144 Hz, 27" VG278HE – ingen pixelgaranti

Permalänk
Medlem

Du trycker rätt mycket på att du har betalat så "sjukt" mycket som 4000 kr.
Det är alls mycket för en 144Hz 27 tum Gamingskärm. Finns det ens särskilt många billigare modeller?

Jag känner att du ältar problemet väldigt mycket, vilket vore rättfärdigat om du faktiskt hade betalat mycket eller om det var en redigerings-/mediaskärm.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Shit du har inte bättre saker för dig märker jag. Det hela handlar om att det borde räcka med 1 pixel på fel ställe för att det borde godkännas av ASUS. Nu har jag förklarat för dig. Känns det bättre? Jag vore tacksam om du la ner nu, får mail för varje inlägg och man tror att det är ännu en trevlig person som skriver och inte en som drygar.

Anklagar självfallet inte dig för att ha det, men du låter som min morsa när hon har PMS, man ska bara vara tyst eller hålla med

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Du trycker rätt mycket på att du har betalat så "sjukt" mycket som 4000 kr.
Det är alls mycket för en 144Hz 27 tum Gamingskärm. Finns det ens särskilt många billigare modeller?

Jag känner att du ältar problemet väldigt mycket, vilket vore rättfärdigat om du faktiskt hade betalat mycket eller om det var en redigerings-/mediaskärm.

Ja det är mycket pengar för ett syfte! Äger nämligen en cinema led display 27" för 9500kr och den är det inget fel på!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Anklagar självfallet inte dig för att ha det, men du låter som min morsa när hon har PMS, man ska bara vara tyst eller hålla med

Varför ska jag acceptera att få en till viss del defekt skärm direkt ur kartong? Idiot!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Ja det är mycket pengar för ett syfte! Äger nämligen en cinema led display 27" för 9500kr och den är det inget fel på!

Skickades från m.sweclockers.com

Köp en till sådan här så är du fortfarande inte uppe i 9500kr, vad säger det dig om kvalitetsnivån på garantierna och policys?

Skrivet av Ivve_v:

Varför ska jag acceptera att få en till viss del defekt skärm direkt ur kartong? Idiot!

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen så täcks skärmen av Asus ZBD / ISO 13406-2, eller så gör den inte det! Om de ska ha råd att ta tillbaka ett visst antal skärmar med pixeldefekt så måste även priset upp för att täcka för detta. En lott kan inte ge garanterad vinst och fortfarande kosta fem spänn. Och att få helt pixelfria skärmar i denna prisklass och för detta ändåmålet är helt klart ett lotteri.

Om du är så pass kräsen med bilden bör du låta det visa sig i budgeten, inte i dina klagomål på en väldigt okej skärm som du inte tänkt till på före köp.

Det är t ex känt att Eizo håller en bättre pixelgaranti, men kostar mer.
Så vadå, du vill kompromissa med prislappen men inte kvalitén?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Ja det är mycket pengar för ett syfte! Äger nämligen en cinema led display 27" för 9500kr och den är det inget fel på!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju en helt annan prisklass?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Det är ju en helt annan prisklass?

Han kan köpa två av den billigare modellen och hoppas 50/50 på en pixelperfekt skärm, samtidigt ha ytterligare en eventuellt pixelperfekt skärm, och fortfarande 1500 kr över

Jättebra exempel att ta upp en skärm som kostar 9000kr, som mest troligt tjänar ett ändamål som behöver bra och pålitlig bild, och väga den mot en 4500-kronors gamingskärm där uppdateringsfrekvensen är viktigast, verkligen

EDIT: Det underbara är att även apple har rätt hård pixelgaranti, trots att dessa skärmar kostar så mycket...
http://cdn.macrumors.com/article/2010/11/03/162401-apple_dead...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Okej, en sista post.

Till TS, vad skulle de kunna svara, samtidigt som de nekar dig reklamation, för att du skulle bli nöjd?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dwd94:

Om de ska ha råd att ta tillbaka ett visst antal skärmar med pixeldefekt så måste även priset upp för att täcka för detta. En lott kan inte ge garanterad vinst och fortfarande kosta fem spänn. Och att få helt pixelfria skärmar i denna prisklass och för detta ändåmålet är helt klart ett lotteri.

Med tanke på hur få skärmar jag sett med pixelfel kan det ju knappast röra sig om mer än ca 10% fördyring av skärmarna om man skulle rensa bort alla dåliga paneler och smeta ut kostnaden på de andra. Det är ganska långt ifrån att köpa en lott. När man köper en lott har man möjlighet att vinna något betydligt dyrare än vad lotten kostade. I detta fallet kan du bara få något sämre om du skulle ha otur att dra någon av nitlotterna.

Nej, jag köper inte resonemangen som tillverkarna har med sina pixelpolicys. Istället för att hantera problemet på ett öppet och ärligt sätt så skjuter de över delar av problemet på konsumenten. Problemet är inte unikt som jag påtalat tidigare. CPU och GPU tillverkare har och har haft liknande problem och löst det genom att sälja olika varianter tex DX386 vs SX386, olika varianter av samma GPU osv. Skärmtillverkarna skulle kunna göra samma. En pixelförsäkring som kostar 20% av skärmpriset tex. Sälja skärmarna med fel i bulk till en lågpriskedja osv.

Det intressanta är att det inte är många på SweC som skulle acceptera en skärm med pixelfel, ändå tycker man att tillverkarna gör rätt. Och då menar jag alla trådar som tipsar om att man kan beställa på nätet och ångra sig om man får en skärm med pixelfel. Vari ligger logiken i detta?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Med tanke på hur få skärmar jag sett med pixelfel kan det ju knappast röra sig om mer än ca 10% fördyring av skärmarna om man skulle rensa bort alla dåliga paneler och smeta ut kostnaden på de andra. Det är ganska långt ifrån att köpa en lott. När man köper en lott har man möjlighet att vinna något betydligt dyrare än vad lotten kostade. I detta fallet kan du bara få något sämre om du skulle ha otur att dra någon av nitlotterna.

Nej, jag köper inte resonemangen som tillverkarna har med sina pixelpolicys. Istället för att hantera problemet på ett öppet och ärligt sätt så skjuter de över delar av problemet på konsumenten. Problemet är inte unikt som jag påtalat tidigare. CPU och GPU tillverkare har och har haft liknande problem och löst det genom att sälja olika varianter tex DX386 vs SX386, olika varianter av samma GPU osv. Skärmtillverkarna skulle kunna göra samma. En pixelförsäkring som kostar 20% av skärmpriset tex. Sälja skärmarna med fel i bulk till en lågpriskedja osv.

Det intressanta är att det inte är många på SweC som skulle acceptera en skärm med pixelfel, ändå tycker man att tillverkarna gör rätt. Och då menar jag alla trådar som tipsar om att man kan beställa på nätet och ångra sig om man får en skärm med pixelfel. Vari ligger logiken i detta?

Distansavtalslagen - 14 dagar. Vet dock inte om det gäller för öppnad förpackning?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Distansavtals lagen gäller, då du enligt konsumentverket måste kunna få se varan och då även öppna paketet.
Det enda som jag tror inte gäller för detta är underkläder och typ CD/DVD skivor.

Men förpackningen måste öppnas varsamt så att man inte har "åverkat" och förstört delar av förpackning eller förpacknings material.

Permalänk
Medlem

Om jag fattat det rätt så beställde trådskaparen skärmen genom sitt företag (?).
Distansavtalslagen gäller väl bara privatpersoner, alltså borde detta köp gå under köplagen.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Om jag fattat det rätt så beställde trådskaparen skärmen genom sitt företag (?).
Distansavtalslagen gäller väl bara privatpersoner, alltså borde detta köp gå under köplagen.

Stämmer, distansköpslagen gäller enbart privat personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Med tanke på hur få skärmar jag sett med pixelfel kan det ju knappast röra sig om mer än ca 10% fördyring av skärmarna om man skulle rensa bort alla dåliga paneler och smeta ut kostnaden på de andra. Det är ganska långt ifrån att köpa en lott. När man köper en lott har man möjlighet att vinna något betydligt dyrare än vad lotten kostade. I detta fallet kan du bara få något sämre om du skulle ha otur att dra någon av nitlotterna.

Nej, jag köper inte resonemangen som tillverkarna har med sina pixelpolicys. Istället för att hantera problemet på ett öppet och ärligt sätt så skjuter de över delar av problemet på konsumenten. Problemet är inte unikt som jag påtalat tidigare. CPU och GPU tillverkare har och har haft liknande problem och löst det genom att sälja olika varianter tex DX386 vs SX386, olika varianter av samma GPU osv. Skärmtillverkarna skulle kunna göra samma. En pixelförsäkring som kostar 20% av skärmpriset tex. Sälja skärmarna med fel i bulk till en lågpriskedja osv.

Det intressanta är att det inte är många på SweC som skulle acceptera en skärm med pixelfel, ändå tycker man att tillverkarna gör rätt. Och då menar jag alla trådar som tipsar om att man kan beställa på nätet och ångra sig om man får en skärm med pixelfel. Vari ligger logiken i detta?

Tillverkarna sorterar ju redan idag ut massor med skärmar som inte håller måttet. De har löst det på nästan samma sätt som CPU- och GPU-tillverkarna, skillnaden är att de lagt lägsta gränsen på ex. gtx 770 och slopat allt annat, för att det inte säljer.

Skulle de göra en premium-variant så skulle jag gissa på att den blir 50-100% dyrare än den andra. Dels för att det tar längre tid att producera/testa och dels för att det inte skulle vara så många som skulle köpa den. Det är ju just att konsumenter vill ha billiga skärmar som gör att pixelpolicy finns. Skulle du betala 6-8000 för en pixelperfekt 120Hz TN-skärm? Var finns marknaden?

Skulle de göra en budget-variant med ännu sämre pixelpolicy skulle nästan ingen köpa den. Den skulle bara samla damm på ett lager och sedan slängas, vad skulle meningen med det vara?

Sen att folk inte accepterar pixelfel, det är ju bara girighet och att det är lagligt möjligt att göra som det går. Just när det gäller 120Hz så finns det ju inga egentliga alternativ, men vanliga 60Hz-skärmar finns det som har bra pixelpolicies. De kostar mer och få köper dem, skulle det vara annorlunda om det fanns samma valmöjlighet på 120Hz-skärmar?

Det är helt ok att påpeka och ge förslag på förändringar. Frågan är om någon kommer vilja betala för förändringen?

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ivve_v:

Varför ska jag acceptera att få en till viss del defekt skärm direkt ur kartong? Idiot!

Off Topic : Man behöver inte kalla folk för idioter bara för att de inte håller med dig.

Jag har ögnat igenom tråden och lider med dig då du har fått ett pixelfel på din skärm. Det är alltid tråkigt oavsettt vad man har betalat för en skärm.

Men i detta fall så ser jag inte vad ASUS har gjor för fel? Enligt deras villkor så omfattas inte felet av garantin, och dessa villkor godkänner man ju i samband med köpet. Denna information har du ju också tagit del av enligt tråden.

Deras pixelgaranti motsvarar ju vad andra tillverkare har, så att måla ut ASUS som sämre än andra är ju lite konstigt. Det går säkert att lösa så att man har 100% pixelgaranti under 1 år, men jag misstänker att marknaden inte är beredd att betala för detta.

Sedan har du tyvärr själv tagit ett aktivt val att köpa skärmen på det sätt som du har gjort för att spara en slant. Och det är ett bra exempel på att man inte både kan äta kakan och behålla den...

Det du kan göra är att ta diskussionen med företaget du jobbar på, de har ju faktiskt sålt den till dig. Be att de återköper skärmen, så får ni väl försöka sälja den som ett demo-ex.

Slutligen så hoppas jag att det ordnar sig för dig på bästa möjliga vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Tyvärr Ivve_v så räcker det inte med att du tycker en massa för att du skall få sin vilja igenom.
Jag förstår att en lysande pixel på fel ställe är irriterande men tyvärr så räcker det inte för att du skall få en ny skärm.

Sen att du tycker någonting annat behöver inte Asus bemöta eller betyder att Asus skulle vara en dålig tillverkare på något sätt.
Nu har Asus dock bemött ditt bild och sagt "tyvärr policyn står" och då får du leva med detta och tycka vad du vill om det men ärendet är avslutat.

Skulle jag köpa en Asus skärm efter denna tråd? Absolut! Asus har gett klara svar och svarat på användarens "tyckande" när dom inte behövde. Bra kundservice i min mening!

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Skärmen är ju per definition inte defekt. Så det är bara att gilla läget.

Permalänk
Medlem

1. Om du betalar 4000 för en skärm (vilket för övrigt inte är särskilt mycket), bör du titta vad som gäller för köpet och för policy.
2. Pixelgaranti har oavsett tycke ingenting att göra med pixelns position på skärmen - det bör det för övrigt inte ha att göra med heller.
3. Andra företag har inte bättre pixelpolicy än Asus, många har dessutom sämre.
4. Om du vill ha en bra skärm med bra garanti oavsett företags/privatkund köp Dell, NEC eller Eizo.
5. Klaga inte på ASUS och deras anställda för att de följer en policy som företaget satt upp och vägrar göra undantagsfall eller ändra en global policy på grund av ett enstaka fall (dig).

Jag tycker för övrigt att historien om att köpa en "gamingskärm" via företag låter något konstigt. För mig låter det mer som du försökt undkomma moms, något som är relativt vanligt vid företagsköp av elektronik från småföretag. Om du vill göra detta, var medveten om vad som gäller både garanti- och policymässigt. Du har uppenbarligen inte gjort din research före köp - låt detta bli dig en läxa för framtiden. Sverige är ett utomordentligt land att vara konsument i. Att frånsäga sig konsumenträtt för ett par hundra spänn är dumdristigt.

Jag lider med dig, men ditt argument är inte med Dustin eller ASUS, vars argument, policies och lagar är helt solklara, utan med företaget som du köpte skärmen via. Om du vill klaga på att någon ska vara human och ta hänsyn till individuella fall - prata med dem!

OT: Asus är ett utomordentligt företag med väldigt, väldigt bra produkter och är ett av tre företag jag håller mig till när jag köper elektronikprodukter eller komponenter - de andra är Samsung och EVGA.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

ASUS 144 Hz, 27" VG278HE grön pixel som lyser konstant mitten av skärmen.
Har samma fel som Ivve och ASUS vill inte byta min skärm heller. Grön lysande pixel nästan mitt i skärmen. Spelar mycket Bf4 och där finns det ju grönt lasersikte som man kan ha. Ser ju inte klokt ut med en extra lysande grönprick. Förstör hela spelupplevelsen.

Känner mig lurad. Ingen som informerade mig om att jag skulle kunna förvänta mig detta som konsument. Visst kanske borde läst på att Asus säljer skärmar som är trasiga eller kan ha 3 självlysande pixlar. Men har också betalat ca 4000 k för en gamingskärm.

Att det kör med en pixel policy och att det skall vara allmänt vedertaget känns mycket märkligt. Att man gömmer sig bakom någon isor standard ?

Tycker 4000 kr är ganska mycket och förväntade mig lite mer kvalitet än så.

Jag har haft kontakt med både Asus och stället jag köpte skärmen på. Ingen vill hjälpa till mer än att säga hade det varit några fler pixlar så hade vår policy tagit detta.

I vilken annan branch skulle man acceptera detta?

Har köpt många varor av ASUS men kommer inte att göra detta i fortsättningen om man inte löser detta.

Har lagt ner många timmar via supporten mm.

Har aldrig tidigare mött liknande hala svar. Kan räkna upp många märken men ett exmpel är Logitech som enligt min mening har en bra support och där bolaget bryr sig om sina kunder. Det är ju som ett långt förhållande. Köpt varor under säkert 25 år. Förstår inte varför ASUS inte kan gå utanför boxen och lösa detta för de kunder som är drabbade. Det är väl inga stora pengar för dem. De hade lätt fått igen detta genom fortsatt trogna kunder. Jag har lagt ner mycket pengar på router/morderkort/grafik kort mm från Asus.

Permalänk
Medlem

Håller med det är helt oacceptabelt

Skrivet av Ivve_v:

Varför ska jag acceptera att få en till viss del defekt skärm direkt ur kartong? Idiot!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med det är helt oacceptabelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jopa00:

ASUS 144 Hz, 27" VG278HE grön pixel som lyser konstant mitten av skärmen.
Har samma fel som Ivve och ASUS vill inte byta min skärm heller. Grön lysande pixel nästan mitt i skärmen. Spelar mycket Bf4 och där finns det ju grönt lasersikte som man kan ha. Ser ju inte klokt ut med en extra lysande grönprick. Förstör hela spelupplevelsen.

