Silverstone 6 Pin till Corsair nätagg?

Permalänk
Medlem

Silverstone 6 Pin till Corsair nätagg?

Hejsan,

Undrar om denna sladd fungerar till detta nätagg? Man kan ju tycka att det bör finnas en industri standard när det gäller kontakter..

Problemet löst.
Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag antar att det skulle fungera om båda är tillverkade i någon slags standard.

Men varför riskera ett system värt många tusenlappar+brandrisken för något så billigt som en kabel?

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem så länge kabeln passar i nätaggsändan. PCIe kabeln är standarden, alla moderna ATX agg följer den pin-outen på kontakten, annars skulle det vara ett himla liv på grafikkortstillverkarna...

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det ska inte vara några problem så länge kabeln passar i nätaggsändan. PCIe kabeln är standarden, alla moderna ATX agg följer den pin-outen på kontakten, annars skulle det vara ett himla liv på grafikkortstillverkarna...

Det är just detta jag undrar. Att den passar till grafikkortet är uppenbart men kontakten som ska in i nätagget är jag osöker på. "/

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Kontakteringen i nätagget är INTE standard, på modulära agg.

Det kan t.o.m. skilja mellan olika modeller hos samma tillverkare.

Kontrollera sladden, och mät att den är rätt kopplad(tex med universalinstrument), innan du provar.

Fo3

Edit: Mitt svar var tydligen lite off-topic...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Dom där silverstone kablarna skall visst ha en sleeving som är extremt-otroligt-super bra(custom sleeve inräknat)

Permalänk
Antielefant
Skrivet av m1ntos:

Hejsan,

Undrar om denna sladd fungerar till detta nätagg? Man kan ju tycka att det bör finnas en industri standard när det gäller kontakter..

Svaret på frågan är ja, men du har missförstått vad det är för kabel. Det där är inte en kabel som går från nätagget till grafikkortet.

Det är en 25 cm förlängningssladd du sätter längst ut på nätaggets befintliga PCIe-kabel.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Svaret på frågan är ja, men du har missförstått vad det är för kabel. Det där är inte en kabel som går från nätagget till grafikkortet.

Det är en 25 cm förlängningssladd du sätter längst ut på nätaggets befintliga PCIe-kabel.

Okej, då måste jag alltså hitta en kabel från Corsair som funkar till mitt nätagg. Grejen är att nätagget kom med endast en 6 pin kabel till grafikkortet men mitt kort behöver två stycken. Vad tycker ni jag ska göra? Överväger starkt att köpa ett nytt nätagg och lämna tillbaka denna..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ett sätt att lösa problemet.
http://www.dustinhome.se/product/5010079846/deltaco-adapterka...
(Brukar ofta följa med en sådan till grafikkort)

Fo3

PS Svårt att ge råd om återlämning av, eller nytt agg,
då vi inte vet vilka komponenter du har

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Ett sätt att lösa problemet.
http://www.dustinhome.se/product/5010079846/deltaco-adapterka...
(Brukar ofta följa med en sådan till grafikkort)

Fo3

PS Svårt att ge råd om återlämning av, eller nytt agg,
då vi inte vet vilka komponenter du har

Löste problemet med just en sån där!

Tack för all hjälp allesammans!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

Okej, då måste jag alltså hitta en kabel från Corsair som funkar till mitt nätagg. Grejen är att nätagget kom med endast en 6 pin kabel till grafikkortet men mitt kort behöver två stycken. Vad tycker ni jag ska göra? Överväger starkt att köpa ett nytt nätagg och lämna tillbaka denna..

Skickades från m.sweclockers.com

Har du ångerrätt kvar så lämna tillbaks så fort som möjligt, ett agg med en pci-e är endera skräp eller inte nog kraftfullt