Köpte precis en ny tv/skärm. Bör jag köpa denna istället?

Permalänk
Avstängd

Köpte precis en ny tv/skärm. Bör jag köpa denna istället?

Jag köpte nyss den här skärmen:

http://www.dustinhome.se/product/5010750687/samsung-ue-32f680...

Kommer jag bli nöjd?
Fick betala 3900:-

Det här var mitt andra alternativ:

http://www.dustinhome.se/product/5010751956/lg-32lm660t-32-le...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M@GWAC0D£:

Redigera, Radera, funkar det inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag tittade även på denna tv men den är 2000:- dyrare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=776226&cks=ASS&assoc=B99...

Är denna mycket bättre i bildkvalitet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuggan74:

Redigera, Radera, funkar det inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, verkar inte gå men använder denna tråd iaf istället för att göra en ny.

Permalänk
Avstängd

Vad har hänt med Sweclockers? Förut fick man typ 10 svar inom loppet av 10 minuter.
Finns det någon annan sida dit alla tagit vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Jag tittade även på denna tv men den är 2000:- dyrare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=776226&cks=ASS&assoc=B99...

Är denna mycket bättre i bildkvalitet?

Yes den är lightyears bättre i bildkvalite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Yes den är lightyears bättre i bildkvalite

Ja, vad menar du med lightyears. den är ju trots allt 2k dyrare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Vad har hänt med Sweclockers? Förut fick man typ 10 svar inom loppet av 10 minuter.
Finns det någon annan sida dit alla tagit vägen?

Grejen är att nästan alla frågor har blivit ställde miljoner ggr. Därav brukar svaren finnas om du kollar. Vilket har lett till att folk inte längre pallar svara på allt.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Ja, vad menar du med lightyears. den är ju trots allt 2k dyrare också.

Den är flera ggr bättre. bildkvalitén är så bra att en LCD-TV inte börjar närma sig förrän i 15 000kr klassen i samma storlek. Observera "närma sig" ST60Y är senaste och sista serien i plasman som har en enormt bra bildkvalité. Kolla lite Review's så får du en lite djupare insyn över kvalitén på bilden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Den är flera ggr bättre. bildkvalitén är så bra att en LCD-TV inte börjar närma sig förrän i 15 000kr klassen i samma storlek. Observera "närma sig" ST60Y är senaste och sista serien i plasman som har en enormt bra bildkvalité. Kolla lite Review's så får du en lite djupare insyn över kvalitén på bilden.

Även för datoranvändning? jag vet inte hur samsungen jag beställt presterar i jämförelse då jag aldrig sett den irl.

Jag gillar Samsungen då den har PiP, bra Hz osv.

Jag jämförde även den jag beställt med plasman och noterar;

Samsung drar 52W i drift. Panasonic 184!!
Panasonic saknar hörlursuttag?
Panasonic har mycket bättre sub-field Hz.
Panasonic väger 4 gånger så mycket 20kg mot 5kg.
Samsung har netflix i tvn? Har panasonic det?
Panasonic har inbyggt wifi = bra!

det är svårt och bestämma. ska mest användas till dator och serier/film.
vet att plasma äger på svärta men 2000 är ändå 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M@GWAC0D£:

Vad har hänt med Sweclockers? Förut fick man typ 10 svar inom loppet av 10 minuter.
Finns det någon annan sida dit alla tagit vägen?

Jag har inte ens förstått om det är en datorskärm eller teve du vill ha. Om man beskriver tydligt och formulerar sig ordentligt får man oftast bättre svar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Jag har inte ens förstått om det är en datorskärm eller teve du vill ha. Om man beskriver tydligt och formulerar sig ordentligt får man oftast bättre svar.

Ska användas som datorskärm först och främst.

Permalänk
Medlem

Ok, du behöver varken wifi eller smartfunktioner när du ska köra TV'n som datorskärm i första hand

Jag kan inte rekommendera en Plasma som datorskärm direkt från lådan. Även om problem med inbränningar inte är så stora idag så kräver plasman omvårdnad med kärlek under inkörnings perioden. Det bästa för dig är nog att invänta din TV och testa dig fram. Ska du inte spela seriöst på datorn genom TV'n så tror jag att den kommer att funka bra för dig även om du inte får en bildkvalite i lyx-klass.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Ok, du behöver varken wifi eller smartfunktioner när du ska köra TV'n som datorskärm i första hand

Jag kan inte rekommendera en Plasma som datorskärm direkt från lådan. Även om problem med inbränningar inte är så stora idag så kräver plasman omvårdnad med kärlek under inkörnings perioden. Det bästa för dig är nog att invänta din TV och testa dig fram. Ska du inte spela seriöst på datorn genom TV'n så tror jag att den kommer att funka bra för dig även om du inte får en bildkvalite i lyx-klass.

Jag ska använda den som tv också men jag tittar inte så mycket på tv. är dock skönt att ha netflix o sånt direkt (om jag inte vill starta på datorn)

Jag blir lite tveksam på 32 tum dock. Var på mediamarkt nyss och helvete, det känns ju som en 20" för ett par år sedan.
man har blivit förstörd av 60 tummarn här hemma.

Permalänk
Medlem

kommer du att spela alls på den genom datorn? Dator-spel dvs.

Permalänk
Medlem

Samsungen var ju vansinnigt snygg, jag är väldigt förtjust i glasramen de har på många skärmar.