Permalänk
Medlem

Installera ios 7 beta 3

Tja jag har min iphone 5 som jag skulle vilja skaffa ios7 beta 3 till men jag undrar om hur det blir när dom sen släpper den riktiga versionen av ios 7 äre bara att man uppdaterar som vanligt via mobilen?

Permalänk

Ja, senaste är Beta 4 och du måste registrera dig och betala hos Apple för att få tillgång till den riktiga betan.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Avstängd

Vad tror du egentligen?
Ja , det är självklart att den officiella versionen släpps via AppStore.
Förresten kan man installera den via iTunes också.

Fruktansvärt onödigt att installera en betaversion när den släpps nu i aug.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Vad tror du egentligen?
Ja , det är självklart att den officiella versionen släpps via AppStore.
Förresten kan man installera den via iTunes också.

Fruktansvärt onödigt att installera en betaversion när den släpps nu i aug.

Orkar dock inte vänta finns ju inte heller något datum

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Bort:

Fruktansvärt onödigt att installera en betaversion när den släpps nu i aug.

Är det bekräftat?
Inte hållit mig uppdaterad på sistone.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Installera beta 4 i så fall, grymt stor skillnad mot beta 3. Men som sagt du "måste" vara Apple Developer för att få tillgång till den på lagligt vis.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Installera beta 4 i så fall, grymt stor skillnad mot beta 3. Men som sagt du "måste" vara Apple Developer för att få tillgång till den på lagligt vis.

Hadde betan förut dock så var den inte inskaffad "lagligt"

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli väldigt förvånad om man inte skulle rakt av från beta kunna uppdatera till iOS 7 skarp version då alla betor per automatik funkat som vanliga uppdateringar dvs uppdaterad direkt ur menyn i telefonen vi wi-fi. Jag kör själv betan och tycker att en börjar bli riktigt bra nu . Märks att även apptillverkarna börjat hinna ikapp och implementerat iOS 7 nu. Färre appar som kraschar och bättre flyt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Vad tror du egentligen?
Ja , det är självklart att den officiella versionen släpps via AppStore.
Förresten kan man installera den via iTunes också.

Fruktansvärt onödigt att installera en betaversion när den släpps nu i aug.

Snarare släpps IOS 7 i oktober när de släpper de nya telefonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Snarare släpps IOS 7 i oktober när de släpper de nya telefonerna.

http://www.cultofmac.com/232580/when-will-the-next-ios-7-beta...

Statistiskt borde det komma i september

Men än så länge vet ju ingen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

http://www.cultofmac.com/232580/when-will-the-next-ios-7-beta...

Statistiskt borde det komma i september

Men än så länge vet ju ingen.

Men kan telefonen vetkligen låsas om man skaffar ios 7 på det olagliga sättet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Men kan telefonen vetkligen låsas om man skaffar ios 7 på det olagliga sättet?

Inget som har hänt hittills, men skulle inte förvåna mig om det var möjligt för apple att göra det.
Tvivlar dock på att de skulle göra det ändå, inget att vinna och dålig reklam.
Jag testade iOS 6 beta någonting och någonting senare, inga problem förutom att det var buggigt som sjutton så denna gånger tänker jag vänta till release.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willekillen:

Ja, senaste är Beta 4 och du måste registrera dig och betala hos Apple för att få tillgång till den riktiga betan.

Är du helt ute och cyklar man kan komma undan den "spärren" som Apple har

Permalänk
Skrivet av jaalt:

Är du helt ute och cyklar man kan komma undan den "spärren" som Apple har

Nej, i och med Beta 4 kan du längre inte använda den metoden, snarare du som är ute och cyklar.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av jaalt:

Skulle önska att okunniga människor som dig inte fanns som bara snackar goja och skit men ta och googla lite först

Här var vi upprörda, om okunniga människor som "mig" inte borde få finnas så känns det rätt så ironiskt att du hänger på ett forum där man får dator- och teknikhjälp.

För övrigt så måste du betala i och med Beta 4, då dem patchat den metod man kunde använda innan för att installera som icke beta testare.

Gör om, gör rätt eller gå tillbaks till Fragbite.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willekillen:

Här var vi upprörda, om okunniga människor som "mig" inte borde få finnas så känns det rätt så ironiskt att du hänger på ett forum där man får dator- och teknikhjälp.