Känner mig lurad. Ingen som informerade mig om att jag skulle kunna förvänta mig detta som konsument. Visst kanske borde läst på att Asus säljer skärmar som är trasiga eller kan ha 3 självlysande pixlar. Men har också betalat ca 4000 k för en gamingskärm.

Att det kör med en pixel policy och att det skall vara allmänt vedertaget känns mycket märkligt. Att man gömmer sig bakom någon isor standard ?

Tycker 4000 kr är ganska mycket och förväntade mig lite mer kvalitet än så.

Jag har haft kontakt med både Asus och stället jag köpte skärmen på. Ingen vill hjälpa till mer än att säga hade det varit några fler pixlar så hade vår policy tagit detta.

I vilken annan branch skulle man acceptera detta?

Har köpt många varor av ASUS men kommer inte att göra detta i fortsättningen om man inte löser detta.

Har lagt ner många timmar via supporten mm.

Har aldrig tidigare mött liknande hala svar. Kan räkna upp många märken men ett exmpel är Logitech som enligt min mening har en bra support och där bolaget bryr sig om sina kunder. Det är ju som ett långt förhållande. Köpt varor under säkert 25 år. Förstår inte varför ASUS inte kan gå utanför boxen och lösa detta för de kunder som är drabbade. Det är väl inga stora pengar för dem. De hade lätt fått igen detta genom fortsatt trogna kunder. Jag har lagt ner mycket pengar på router/morderkort/grafik kort mm från Asus.

Okej, då drar vi igång samma diskussion igen...

Men är nyfiken, varför ska du sluta handla av ASUS när alla kör samma pixelpolicy?
Handlar du skärm av någon annan får du inte heller byta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jopa00:

ASUS 144 Hz, 27" VG278HE grön pixel som lyser konstant mitten av skärmen.
Har samma fel som Ivve och ASUS vill inte byta min skärm heller. Grön lysande pixel nästan mitt i skärmen. Spelar mycket Bf4 och där finns det ju grönt lasersikte som man kan ha. Ser ju inte klokt ut med en extra lysande grönprick. Förstör hela spelupplevelsen.

Känner mig lurad. Ingen som informerade mig om att jag skulle kunna förvänta mig detta som konsument. Visst kanske borde läst på att Asus säljer skärmar som är trasiga eller kan ha 3 självlysande pixlar. Men har också betalat ca 4000 k för en gamingskärm.

Att det kör med en pixel policy och att det skall vara allmänt vedertaget känns mycket märkligt. Att man gömmer sig bakom någon isor standard ?

Tycker 4000 kr är ganska mycket och förväntade mig lite mer kvalitet än så.

Jag har haft kontakt med både Asus och stället jag köpte skärmen på. Ingen vill hjälpa till mer än att säga hade det varit några fler pixlar så hade vår policy tagit detta.

I vilken annan branch skulle man acceptera detta?

Har köpt många varor av ASUS men kommer inte att göra detta i fortsättningen om man inte löser detta.

Har lagt ner många timmar via supporten mm.

Har aldrig tidigare mött liknande hala svar. Kan räkna upp många märken men ett exmpel är Logitech som enligt min mening har en bra support och där bolaget bryr sig om sina kunder. Det är ju som ett långt förhållande. Köpt varor under säkert 25 år. Förstår inte varför ASUS inte kan gå utanför boxen och lösa detta för de kunder som är drabbade. Det är väl inga stora pengar för dem. De hade lätt fått igen detta genom fortsatt trogna kunder. Jag har lagt ner mycket pengar på router/morderkort/grafik kort mm från Asus.

Läs gärna igenom tråden, det här har avhandlats i femton varv redan.

Du kunde ha ångrat köpet direkt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jola:

Okej, då drar vi igång samma diskussion igen...

Men är nyfiken, varför ska du sluta handla av ASUS när alla kör samma pixelpolicy?
Handlar du skärm av någon annan får du inte heller byta.

