Var kommer ditt användarnamn ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Mitt namn + min tursiffra. Mycket simpelt

Vi kanske är soulmates?

Nä men själv kom jag på mitt namn när jag skulle spela cs för ett långt tag sedan och behövde ett lite sådär coolt namn. Har kvar det ännu för att jag inte vill bryta traditionen (?).

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Inaktiv

När jag var runt om 9 år så var jag inne på sjukhuset för mina dåliga lungor. När jag var där inne så hörde jag hur någon läkare pratade om Morfin (för någon annan patient), så när jag kom hem efter 2 dagar eller något sånt så tog jag och läste på vad Morfin vad för något och fick sen reda på att på engelska så heter det "Morphine".
Tog sen ordet Morphine och gjorde om det lite tills det blev ett cleant namn och VOILA.
Och det var så jag kom på namnet Morpiha. Har använt det enda sen dess (är 18 år nu).

Har också använt namnet Tesla på en del spel när jag redan har haft ett account eller användarnamn som redan använder namnet Morpiha. Tesla har jag ju tagit från en av dom största genierna vi har haft Nikola Tesla.

Andra namn jag använder: Aranys och Ambria.

Permalänk
Medlem

Jag nickar inte här som det, men kallar mig Ohem överallt.

Taget från dom elektriska termerna, Ohm. Men personer som är lite för lata eller har dyslexi läser mitt nick oftast fel och säger "Omen" (som jag sen korrigerar därefter).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Mitt namn är taget sen jag spelade fotboll för många år sedan, när jag gick upp i junior fotbollen var där en målvakt som kallades Frodda, då jag ochså var målvakt och heter båda Fredrik fick jag ärva smeknamnet
Dock verkar de vara populärt trots att jag många gånger är tidig så verkar "Frodda" vara upptaget därför blir det Frodda2(Froddaochså)

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Serien Married with children(Våra värsta år), som jag gillade år 1999 när jag först fick se den. När jag registrerade mitt konto här 2003 hade inte serien överexploateras till den grad som den av Tv6 gör nu. Och på den tiden hade jag även livsgnistan kvar och hade ett litet framtidshopp om att det kunde ordna sig, jag valde då karaktären Bud från serien som nickname som ironi och såg likheter med mig själv.

Nu idag så ser jag knappast på serien Married with children, skulle jag upptäcka ett avsnitt som jag ej har sett så skulle jag inte bry mig. (såvida det inte är en riktig specialera)

Så jag skapar inte några nya konton med nicknamnet, men jag ser heller ingen mening med att byta nicknamet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ja du, jag satt och rattade ihop bokstäver bara, kommer inte ifrån något alls
Ordet finns inte.

Permalänk
Medlem

Mitt namn baklänges. 97 är uppenbarligen mitt födelseår. Brukar försöka ta bort 97 där jag kan och bara köra "Navi". Ibland e också Navi97 upptaget och då brukar jag ta Navi501, efter "the 501st clone legion" i Star Wars. xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Dags att dra igång denna tråden igen känner jag!

running_wild hm... ja jag gillar ju att springa och jag kan va lite vild ibland. eller nä, tror det kommer från pirat bandet running wild som jag lyssnade på en del för några år sedan.

Mina "officiella" nick är annars tant eller sockermamma.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Inaktiv

Förslöad som man var när man var yngre, blev det Segas.

Sega as.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nickade som Darksoul/DorkSoul/DarkSol i Q3 för 10år sen, där av nicket här när jag reggade. Man va ju lite yngre då och tyckte antagligen att det var häftigt.

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Medlem

Tyckte det var så jävla roligt när jag var mindre att folk skulle snacka om "precis som Ingen sade" osv. Är faktiskt fortfarande väldigt nöjd med nicket, det är inget man tröttnar på och kan tolkas på så många olika sätt.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Yeah buddy!
Tänkte jag skulle nicka det som folk kallade mig
Heter annars McSwagginZ när jag lirar, mest för att retas

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Mitt efternamn har vissa likheter med mitt nick..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En förjävla bra rulle det där, lätt top 5...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Gillar kebab

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Namn: Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Gillar kebab

Vi vet:

Postad 2012-08-04, 01:31

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jag gillar kebab. Punkt.

Mitt nick hittade jag på när jag hade min GSXR750R. Skulle montera ett annat avgassystem men skulle givetvis köra en sväng utan Låter rätt aggressivt vid 13-14000 rpm utan dämpare. Resultatet blev att grannen kom och klagade på det där "Djävla skrikande fanskap" därav namnet "screamin-daemon".

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Vi vet:

Postad 2012-08-04, 01:31

Mitt nick hittade jag på när jag hade min GSXR750R. Skulle montera ett annat avgassystem men skulle givetvis köra en sväng utan Låter rätt aggressivt vid 13-14000 rpm utan dämpare. Resultatet blev att grannen kom och klagade på det där "Djävla skrikande fanskap" därav namnet "screamin-daemon".

Åfan, tyckte väl att tråden kändes lite bekant

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt nick kommer Gamecube/PS2-spelet med samma namn. Jag tyckte att det var asballt för ett par år sedan, och det lär få hänga med. På andra ställen heter jag oftast "Non Divine" efter At the Gates låten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

mitt kommer ifrån Kopps typ. krejsi=crazy typ

Permalänk
Medlem

Nej, mitt är inte efter Fenix i Star Craft

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Nej, mitt är inte efter Fenix i Star Craft

Gillar fenixar, nickade Phoenix13 när jag var jätteliten Smakfullt med svenska översättningen.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ungefär ett decenie sedan startade jag upp counter-strike, efter att precis ha sett top gun på tv.
Nickade Maverick pga det.

Kom in på en amerikansk server vid namn [USA]Killing Fields, efter några rundor blev jag bannad för "fusk" (självklart obefogat) temporärt.
Jag gillade verkligen folket som spelade där, de var trevliga och lätta att döda.
under tiden letade jag ett nytt nick, av någon anledning kom jag in på den här lilla flash-serien.

Och sedan dess har jag hetat Devildoll på nätet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Mitt nick kommer från att jag är svensk och heter något med SG. Men andra ord blev det SweSG.

Permalänk
Medlem

Jag och min bror gick i samma klass när vi började våra ingenjörsstudier. Jag var sällan närvarande de första månaderna då inledningskurserna var väldigt grundläggande och jag kände det bara var att skriva tentan när det var dags. Eftersom min bror alltid benämnde mig som "brorsan" när han pratade om mig med våra kursare så blev det ett namn som alla började använda sen när jag började närvara på lektionerna.... Reggade domänen brorsan.com för skojs skull

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från början var det Dregelmyller man jag ändrade det till Myllerman då det började kännas lite oseriöst/barnsligt när man blev äldre
Har haft nicket länge. Det kommer från en gång för länge sedan när jag åkte Vikingline båt och det var en rittävling (för barn). Jag själv var väl i yngre tonåren.

Det var en dagstur med familjen så jag var uttråkad och tänkte skoja lite med genom att lägga ett lustigt bidrag i lådan. Kommer inte ihåg hur teckningen såg ut men jag skrev att jag hette Dregelmyller (roligaste jag kom på) och jag vann !! Dom visade upp mitt bidrag och frågade om det fanns nån Dregelmyller där, höll på att fnissa sönder

Ville jue inte "själa" vinsten från något barn så sa inget givetvis och vinsten gick till någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingen:

Gillar fenixar, nickade Phoenix13 när jag var jätteliten Smakfullt med svenska översättningen.

Ingen väcker minnen från mellanstadiet när vi hade en sketch med personer som hette ingen och någon

Brukar köra med Sealance när Fenix är upptaget

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Nickar Nazgul eller xenoz... också pogonomyrmex, har ingen anledningen varför

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Mitt namn är höljt i dunkel. Mänskligheten är inte redo för innebörden ännu.