Permalänk

Så jävla sur. (Steelseries Sensei RAW)

Fick hem denna pest idag;

Funkade utmärkt på NaVi mattan och var superglad över mitt köp.

Bestämde mig sedan för att tanka ner Steelseries Engine på deras hemsida för att leka lite med inställningarna och så. Direkt när jag installerar det så börjar musen att fåna sig. Kan inte dra raka streck längre, musen åker åt olika håll... Helvete vad sur jag är.

Någon som har en SS RAW som vet en lösning på detta? Blir ännu surare om jag skall behöva skicka in den och få en ny...

Edit;

Såhär blire:

Permalänk
Medlem

Raw har inte prediction, dvs du kan inte få det du önskar.
Rawn har nära 0 inställningar i SS engine. Nästan alla settings förutom DPI+light är borta jämfört med vanliga sensei.
Vanliga sensei kan du aktivera prediction skräpet.

Dvs absolut inget fel på musen, prediction av som på så många andra möss då dom flesta inte vill ha det för gaming.

Så om du har kunnat göra raka streck innan engine med en raw då är du enda i världen eftersom prediction är forced off.
Testar man enkelt i paint genom att dra streck snabbt åt ett håll.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Raw har inte prediction, dvs du kan inte få det du önskar.
Rawn har nära 0 inställningar i SS engine. Nästan alla settings förutom DPI+light är borta jämfört med vanliga sensei.
Vanliga sensei kan du aktivera prediction skräpet.

Dvs absolut inget fel på musen, prediction av som på så många andra möss då dom flesta inte vill ha det för gaming.

Så om du har kunnat göra raka streck innan engine med en raw då är du enda i världen eftersom prediction är forced off.
Testar man enkelt i paint genom att dra streck snabbt åt ett håll.

Jag skojar inte. Den fungerade utmärkt innan jag tankade ner drivrutinerna. Sen nu så funkar den knappt alls. Verkar som om denna musen inte är så himla bra... Skulle du rekommendera någon annan?

Permalänk
Medlem

Vanliga Sensei...

Väldigt nöjd med min iaf..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Vanliga Sensei...

Väldigt nöjd med min iaf..

Har du RAW eller Original?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Har du RAW eller Original?

Den vanliga eller original om du vill det..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Någon annan som har en RAW som upptäckt samma problem?

Permalänk

Avinstallera drivrutinerna? Verkade ju fungera bra utan.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

måste du ha programmet då?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

måste du ha programmet då?

Det vet jag faktiskt inte. Jag antar det?

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Avinstallera drivrutinerna? Verkade ju fungera bra utan.

Det är det som är grejjen. Avinstallerade hela programmet, startade om datorn, pluggade ut och in. Så fort jag hade installerat Steelseries Engine så vart musen "trasig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plutoniumxx:

Det vet jag faktiskt inte. Jag antar det?

Klart du inte behöver programmet, det har man aldrig behövt.
Och som sagt, ss engine till raw gör inget annat än ändrar dpi + lights.

Du kan inte ändra saker som liftoff, prediction (raka linjer) osv med raw.

Sen säger jag det igen, raw har aldrig kunnat göra raka linjer vid snabba drag (prediction) då det helt enkelt inte finns på musen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zaFp...
blir linjer helt raka vid hyfsatt snabba drag så är det prediction. Blir dom inte det finns inte prediction.
Raw kan omöjligt göra flera raka linjer vid sådana drag, det är tekniskt omöjligt med firmwaren till sensorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Raw har inte prediction, dvs du kan inte få det du önskar.
Rawn har nära 0 inställningar i SS engine. Nästan alla settings förutom DPI+light är borta jämfört med vanliga sensei.
Vanliga sensei kan du aktivera prediction skräpet.

Dvs absolut inget fel på musen, prediction av som på så många andra möss då dom flesta inte vill ha det för gaming.

Så om du har kunnat göra raka streck innan engine med en raw då är du enda i världen eftersom prediction är forced off.
Testar man enkelt i paint genom att dra streck snabbt åt ett håll.

Jag vill inbilla mig om att jag alltid har lyckats dra raka sträck med alla mina tidigare möss (Givetvis inte kul-möss, dem är inte kul alls)

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Tycker du borde vara glad att muspekaren faktist rör sig som du rör musen

Har mlg versionen men hade nog nästan lika gärna kunnat köpa raw, har ju allt trams avstängt. Liftoff är ju dock nice att kunna ställa in. Har inte vart såhär nöjd med en mus sedan min intellimouse 1.1a.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

Jag vill inbilla mig om att jag alltid har lyckats dra raka sträck med alla mina tidigare möss (Givetvis inte kul-möss, dem är inte kul alls)

Beror på vilka tidigare möss du haft.
Alla gamla gaming möss som explorer 3.0, intellimouse 1.1 osv hade ej prediction.
Däremot MX510,518 osv har haft. Ända upp till Rev2 G400.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Klart du inte behöver programmet, det har man aldrig behövt.
Och som sagt, ss engine till raw gör inget annat än ändrar dpi + lights.

