Permalänk
Medlem

Min Sicce Idra har fått en spricka

Jag har nu haft min idra från då det ordnades samköp här på swec. Jag har kört pumpen torrt och det har inte varit några problem med lekage tidigare. Idag så märkte jag att det hade sipprat ut lite av mitt blåa vatten (glykol+vatten) och jag stängde genast av allting, då fick jag se en pytteliten spricka (se bilden)

Sprickan gjorde att det mycket sakta läkte ut vatten.
Det konstiga är att spricka inte är i någon gjutskarv eller vid någon kant utan mitt i plasten.

Just nu har jag temporärt fixat det genom att rengöra och applicera superlim på sprickan.
Jag trodde att det skulle vara bättre kvalité, än att plasten spricker.

Permalänk
Medlem

Äsch.. Shit happens. Superlimmet borde hålla det tätt... Tur att det var på ett ställe som är lätt att laga på iaf.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Undra varför det inte finns några trådar om trasiga eheim-pumpar

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig att lita på att superlimmer kommer att hålla förevigt, jag ska köra den dränkt för att kunna lita på den

Permalänk
Medlem

Varför superlim, kör på silikon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bar0n
Varför superlim, kör på silikon.

Hur ska jag kunna laga en spricka med silikon?
Du får nog allt ta och göra en utförlig beskrivning.
BTW du slet fram en gammal tråd

Permalänk
Medlem

Haha, men om det bara är en spricka som det läcker ut vatten från, varför inte silikon? Limmet lär ju nötas bort allt eftersom, vilket inte silikonet gör.

Permalänk
Avstängd

men hur fan kan det ha blivit en spricka mitt i plasten? din vattelösning måsste helt enkelt vara skadlig för plasten i din pump :c

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Eller så har du dragit en slangklämma för hårt.
Jag måste hålla med Bar0n om silikon.
Ta bara och smeta ett rikligt lager med våtrums eller glassilikon över hela sidan så lär det inte läcka vatten där inte...

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Det var ju ganska längesedan pumpen fick sprickan, och jag har bara kört den dränk efter det.

Permalänk

är det sämre att köra den dränkt?

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Blizzardo, den pumpar mer vatten om man byter ut orginalhöljet med adaptern som följer med.