För övrigt så måste du betala i och med Beta 4, då dem patchat den metod man kunde använda innan för att installera som icke beta testare.

Gör om, gör rätt eller gå tillbaks till Fragbite.

Installerade ios 7 beta igår och jag har nu beta4 ?

Permalänk
Medlem

Officiellt sett så måste man ha ett utvecklarkonto för att kunna använda sig av betan, men som allt annat här i världen så går det ju att gå runt det.
Men risken finns att om du inte lyckas "gå runt" aktiveringen så sitter du med en tegelsten tills du kan uppdatera till officiella versionen av iOS 7.

(iPhones stöder inte nedgradering, vilket gör att du kan fastna i en beta där du inte kan aktivera luren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maango:

Officiellt sett så måste man ha ett utvecklarkonto för att kunna använda sig av betan, men som allt annat här i världen så går det ju att gå runt det.
Men risken finns att om du inte lyckas "gå runt" aktiveringen så sitter du med en tegelsten tills du kan uppdatera till officiella versionen av iOS 7.

(iPhones stöder inte nedgradering, vilket gör att du kan fastna i en beta där du inte kan aktivera luren)

Men om det nu händer så fixas det när den officiella versionen släpps?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Willekillen:

Nej, i och med Beta 4 kan du längre inte använda den metoden, snarare du som är ute och cyklar.

Så du ska lära mig när jag har IOS 7 beta 4 så ta reda på lite fakta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maango:

Officiellt sett så måste man ha ett utvecklarkonto för att kunna använda sig av betan, men som allt annat här i världen så går det ju att gå runt det.
Men risken finns att om du inte lyckas "gå runt" aktiveringen så sitter du med en tegelsten tills du kan uppdatera till officiella versionen av iOS 7.

(iPhones stöder inte nedgradering, vilket gör att du kan fastna i en beta där du inte kan aktivera luren)

Det är med inkorrekt eftersom du inte har aktiverat den mot Apples uidd servrar så vet inte enheten att iOS 7betan finns så den kommer kunna nergraderas till iOS 6.1.4/6.1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Men om det nu händer så fixas det när den officiella versionen släpps?

Går inte att svara på eftersom att allt kan ändras. Men det vore det mest rimliga att det då går att uppdatera. Vet att om du satt på iOS 6 betan så var det bara att uppdatera när den officiella versionen släpps. Men som sagt, kanske blir annorlunda den här gången.

Skrivet av jaalt:

Det är med inkorrekt eftersom du inte har aktiverat den mot Apples uidd servrar så vet inte enheten att iOS 7betan finns så den kommer kunna nergraderas till iOS 6.1.4/6.1.3

Om du installerar den vanliga .ipsw filen för iOS 7.x betan så kommer iPhonen försöka aktivera mot Apples servrar, det som händer då är att servern känner av din UDID och kollar om ditt utvecklar Apple ID har godkänt denna specifika iPhone för användandet av betan. Vilket såklart inte har skett då vi inte sitter på ett utvecklar Apple ID.

Lösningen är att försöka nedgradera eller använda nån av de omvägar som finns men det är aldrig garanterat att det går att nedgradera en iPhone. Ibland går det, ibland inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maango:

Går inte att svara på eftersom att allt kan ändras. Men det vore det mest rimliga att det då går att uppdatera. Vet att om du satt på iOS 6 betan så var det bara att uppdatera när den officiella versionen släpps. Men som sagt, kanske blir annorlunda den här gången.

Om du installerar den vanliga .ipsw filen för iOS 7.x betan så kommer iPhonen försöka aktivera mot Apples servrar, det som händer då är att servern känner av din UDID och kollar om ditt utvecklar Apple ID har godkänt denna specifika iPhone för användandet av betan. Vilket såklart inte har skett då vi inte sitter på ett utvecklar Apple ID.

Lösningen är att försöka nedgradera eller använda nån av de omvägar som finns men det är aldrig garanterat att det går att nedgradera en iPhone. Ibland går det, ibland inte.

Det med att den kontrollerar mot apples servrar händer bara när msn klickar på ctrl och återställ men om man klickar ctrl uppdatera på datorn så skippar den Apples udid kontroll

Permalänk
Skrivet av jaalt:

Det med att den kontrollerar mot apples servrar händer bara när msn klickar på ctrl och återställ men om man klickar ctrl uppdatera på datorn så skippar den Apples udid kontroll

Nej, det gör den inte... Den måste kolla varje gång eftersom att Darwin kerneln kräver signerad kod med en PGP nyckel som Apple's UDID servrar svarar med för att kunna applicera uppdateringen, eftersom att du har ny firmware i iOS7 så kommer du inte kunna nergradera utan Xcode och reggad hos Apple.