Vad jag förstod så fanns/finns det andra tillverkare som har mer seriösa garantier 100% pixel garanti., samt är mer måna om sina kunder. Sedan så förstår jag inte att vi som konsumenter skall acceptera en sådan pixlepolicy, antar att det är svårt att påverka men jag kan lova dig att de som har detta fel uppskattar det inte. Du kanske har en skärm som är hel . Tror du att jag kan sälja min skärm till någon annan, finns ingen som skulle vilja köpa den nu. Den är ju trasig hade man ju sagt. Tror att det är svårt att förstå förrän man sitter där med en grön punkt mitt i skärmen. Jag har faktiskt aldrig haft detta tidigare och har haft säkert 10 skärmar genom åren. Kanske har haft tur vad vet jag.

Köper jag ett minne till datorn som det är "lite fel på" kanske någon blåskärm här och där så byter alltid tillverkarna ut dessa oavkortat. Det är ju ingen som säger men det är ju bara lite fel och blåskärm varannan dag så det får man acceptera. Kanske inte en bra jämförelse men du är nog med på vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Läs gärna igenom tråden, det här har avhandlats i femton varv redan.

Du kunde ha ångrat köpet direkt?

Felet uppstod tyvärr någon månad efter köp. Har läst delar av tråden men skall läsa allt så fort som det är möjligt. Jag har handlat privat och i butik vilket kanske skiljer mig från tidigare talare/skapare av tråden.

Permalänk
Medlem

Får uppdatera att jag nu har kontakt med supporten igen som jag har skickat in bild till på pixeln eller tom pixlarna genom förstoringsglas.
Det verkar faktisk vara fler som inte fungerar enligt mitt öga. Vi får se hur supporten ställer sig till detta. Har nu lagt ner rätt mycket tid på detta och lite överbevisning. Enklast hade varit om Asus sa här har du ett nummer som du kan ge till affären du köpte din vara varsågod och hämta ut en ny. Denna gången trevligt bemötande av supporten. Första gången jag ringde till dem ja det var ju inte så kundvänligt om jag uttrycker mig diplomatiskt.

Permalänk
Medlem

Vet någon här om det finns en bra spel skärm med 100% pixelgaranti som Ni kan rekommendera ? Används till spel och vill absolut inte ha några trasiga/lysande gröna extra sikten i battlefield bla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jopa00:

Får uppdatera att jag nu har kontakt med supporten igen som jag har skickat in bild till på pixeln eller tom pixlarna genom förstoringsglas.
Det verkar faktisk vara fler som inte fungerar enligt mitt öga. Vi får se hur supporten ställer sig till detta. Har nu lagt ner rätt mycket tid på detta och lite överbevisning. Enklast hade varit om Asus sa här har du ett nummer som du kan ge till affären du köpte din vara varsågod och hämta ut en ny. Denna gången trevligt bemötande av supporten. Första gången jag ringde till dem ja det var ju inte så kundvänligt om jag uttrycker mig diplomatiskt.

Både när du har pratat med mig och i mailkonversationen med supporten har du sagt 1 grön pixel. Om det egentligen är fler än 3 gröna pixlar så förändrar ju det så klart situationen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Både när du har pratat med mig och i mailkonversationen med supporten har du sagt 1 grön pixel. Om det egentligen är fler än 3 gröna pixlar så förändrar ju det så klart situationen.

Hej! När jag ringde supporten för 3 gången så bad de mig titta med förstoringsglas. Detta var inget som framkom varken när jag ringde till butik samt med dig eller från ASUS supporten förrän jag låg på. Jag är ingen expert på området så det syns inte lika klart utan förstoringsglas de ligger väldigt nära varandra. Men men vi får väl se vad de kommer fram till. Håller tummarna. Tack.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jopa00:

Hej! När jag ringde supporten för 3 gången så bad de mig titta med förstoringsglas. Detta var inget som framkom varken när jag ringde till butik samt med dig eller från ASUS supporten förrän jag låg på. Jag är ingen expert på området så det syns inte lika klart utan förstoringsglas de ligger väldigt nära varandra. Men men vi får väl se vad de kommer fram till. Håller tummarna. Tack.

Visa signatur