Du kan inte ändra saker som liftoff, prediction (raka linjer) osv med raw.

Sen säger jag det igen, raw har aldrig kunnat göra raka linjer vid snabba drag (prediction) då det helt enkelt inte finns på musen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zaFp...
blir linjer helt raka vid hyfsatt snabba drag så är det prediction. Blir dom inte det finns inte prediction.
Raw kan omöjligt göra flera raka linjer vid sådana drag, det är tekniskt omöjligt med firmwaren till sensorn.

Får min nya RAW på tisdag... (skickade tillbaks min gamla.) Tycker du jag borde skippa engine'n ? Ifall samma sak händer? Med tanke på att den fungerade flawless innan

Permalänk
Medlem

SS engine gör absolut 0 med musen, förstår fortfarande inte vad felet är då alla raw är 100% likadana med eller utan SS engine.
Och nej SS engine är inte nödvändigt för musen.

Prediction kommer du aldrig någonsin få med en Raw.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zqCT...

Så är Raw och så kommer raw alltid att vara, dvs inga raka linjer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker SS engine suger har haft den några gånger efter en tid börjar musen krånglar så fort jag avinstallera den så funkar allt normalt.

Diablo 3 musen.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Jag tycker SS engine suger har haft den några gånger efter en tid börjar musen krånglar så fort jag avinstallera den så funkar allt normalt.

Diablo 3 musen.

D3 musen är ifrån Xai, som hade hemsk firmware.

Permalänk
Medlem

Meh ska kunna ha SS engine installerat utan att det pajar musen annars är det något defekt.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Meh ska kunna ha SS engine installerat utan att det pajar musen annars är det något defekt skumt.

Det kan man också.
Jag hade Engine med min Xai, absolut inga problem.

Det som är viktigare är att se till att uppdatera firmware på sin mus.
Finns på support downloads på deras sida.

Permalänk
Medlem

Det funkade fint några månader och har uppdaterat min mus frimware men använder inte funktionerna i programmet så orkade inte hålla på att krångla med det när allt funkar utmärkt utan SS engine.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Jag har en sån mus. Funkar väl okej. Tyckte min gamla G5a var bättre dock.

Drog ner programmet bara för att stänga av det fåniga ljuset från musen som stod o blinkade hela tiden. Sen avinstallera jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Det funkade fint några månader och har uppdaterat min mus frimware men använder inte funktionerna i programmet så orkade inte hålla på att krångla med det när allt funkar utmärkt utan SS engine.

Nej det finns ingen direkt anledning att ha det installerat.
Oftast installerar man det, ställer in allt man vill sen avinstallerar det.

Varför ha onödiga program installerade liksom.

Permalänk

Blir det samma problem med denna så ere ny mus som gäller. (Är en CS/FPS kille)

tips på bra möss?

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Blir det samma problem med denna så ere ny mus som gäller. (Är en CS/FPS kille)

tips på bra möss?

Razer Mamba kör jag med. Gillar möjligheten att både köra med eller utan sladd. Dock så vet jag inte hur den funkar till spel, då jag inte håller på med sånt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Razer Mamba kör jag med. Gillar möjligheten att både köra med eller utan sladd. Dock så vet jag inte hur den funkar till spel, då jag inte håller på med sånt.

Razer överhuvudtaget är inget att föreslå. Har bara haft dålig erfarenhet när det gäller Razer equipment. :/

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Razer överhuvudtaget är inget att föreslå. Har bara haft dålig erfarenhet när det gäller Razer equipment. :/

Vad för sorts erfarenhet? Min Mamba har fungerat jättebra, men jag kan tänka mig att det finns vissa problem med de lite billigare produkterna (om det nu finns).

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Vad för sorts erfarenhet? Min Mamba har fungerat jättebra, men jag kan tänka mig att det finns vissa problem med de lite billigare produkterna (om det nu finns).

Deathadder, konstant glappande, scrollen slutade fungera. Skickade in, samma problem.

Permalänk
Skrivet av Plutoniumxx:

Deathadder, konstant glappande, scrollen slutade fungera. Skickade in, samma problem.

Det var ju tråkigt. Kan hur som helst rekommendera Mamban. Tidigare körde jag med intellimouse 2.0. Den kan jag även rekommendera. Kan dock vara svår att få tag på nu för tiden...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES