Permalänk

Spelmus med anti-katt kabel

Hej,

Söker spelmöss med "sleevad" kabel så katterna inte kan bita av den.
Jag har haft en razor naga förut som jag vet hade sådan kabel men den gick sönder.

Fler tips?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

En del logitech främst då dom lite mer påkostade modellerna har ju rätt slitstark kabel som är liknade sleaved, men om dom är kattsäkra vet jag inte, katter kan ha rätt vassa tänder, fast min katt biter inte på kablar.
Är det kanske kattungar/ungkatter du har?
Ett tips är gnid in kabeln med citron, eller kanske ättika.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Steelseries Kana, Sensei, Sensei Raw, Mionix Naos 8200, Naos 5000, Mionix Avior 8200, Corsair M90 etc.

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på trådlöst

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

En del logitech främst då dom lite mer påkostade modellerna har ju rätt slitstark kabel som är liknade sleaved, men om dom är kattsäkra vet jag inte, katter kan ha rätt vassa tänder, fast min katt biter inte på kablar.
Är det kanske kattungar/ungkatter du har?
Ett tips är gnid in kabeln med citron, eller kanske ättika.

Har en kattunge som gillar att tugga på kablar. Ska testa gnida in citron på lite kabel få se.

Skrivet av lintto1:

Steelseries Kana, Sensei, Sensei Raw, Mionix Naos 8200, Naos 5000, Mionix Avior 8200, Corsair M90 etc.

Tack för bra tips, ska kollas upp snarast.

Skrivet av Beijken:

Jag hade kört på trådlöst

Av någon anledning har jag inte gillat trådlöst men nuförtiden finns det väl bra trådlösa antar jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turglarokhn:

Hej,

Söker spelmöss med "sleevad" kabel så katterna inte kan bita av den.
Jag har haft en razor naga förut som jag vet hade sådan kabel men den gick sönder.

Fler tips?

Tack på förhand.

trådlös mus?

Permalänk
Medlem

Kör på det jag gjort och klistra fast en kabelkanal under ditt bord och kör mus sladden där, väldigt billigt och bekvämt då inga ben/fötter/dammsugare fastnar i sladdarna

Permalänk

Ska ge dig ett råd. Fostra katten!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Kan Razer Mamba vara något? Då kan du koppla i sladden när katten sover

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Sleeva själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Ska ge dig ett råd. Fostra katten!

Dom slutar oftast bita på saker efter en tid.
Citron brukar funka, katter avskyr det, och lök..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Logitecch har på G9, sitter på den själv och tycker den är super (den är 4+ år iaf).
Tror dock att den idag heter G9x och är en uppdaterat variant. 2 grepp med så kan man ta det som passar en bäst (Y)

Permalänk

Jag tycker helt klart att du ska köpa en sleevad, lagom absorberande kabel och sedan doppa den i något vitlöks-citron-vatten, om det killen lite ovan sa stämmer dvs

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Dom slutar oftast bita på saker efter en tid.
Citron brukar funka, katter avskyr det, och lök..

Jo, men om man fostrar djur så lär de sig bäst! Man ska visa att det inte är djuret som bestämmer!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Köp kattmynta och lägg kabeln i det i några dagar så ska du se att katten håller sig undan från den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turglarokhn:

Söker spelmöss med "sleevad" kabel så katterna inte kan bita av den.
Fler tips?

Trådlös mus ?
Min lösning på problemet om batteriet tar slut.. köp 2 likadana trådlösa möss.. ha alltid en i laddaren.
Dubbla priset, men klart värt det mot att leta upp en sladdmus så fort det blir batteritorsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Köp kattmynta och lägg kabeln i det i några dagar så ska du se att katten håller sig undan från den.

Skämtar du eller ????

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kattmynta

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Köp kattmynta och lägg kabeln i det i några dagar så ska du se att katten håller sig undan från den.

du glömde bilden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Dom slutar oftast bita på saker efter en tid.
Citron brukar funka, katter avskyr det, och lök..

Kul å sitta i löklukt när man lirar.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Gyhlen:

Kul å sitta i löklukt när man lirar.

Alla lökar väl? Eller hur hehe xD nee men ryck tag i katten så fort han börjar bita på en kabel funkade med min lyft upp i nackskinnet då förstår han/hon detta är fel.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Logitech g9x laser?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Alla lökar väl? Eller hur hehe xD nee men ryck tag i katten så fort han börjar bita på en kabel funkade med min lyft upp i nackskinnet då förstår han/hon detta är fel.

gjorde detta med katt vi är tillfälligt hem åt som tyckte hon skulle vässa klorna på soffa som för några år sedan kostade 20,000 kr (tygvariant men ganska tjockt tyg så det syns inte direkt heller men vi har stoppat henne massa gånger ifrån att göra detta iallafall och hon har nöjt sig med att vässa klorna på hallmattan och mina mattor i rummet x antal år gamla så det gör inget direkt )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

jag skulle ha kört på en R.A.T 3/5/7 eller R.A.T 9 som är trådlös

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turglarokhn:

Tack för bra tips, ska kollas upp snarast.

Jag har en Corsair M60, visst är den sleavad men knappast kattsäker.
Att dränka in kabel i nån vitlöksblandning är väl inte så smart om du hade tänkt att använda musen?

Köp en trådlös eller sälj katten till närmaste pizzeria.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijken:

Jag hade kört på trådlöst

Ja, trådlöst är ju defenitivt kattsäkert! Om kattskrället lyckas bita sönder den kabeln så är jag mäkta imponerad =P

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Logitech G9 har jag, sleevad och fin. Hos mig är det dock enbart sleevade kablar som är populära hos katterna

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Masen666:

??? :/
Är du hög eller?

Skrivet av dagbro:

Mm, katter är rädda för änder. Men undrar om det ska behövas med all kattmynta den är indränkt i. Kan hälla fiskolja och skit på den också men det är väl bara ännu mer overkill.

Permalänk
Medlem

Tabasco på sladden. Sista gången missen gnager på nått. Vår minsting tuggade i sig hörlurar - bidde tabasco på en kabelstump som jag lät ligga. Han har inte tittat på en kabel sen han tog ett smakprov på den.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Turglarokhn:

Hej,

Söker spelmöss med "sleevad" kabel så katterna inte kan bita av den.
Jag har haft en razor naga förut som jag vet hade sådan kabel men den gick sönder.

Fler tips?

Tack på förhand.

Steelseries Kinzu V2 är en prsivärd spelmus och denna är också prisvärd http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_world_of_warcraft_mm...