Permalänk
Medlem

Laggar med EVGA GTX 780

Hej, jag sitter med ett gtx 780 och gibbar rätt mkt. Det jag har tänkt mkt på är att ja kan inte riktigt spel tex ett spel som WoW i Raidfinder utan att hålla mig till ett vettig fps på ultra (laggar rätt mkt) Sitter på:

1250 nätdel
gtx780
16gb ram
3770k

Borde inte detta fungera utan lagg? Kan tillägga att ja kollade i evgas program där man kan ställa prestandan efter temperaturen, det funkade absolut lite bättre. Men kan de vara så att den når 90 grader och slutar prestera just därför?
Sitter på 100/100 lina så borde inte vara internet problem eller latensy lagg eller liknande.

Mvh Josef, inte speciellt hardcore på datorer men köpte denna från komplett för 16k så tycker inte att ja borde ha lagg i wow? :S

Permalänk
Medlem

Det är problem med många bossar i wow, får själv ~20fps med sjunk ner till 5 på Lei Shen 25HC, hela gillet för den delen.

Permalänk

Det är antagligen inte din dator, i många fall så är det själva spelet som är väldigt laggit! Själv tror jag att Blizzard kommer att försöka fixa detta till nästa Expansion! (Körde WoW förr)

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk

Har helt enkelt med spelet att göra. Dåligt optimerat skulle jag säga.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Problemet är antagligen Shadows på Ultra. Den visuella skillnaden mellan skuggor på High & Ultra är knappt märkbar men kostnaden i framerate och stabilitet är absurd. Har du 8x ingame AA påslaget dessutom så förstår jag dina problem. WoW är som andra nämner här inte så värst optimerat. Iallafall inte för att ha absolut allt maxat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 | Moderkort: MSI Z170A GAMING M7 | CPU: Intel Core i7 6700k | RAM: Corsair 8GB DDR4 VENGEANCE LP Grafikkort: MSI GTX 1080 GAMING X |PSU: Be Quiet: KRAFT 600W | SSD: Kingston 60GB | HDD WD 500GB
Kylning: CPU: Corsair H75 | Chassi: 3x 140MM Noctua, 2x 120mm Noctua |

Permalänk
Medlem

Okej tack alla för svar! får väl dra ner lite granna och kolla runt