Du kan uppdatera via "tricket" men då kan inte vissa filer skrivas till filsystemet och du för osköna buggar och funktioner som inte fungerar (t.ex map kit).

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

Orutinerade SweClockare.. Eftersom att apple fortfarande signar 6.1.3/6.1.4 så kan man självklart nedgradera.

OnT, vill man ha ios 7 beta 4 kan man bara köra den gamla vanliga installationen (shift + välja firmware själv). Installera bara Beta 3 och kör OTA update till Beta 4? Fattar inte riktigt problemet, inte fan behöver man vara utvecklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaalt:

Det med att den kontrollerar mot apples servrar händer bara när msn klickar på ctrl och återställ men om man klickar ctrl uppdatera på datorn så skippar den Apples udid kontroll

Känns som vi talar förbi varandra här, det jag menar är efter uppdateringen är klar så ska du ställa in Språk, Region, Logga in på ditt Apple ID och sedan aktivera via WiFi/iTunes. Det är här det tar stopp, aktiveringen kommer inte funka såvida man inte fular. Och i värsta fall är du sedan fast här när iPhonen vägrar att nedgraderas.

Läs även WilleKillen's svar här nedanför, huruvida det är korrekt eller inte vet jag inte men känns inte helt orimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Orutinerade SweClockare.. Eftersom att apple fortfarande signar 6.1.3/6.1.4 så kan man självklart nedgradera.

OnT, vill man ha ios 7 beta 4 kan man bara köra den gamla vanliga installationen (shift + välja firmware själv). Installera bara Beta 3 och kör OTA update till Beta 4? Fattar inte riktigt problemet, inte fan behöver man vara utvecklare.

Skickades från m.sweclockers.com

Återigen, det är inte alltid det går att nedgradera. Då iPhonen inte är byggd för att kunna nedgraderas så kan det hända att de fastnar på befintlig iOS version, men detta kan som sagt skilja sig iPhone till iPhone.

Permalänk
Skrivet av Maango:

Återigen, det är inte alltid det går att nedgradera. Då iPhonen inte är byggd för att kunna nedgraderas så kan det hända att de fastnar på befintlig iOS version, men detta kan som sagt skilja sig iPhone till iPhone.

Kan du snälla berätta varför jag då lyckades nedgradera min kompis iphone 4s från Beta 3 till 6.0.1 när apple råkade signa den versionen för ungefär en vecka sedan? DFU mode och shift klicka på återställ + välja firmware själv så funkar det utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av albindubech:

Kan du snälla berätta varför jag då lyckades nedgradera min kompis iphone 4s från Beta 3 till 6.0.1 när apple råkade signa den versionen för ungefär en vecka sedan? DFU mode och shift klicka på återställ + välja firmware själv så funkar det utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, det kan jag göra och har redan gjort. Men kan självfallet upprepa mig om du vill. "Detta kan som sagt skilja sig iPhone till iPhone" Så bara för att det gick på din kompis telefon så kommer det inte funka på alla världens iPhones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaalt:

Det är med inkorrekt eftersom du inte har aktiverat den mot Apples uidd servrar så vet inte enheten att iOS 7betan finns så den kommer kunna nergraderas till iOS 6.1.4/6.1.3

haha äntligen någon som vet hur det är,
Du kan uppgradera till Ios 7 beta 4 utan UDID.
Du kan också nedgradera till 6.1.4/6.1.3
använder ios7 med beta 4 och allt går lysande.
var själv tvungen att återställa min iphone 5 och då uppfraderas den till 6.1.4 automatiskt, valde då att ha ios 7 för att då kan man göra lite mer på telefonen.

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4,4 Ghz | GTX 780 DirectCU II | H60 V.2| Maximus IV Gene | TJ08-E | Vengeance 16gig 1600MHz | 840 pro 256GB | Corsair HX 1050W

Gratis frakt Inet

Permalänk

Det går alltid att nergradera så länge det är beta men så fort ios 7 blir offeciel så kan man inte nergradera längre

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw