Bästa modulära nätagget för runt 650:- ~ ?

Permalänk

Bästa modulära nätagget för runt 650:- ~ ?

Tjenatjena, håller på att beställer datordelar just nu. Försökt pressa budgeten så mycket som det bara går och ett nätagg för max 650:- är det som gäller. Det skall driva ett ATX-moderkort (MSI Gaming Z87 G45), Gainward Phantom 770, Intel CPU i5 4670K, en 64GB SSD och en 1TB hårddisk. Samt processorkylare, 8GB 2400MHz minnen och detdär.

Går det att få ett fint nätagg för det priset?

Permalänk

Behöver ju förstås inte vara modulärt.... men det skulle uppskattasl

Permalänk
Entusiast

Jag byggde nyss en dator åt en polare för 5000kr och då valde jag Corsair CX 500M åt honom. Ett semi-modulärt aggregat som ändå verkar gediget för pengen då det bland annat fick en fläckfri recension av Sweclockers ganska nyligen: http://www.sweclockers.com/recension/16951-be-quiet-kraft-och...

Nätagget har också en japansk kondensator på primärsidan vilket är väldigt bra för ett agg i denna prisklass.
Sen så har det ju snackats mycket skit om CX genom åren men jag litar på att Corsair äntligen har "fixat" CX-serien så det fick bli CX 500M!

Nätaggregatet var tyst och kablarna var tillräckligt långa när jag byggde ihop datorn men mer har jag inte att tillägga
Dessutom så hade Komplett kampanj på agget för 400kr när datorn inköptes, inte fel alls!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jag byggde nyss en dator åt en polare för 5000kr och då valde jag Corsair CX 500M åt honom. Ett semi-modulärt aggregat som ändå verkar gediget för pengen då det bland annat fick en fläckfri recension av Sweclockers ganska nyligen: http://www.sweclockers.com/recension/16951-be-quiet-kraft-och...

Nätagget har också en japansk kondensator på primärsidan vilket är väldigt bra för ett agg i denna prisklass.
Sen så har det ju snackats mycket skit om CX genom åren men jag litar på att Corsair äntligen har "fixat" CX-serien så det fick bli CX 500M!

Nätaggregatet var tyst och kablarna var tillräckligt långa när jag byggde ihop datorn men mer har jag inte att tillägga
Dessutom så hade Komplett kampanj på agget för 400kr när datorn inköptes, inte fel alls!

Är CX serien verkligen att rekommendera? Den har fått en väldans massa skitkritik /:

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Plutoniumxx:

Är CX serien verkligen att rekommendera? Den har fått en väldans massa skitkritik /:

Mjo men som jag förstår det så har Corsair verkligen försökt att fixa alla brister på den tidigare CX-serien med den här nya "M"-serien.
Sweclockers och andra reviews har gett den jättebra betyg och den har ju 3 års garanti så what the heck, något mycket bättre i prisklassen får du nog inte om man säger så...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Finns Antec HCG 520M till hyffsat pris. Ett Seasonic byggt agg (S12-II) med Japanska kondingar runtom, semimodulärt. Inte det modernaste, men ett stabilt agg byggt med kvalitet.

Gör dig själv en tjänst, läs recensioner och fundera på Seasonic G450/550, 80 plus Guld, semimodulärt och presterar väldigt bra.. du skulle inte ångra dig! Även om dom är lite över budget..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus