Permalänk
Medlem

Trasig skärm, hjälp!

Hej Sweclockers!

Har en trasig skärm vad jag tror iaf.
Skärmen får konstiga lodräta sträck som rör på sig och går upp och ner, det nästa blinkar lite också.
Skärmen stänger av sig när jag ska spela, ibland dock inte alltid och då måste jag starta om datorn och vänta lite.
Skärmen har VGA kabel, ser inget fel på den och i VGA uttaget.
Har testat med en annan skärm med DVI uttag, funkar bra.
Har testat samma DVI kabel som funkade i den amdra skärmen, funkar inte heller i den trasiga.

Tror det är fel i adaptern men är inte säker.
Vad tror ni?

Jag är ganska säker på att den är sönder men är inte 100 men har titta på denna skärm:
http://cdon.se/hemelektronik/aoc_e2343fi_23%22-21548605

Vad tror ni om den skärmen samt min trasiga skärm?
Något jag kan göra eller är det bara köpa en ny skärm (Kanske den jag länkade?)

Med Vänliga Hälsningar

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krawlezt:

Hej Sweclockers!

Har en trasig skärm vad jag tror iaf.
Skärmen får konstiga lodräta sträck som rör på sig och går upp och ner, det nästa blinkar lite också.
Skärmen stänger av sig när jag ska spela, ibland dock inte alltid och då måste jag starta om datorn och vänta lite.
Skärmen har VGA kabel, ser inget fel på den och i VGA uttaget.
Har testat med en annan skärm med DVI uttag, funkar bra.
Har testat samma DVI kabel som funkade i den amdra skärmen, funkar inte heller i den trasiga.

Tror det är fel i adaptern men är inte säker.
Vad tror ni?

Jag är ganska säker på att den är sönder men är inte 100 men har titta på denna skärm:
http://cdon.se/hemelektronik/aoc_e2343fi_23%22-21548605

Vad tror ni om den skärmen samt min trasiga skärm?
Något jag kan göra eller är det bara köpa en ny skärm (Kanske den jag länkade?)

Med Vänliga Hälsningar

Du har ju redan en tråd om din trasiga skärm, och efter felsökning kom du fram till att det var just skärmen som var trasig, så varför skapar du en ny tråd om samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Du har ju redan en tråd om din trasiga skärm, och efter felsökning kom du fram till att det var just skärmen som var trasig, så varför skapar du en ny tråd om samma problem?

Den tråden blev inaktiv och fick inga vettiga svar

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krawlezt:

Den tråden blev inaktiv och fick inga vettiga svar

Räckte det inte att konstatera att skärmen var trasig, eller finns det fler sätt att säga det på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

En tråd om samma ämne räcker.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Vill du tillföra ny information fortsätter du i den gamla.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro