lokal tid 07:00 igår och sist jag kollade har den kommit köln i tyskland vid 12 tiden idag.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av minh:

har inte fått min än men det stod skickad ifrån korea lokal tid 07:00 igår och sist jag kollade har den kommit köln i tyskland vid 12 tiden idag.

Är det under order details på ebay som du ser det eller vart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Är det under order details på ebay som du ser det eller vart?

japp så kan man klicka sitt tracking nr och kommer till fedex som mitt falll de har skickat med så ser jag den info var den är.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Skrivet av minh:

japp så kan man klicka sitt tracking nr och kommer till fedex som mitt falll de har skickat med så ser jag den info var den är.

De verkar inte skickad min än. Ser inget under order details som tracking number eller något.
Ska jag kanske maila och fråga dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

http://www.ebay.com/itm/251247877127?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Kör denna i stabila 96hz , många för problem med inbränning vid 120.

Bara för att klargöra ett par saker som många verkar ha missuppfattat gällande Qnix QX2710/X-star DP2710. Många pratar om "inbränningar" och då drar tydligen många öronen till sig, som om vi snackar om härliga PLASMA eran. Det rör sig INTE om några former av "inbränningar" eller permanenta skador och dylikt, inte för tillfället i alla fall, men vad som händer med tiden kan man endast sia om.

Det som sker på vissa av dessa skärmar när de körs i låt säga då "120hz" är att det blir en "kvarlämning" av pixlar vid statiska bilder under en relativt lång tid, 50-60min brukar vara ett generellt "snitt". Detta är vad man kallar "image retention", och försvinner snabbt när man väl klockar ner skärmen till 60hz och låter den stå någon minut. Som referens använder jag själv två stycken av dessa skärmar, har rullat på bra i 120hz under en längre tid, och ingen image retention what so ever.

Peace out!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaspjut:

Tänkte bara kolla hur lång tid det tog för er att få skärmen skeppad? Gått över 24h och det står fortfarande bara "estimated delivery Varied".

Ibland kan det dröja rätt länge innan det uppdateras.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Ibland kan det dröja rätt länge innan det uppdateras.

Okej, tack så mycket. Ger det 24h till innan jag kontaktar säljaren då!

Permalänk
Skrivet av minh:

Vad nice jag beställde oxå ifrån samma säljare hoppas bara på det bästa om man kan får ett bra ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också nyligen beställt från samma säljare.