Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Blir så sjukt trött på folk som skriver "RIP in peace". Vet du ens vad RIP står för?

Skrivet av Tumnus:

Reast in peace in peace? För RIP står just för Rest in peace.

Javisst kan ju diskutera det senare när vi inte är afk from keyboard.

Vet ni ens vad afk from keyboard står för?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Javisst kan ju diskutera det senare när vi inte är afk from keyboard.

Vet ni ens vad afk from keyboard står för?

AFK står för away from keyboard. Frasen "AFK from Keyboard" har ingen mening eftersom du säger Away from keyboard from keyboard. Lite som att säga "Jag sitter i en båt i en båt".

Skrivet av Knuckles:

Uppenbarligen har du ingen direkt kunskap eller erfarenhet om USA. Ja, har man inte jobb och vill utnyttja systemet som svenskar och invandrare gör i Sverige så har man ingen lycka här borta. Skaffar man dock ett jobb så är livskvaliten bättre generellt sett här i USA ifall man inte har någon åkomma som behöver hospitalisering. Kan väl även säga att generellt så är folk mycket trevligare i USA och att intelligensen känns ganska hög ifall man undviker de mexikanska/svarta områdena.

PS. Som referens så tjänar jag och min fru $130000 om året vilket är ganska hyffsat

Japp. Kunskapen är ju underbar speciellt när skolsystemet försöker få det till en så centraliserad utbildning som möjligt. Man lär sig historia dock bara Amerikansk historia. Man lär sig geografi men bara Amerikanska delstater tas upp. Det Amerikanska grundskolesystemet är en av de sämsta i hela västvärlden.. Deras sjukhus är inte direkt "top-notch". I jämförelse är Sverige ett paradis. Sedan ska vi inte snacka om deras vapenlagar. Jag har familj som bor i Landet. Jag spenderar större delen av min sommar borta i USA och förutom i vissa städer så är landet inget paradis.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av sannyf2000:

amazon.de kan vara ett plats o kika på om din tyska inte är allt för knaltig, de skickar till svergie och har samma elkontakter.

Om man inte kan tysk? så kan man ju översätta hela sidan till svenska, vips så är det på svenska.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Köp en PS4 då..

Ja det är väl enda valet till julen så det får bli en PS4 till dom. Gamla spel är väl ändå inte kompatibla?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Hej,
jag köpte ny Dator istället.Mvh..........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag misstänker att denna nyhet ska tas med en nypa salt ändå, då många av våra stora butiker har lager i europa, där Xbox One troligtvis kommer finnas tillgänglig att köpa, så vi får helt enkelt se, kommer finnas hur många internetbutiker som helst som kommer få in dom, t.ex. Amazon, internetbutiker i England, Tyskland osv osv, bara för att Sverige inte är prioriterat i första vågen betyder det inte att det är omöjligt för en svensk att få tag på ett, kanske hos Elgiganten nere på stan, men inte via nätet

Det skulle inte förvåna mig om det är precis som du säger, och att sedan till jul, så går Microsoft ut med en "positive surprise", att den trots allt kommer "snabbare än förväntat".

Det dom inte fattar isåfall är att hagelstormar av Xbox fanboys, hoppar över och bokar upp sig på PS4.
Grattis Microsoft ni ljög ihjäl försäljningsvågen för er egen produkt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
jag köpte ny Dator istället.Mvh..........Klaus

Tack Klaus, då vet vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

Tack Klaus, då vet vi!

Var so lite.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

M$ ligger lågt fram till jul då fanboys förlåter dem och ber på såriga knän om återgång till E3 Presentationens Xbox 1. MS släpper Xbox 1 vid julhandel utan spår av någon 180 eller produktion's försening.

Permalänk
Medlem

Värst vad det var folk som brydde sig, med tanke på hur ingen på sweclockers tänker köpa en Xbox one ändå?

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

M$ ligger lågt fram till jul då fanboys förlåter dem och ber på såriga knän om återgång till E3 Presentationens Xbox 1. MS släpper Xbox 1 vid julhandel utan spår av någon 180 eller produktion's försening.

Ja för du är garanterat ingen ps fanboy?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

Ja för du är garanterat ingen ps fanboy?

Om M$ släpper 2014 så gör Sony antagligen likadant och släpper sin Ps4:a med family share så kuddkrig lär vi fortfarande se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Jaha, och varför är också Belgien och Schweiz exkluderade från lansering 2013 då? Vilka språk pratar man där? Hm?

Som sagt, om man kan tänka lite så förstår man att det MS säger om lokalisering är BS, istället för att nämna den verkliga orsaken som troligtvis är dåliga yields på kretsarna.
"While we wish we could launch Xbox One simultaneously in these markets, there are many factors that determine the timing of specific market launches. This includes work to localize the Xbox One dash, incorporate additional voice and languages, and build partnerships to bring apps and meaningful local content to each country."

Skrivet av Tumnus:

Så varför är Frankrike med bland dessa men inte Schweiz?

Det mest troliga är väl just att de inte fått fram tillräckligt många konsoller för alla marknader och skyller på en annan skitsak som språk. Det kan i sin tur orsakats av olika anledningar (t.ex. dåliga yields på kretsarna).

Vilka marknader de valt att prioritera känns ganska logiskt - de stora länderna + de länder som använder samma distributör (England/irland, Australien/NZ, vet inte om österrike har samma som tyskland, men det är möjligt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Värst vad det var folk som brydde sig, med tanke på hur ingen på sweclockers tänker köpa en Xbox one ändå?

Känns som att xboxOne blev elektronikens Paris Hilton. Fansen jublar och förlåter snedsteg, resten följer på för underhållningen och skitsnacket runt omkring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

jag tänkte också först att xbox one kunde vara bra, men se den här recensionen så kanske du ändrar din åsikt: http://www.youtube.com/watch?v=SGszXALhdOI

Tackar, det bevisade vad jag förmodligen redan insåg. Du är inte intresserad av att diskutera, du skriver bara ut dumma påståenden och länkar till oseriösa videoklipp, troligtvis för att bara synas eller vara rolig.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man vill släppa konsolen samtidigt som konkurrenten är ju att man inte vill hamna på efterkälken när det gäller installerad användarbas, eftersom många utgivare tar stora investeringsbeslut när de ser hur mycket konsolerna säljer, vilket kommer att få efterverkningar flera år senare när de spelen kommer ut, eller inte kommer ut.

Skulle Xbone sälja som smör i bara USA och vara ett år sent här, skulle det ändå kunna bli en gigantisk succé, även i Sverige. Svenska spelare skulle inte låta bli att köpa en Xbone om det blev den bäst säljande konsolen med de bästa versionerna av spelen och det bästa stödet.

Det vore en katastrof att vara sen på en marknad som räknas, som USA,men att vara sen i Somalia, Haiti eller Sverige spelar ingen roll.

Brasklappen är naturligtvis att förseningen beror på något annat än att Sverige och andra småländer är försumbara, till exempel att de har problem med produktionen. Då kan det bli brist på konsoler även på viktiga marknader och det vore farligt för Microsoft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Spelar en månad hit eller dit verkligen så stor roll?

Det är inga som har pengar i jan-feb, det finns ingen marknad då. Den bör komma omkring mars 2014, om inte Ms fuckar upp det ytterligare. Det är 4-5 månader senare...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

AFK står för away from keyboard. Frasen "AFK from Keyboard" har ingen mening eftersom du säger Away from keyboard from keyboard. Lite som att säga "Jag sitter i en båt i en båt".

http://www.youtube.com/watch?v=R7yfISlGLNU

Ontopic: förvånandsvärt många som är upprörda över förseningen med tanke på hur många som skulle överge x1 till förmån för Ps4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldphag:

vad har österrike och tyskland gemensamt?

hint; vilket språk pratar man i både syrien och irak? är det samma språk eller är det syriska och irakiska?

allmänbildning är inte prio här nej

I Sverige pratar vi engelska precis som US eller UK...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Känns som varenda utannonsering som MS har så stämmer det sällan till vad de lovar. Och hur ska man ha tillit på ett sådant stort företag. Verkar som nu när Steve Ballmer är VD så är detta företag ansvarslös. Hoppas att detta ändrar på sig annars kommer inte MS vara ett företag om ca 50 år eller så

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem

Känns skönt att kunna koncentrera sig på en konsol åt gången ändå, så länge PS4 dyker upp när den ska. Sen lär ju GTA V ta upp större delen av hösten så att vänta några månader extra gör inte så stor skillnad.

Skulle man kunna tänka.

För teknikintresserad som man är gjorde jag direkt en förhandsbokning hos amazon.co.uk, i hopp om att få den under 2013. Annars blir det väl svarta marknaden för att hitta en låda. Trots att man varken har tid eller ork att spela något med en ettåring och heltidsjobb. Men de där lådorna kommer stå under duken i många, många år framöver, gissningsvis runt 10 år för denna generation, så det kostar ju knappt något i inköp om man slår ut dem på tiden de kommer spelas.

Ibland känner jag mig som den enda som är jätteintresserad av båda konsolerna. Ser man till kommentarerna här och på andra ställen är det M$ hit och sony fanboys dit. Tråkigt att så även ska vara på sweclockers, som jag tidigare såg som ett forum för äldre...

Permalänk

Det lustiga är att man förmodligen kommer kunna köpa spelen i höst men ingen konsol.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

ja, då missar Microsoft den viktiga julhandeln i alla fall vilket borde ge Sony med sin PS4 en stor fördel om de släpper sin konsol innan december. Min fråga är bara vad tänkte Microsoft med: en stor power brick (AC adapter) till konsolen igen likt som det var på xbox360. Jag hoppas och tror inte att Sony kommer att ha det på sin PS4 då det inte fanns på PS3 vilket gör att konsolen ser snyggare ut på tv bänken.

Min slutsats är att jag kommer att köpa en PS4 först och så får vi se hur det blir med en xbox one i framtiden.

Permalänk
Medlem

Wow, Microsoft vill verkligen inte att Xbox One ska sälja...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Känns som att xboxOne blev elektronikens Paris Hilton. Fansen jublar och förlåter snedsteg, resten följer på för underhållningen och skitsnacket runt omkring.

Mer som konsolernas Mitt Romney. The flip flopper of consoles

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Sverige är ett litet land i Goliats ögon. Skönt att man inte längtar efter någon XBOX denna gång.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

glad att jag skaffar en bättre pc istället

Permalänk
Medlem

Kan denna försening ha något att göra med att dom måste plocka bort alla dåliga DRMS och saker som dom pushade in i Xbox one från början? känns lite som så, hur som helst så kommer jag själv fortsätta med min dator som jag nyligen köpt.

Men blir det frågan om en konsol så lär jag välja PS4,an direkt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Mer som konsolernas Mitt Romney. The flip flopper of consoles

Hehe fick mig ett skratt på fikarasten nu