Permalänk

Familjens nya dator

Tja
Mina föräldrar bad mig att bygga en dator till dem som skulle följa dessa krav:
1. Kunna starta snabbt
2. Ska kunna klara enklare spel så som LoL och WC 3
3. Ska hålla länge, mellan 5-7 år

Detta är mitt försök: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3653944/2013-07-28
Finns det något jag kan skära ner på eller som jag borde ändra till något bättre (utan att ändra priset extremt)

Tack på förhand

Permalänk
Hjälpsam

Svårt det där....du betalar 998:- för att få 7st saker ihopsatta, o när du inte köper Windows kan ju inte INET installera det o alla drivers..

Känner du ingen som kan montera? Dom 998:- skulle göra underverk här

Permalänk
Avstängd

Det där kommer du inte långt på budget dator Inge bra minst 9k

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Barla:

Det där kommer du inte långt på budget dator Inge bra minst 9k

va? vad snackar du om?? TS ska inte spela BF4 utan lol och WC3 som är inte ens en utmaning för dagens datorer.....

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Min mamma ville ha lite bättre kraft i datorn ifall min bror skulle vilja börja spela spel så som GTA IV
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3658422/2013-07-29
Bra/dåligt?

Permalänk
Skrivet av thli72:

Svårt det där....du betalar 998:- för att få 7st saker ihopsatta, o när du inte köper Windows kan ju inte INET installera det o alla drivers..

Känner du ingen som kan montera? Dom 998:- skulle göra underverk här

Jag hade kunnat ge det ett försök då jag kan en del om datorer

Permalänk
Hjälpsam

Lite avanserat, men ett udda försök. . . börja med denna http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10799

O ändra:
-Intel Core i3-3220 Processor Socket-LGA1155, Dual Core, 3.3GHz, 3MB, 55W, HD2500, Boxed w/fan +413.40
-Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Kit w/two matched DDR3 4GB, 240pin +253.53
-Gainward GeForce GTX 650Ti 1GB -697.75
-Byt hårddisken till Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" OEM Basic Kit, MDX controller, 530/130MB/s read/write +184.86
-Ta bort tangentbord o Windows..

Slutsumma 6061:- färdigbyggd

Permalänk
Skrivet av warblinghat:

Jag hade kunnat ge det ett försök då jag kan en del om datorer

Det är inte svårt och det går inte att misslyckas under förutsättningarna att:

1. Alla delar är nya och har full kompatibilitet med varandra
2. Att man inte stressar
3. Att man läser manualerna
4. Vid frågor använd forumet!

Sedan är det enormt roligt! Att betala 800 spänn för att någon annan skulle göra det skulle aldrig komma i tanke för mig. Skulle nästan betala 800 för att få montera en lite då och då xD

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det är inte svårt och det går inte att misslyckas under förutsättningarna att:

1. Alla delar är nya och har full kompatibilitet med varandra
2. Att man inte stressar
3. Att man läser manualerna
4. Vid frågor använd forumet!

Sedan är det enormt roligt! Att betala 800 spänn för att någon annan skulle göra det skulle aldrig komma i tanke för mig. Skulle nästan betala 800 för att få montera en lite då och då xD

Men finns det inte en stor risk att delarna går sönder?

Permalänk
Skrivet av warblinghat:

Tja
Mina föräldrar bad mig att bygga en dator till dem som skulle följa dessa krav:
1. Kunna starta snabbt
2. Ska kunna klara enklare spel så som LoL och WC 3
3. Ska hålla länge, mellan 5-7 år

Detta är mitt försök: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3653944/2013-07-28
Finns det något jag kan skära ner på eller som jag borde ändra till något bättre (utan att ändra priset extremt)

Tack på förhand

Av de spel du nämner så har jag bara erfarenhet av LoL, och det flyter på hyggligt (ca 60 fps) med Intel HD 4000, så är lite överdrivet med 650Ti.
GTA spelar jag bara på Xbox, så har ingen aning om vad som krävs.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av warblinghat:

Men finns det inte en stor risk att delarna går sönder?

Så länge du följer instruktionerna samt är försiktig så är det inga problem. Här är en kort, enkel och en aning ytlig instruktionsvideo där en tjej i bikini visar hur man bygger ihop en PC

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Så länge du följer instruktionerna samt är försiktig så är det inga problem. Här är en kort, enkel och en aning ytlig instruktionsvideo där en tjej i bikini visar hur man bygger ihop en PC https://www.youtube.com/watch?v=GvNnv7nh2Es

Så det är ingen risk att "Chockera" delarna med statisk elektricitet sålänge man har på ett ESB-band?